فردا همه ایرانی هستیم/ نقش مبتذل سلبریتی‌ها در جنگ ترکیبی/ مردی معمولی با 400 قتل !

مرور روزنامه های صبح کشور

روزنامه های امروز به بررسي ناآرامی‌های اخیر کشور و تاثیر مخرب آن بر روی محیط اقتصاد ، «تعلیم و تربیت» کودکان زیر شش سال ، قوانین برای سلبریتی‌ها ، بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ، وقوع دو انفجار در اراضی اشغالی و احتمال وقوع انفجارهای جدید در آشیانه صهیونیست‌ها و… پرداخته بودند

به گزارش شهروند آنلاین؛وضعیت تیم ایران در آستانه بازي‌مهم و تاريخي جام جهانی در صدر توجه و تحلیل برخی از مطبوعات بود. روزنامه های امروز همچنین به بررسي ناآرامی‌های اخیر کشور و تاثیر مخرب آن بر روی محیط اقتصاد ، «تعلیم و تربیت» کودکان زیر شش سال ، قوانین برای سلبریتی‌ها ، بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ، وقوع دو انفجار در اراضی اشغالی و احتمال وقوع انفجارهای جدید در آشیانه صهیونیست‌ها و… پرداخته بودند. با هم مروری داریم به برخی از این عناوین؛

 

فردا همه ایرانی هستیم

روزنامه آرمان امروز: شايد اولين بار در تاريخ جام جهاني بود که اين تيم ورزشي توسط هواردانش، هوو و ناسزا مي‌شنود.  همچنين در آستانه بازي‌هاي مهم و تاريخي اين معتبرترين جام جهان، برخي از سلبريتي‌هاي يک کشور آرزوي ناکامي و شکست تيم ملي کشورشان را داشته باشند! تيمي که از چند هفته قبل و به‌دنبال اظهار نظرهاي برخي از بازيکنان، در مورد اعتراض هاي اخير در ايران، به شدت مورد حمله در صفحات مجازي قرار گرفت. هجمه هايي که با آتش زدن بيلبوردهاي مرتبط با تيم ملي و هجوم کاربران فضاي مجازي به صفحات اعضاي تيم ملي و راه انداختن کمپين تحريم تيم ملي در جام جهاني ادامه پيدا کرد و نمود بارز آن در استاديوم خليفه بود که 90 دقيقه مورد بي‌مهري طرفداران فوتبال قرار گرفتند. در اين شرايط برخي از چهره‌هاي سياسي  در توئيتر و اينستاگرام هم اين ويديو‌هايي از اعتراضات مردم نسبت به تيم ملي وجود داشت را (برعکس صدا و سيما) انکار نکردند؛ فقط آن را نشانة وطن‌فروشي تماشاگران دانستند!. در عوض برخي چهره هاي سياسي ديگر مانند جواد ظريف اين افراد را متهم ‌کرد که حين مذاکرات هسته‌اي پشت تيم خودي را خالي کرده‌اند و مدام عليه تيم مذاکره‌کنندة ايران موضع مي‌گيرند و تمرکز تيم را به هم مي‌زنند.

 

 

رقیبان دیروز رفیقان امروز

روزنامه آرمان‌ملي: ناطق نوري امروز باناطق نوري گذشته تفاوت‌هاي زيادي دارد؛ ناطق نوري مدت‌هاست صف خود را از بخشي از اصولگرايان جدا کرده و ترجيح مي‌دهد در حوزه علميه لواسان به دور از مناقشات سياسي روزگار بگذراند، اما ساده‌انگاري است که تصور شود او خط پاياني بر سياست‌ورزي‌ کشيده است چنانکه دوم تير سالجاري به مجمع سراسري جامعه اسلامي مهندسين رفت البته سخنراني نکرد و در قامت مهمان بود. پس از آن در آخرين روزهاي شهريورماه مشخص شد ناطق نوري در ترکيب اعضاي مجمع تشخيص جايي ندارد که اين اتفاق براي همگان عجيب بود به نحوي که محمد عطريانفر، فعال سياسي اصلاح‌طلب درباره عدم حضور ناطق نوري در دوره جديد مجمع گفت: نمي‌دانم علت حذف نام آقاي ناطق نوري چه بود چرا که ايشان جزو چهره‌هاي شاخص کشور هستند. انتظار اين بود که آقاي ناطق‌نوري با سابقه درخشان خود در ليست اعضا باشند، اميدوارم علت عدم درج اسم‌ ايشان ناشي از عدم تمايل خود ايشان باشد. ناطق نوري و خاتمي رقباي شناخته شده انتخابات رياست‌جمهوري 1376 بودند که خاتمي پيروز آن شد. يکي نماينده طيف اصولگرا و ديگري نماينده اصلاح‌طلبان بود، اما مدت‌هاست اين رقابت به کلي فراموش شده و خاتمي و ناطق نوري ديدارهايي باهم دارند. مشخص است که آنها از دلسوزان کشور هستند. 22 خرداد سالجاري رسانه دولتي ايران، در توئيتي مدعي شد: «جمعه شب حسن روحاني، رئيس‌جمهور دولت يازدهم و دوازدهم، محمد خاتمي و علي‌اکبر ناطق نوري در منزل حسن روحاني تشکيل جلسه دادند.

 

اين زن فاتح تمام ‌ركوردهاست

روزنامه اعتماد:بعد از گذشت چهار روز از جام جهاني ۲۰۲۲ قطر، بالاخره در جريان مسابقه لهستان و مكزيك از چهره ويژه اين جام رونمايي شد، استفاني فراپارت به عنوان اولين داور زن در جام جهاني مردان قضاوت كرد.به گزارش «اعتماد»، وقتي مي‌خواهيم از يك داور زن صحبت كنيم بدون شك هيچ كس به اندازه استفاني فراپارت الهام‌‌بخش نخواهد بود، فراپارت تمام روياهايي كه روزي تحقق آنها براي داوران زن غيرممكن به نظر مي‌رسيده را تبديل به يك هدف دست‌يافتني كرده، هدفي كه نيازمند تلاش، ممارست و تخصص است تا از ايران تا فرانسه، از قاره كهن تا قلب اروپا تمام ركورد‌ها را از آن خود كني تا در روز خلق شگفتي عربستان در مقابل آرژانتين و نگاه غرورآميز سالم الدوساري به مسي، مطبوعات ورزشي جهان از نام تو به عنوان چهره ويژه روز چهارم مسابقات جام جهاني مردان، آن‌هم در يك كشور مسلمان نام ببرند.استفاني فراپارت داور ۳۹ ساله فرانسوي قضاوت در مسابقات فوتبال مردان را از دسته سه فرانسه در سال ۲۰۱۱ آغاز كرد، پشتكار فراپارت سبب شد تا به مرور زمان شاهد قضاوت او در لوشامپيونه باشيم و سرانجام در سال ۲۰۱۹ او به عنوان داور وسط ديدار فينال جام جهاني زنان بين دو تيم امريكا و هلند را قضاوت كرد تا بيش از پيش مورد توجه رسانه‌هاي ورزشي در سراسر جهان قرار بگيرد. در سال‌هايي كه يوفا در ارزش نهادن به داوران زن پيش‌قدم شده بود، فراپارت شانس قضاوت در مسابقه ليگ اروپا‌ي مردان بين دو تيم لستر و زوريا را پيدا كرد و در ادامه اين مسير درخشان، خبر قضاوت يك داور زن براي اولين‌بار در مسابقه سوپركاپ بين دو تيم ليورپول و چلسي مثل يك بمب نه تنها در ايران بلكه در جهان صدا كرد، فراپارت دست بردار نبود و در ادامه ركورد‌زني‌هايش قرار بود قاضي اين ديدار حساس و پُر‌مخاطب باشد.

 

مدافع امنیت نماد از خود گذشتگی

روزنامه ایران:اعضای بدن افسر پلیس کلانتری بانه که از سوی اغتشاشگران به شهادت رسیده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.به گزارش مهر، در پی بروز ناامنی‌های اخیر در سطح کشور و تلاش مأموران پلیس برای حفاظت از جان، مال و نوامیس مردم، سرهنگ تورج اردلان از کارکنان انتظامی کلانتری بانه کردستان  روز پنجم آبان  توسط اغتشاشگران بر اثر سنگ‌پرانی و پرتاب بمب‌های دست ساز از ناحیه سر مجروح و در بیمارستان به علت شدت جراحات وارده دچار مرگ مغزی شد.با وجود تلاش تیم پزشکی پس از چند هفته، اعضای بدن وی با موافقت خانواده این شهید به افراد نیازمند اهدا شد و شهید تورج اردلان ظهر چهارشنبه دوم آذر به یاران شهیدش پیوست.براساس این گزارش این شهید والامقام پس از ۲۸ سال خدمت صادقانه در سازمان انتظامی کشور، دارای دو فرزند ۱۳ و ۱۸ ساله بود که یازده عضو بدنش به افراد نیازمند اهدا شده است.

 

صنایع بورسی در برزخ ناآرامی ها

روزنامه تجارت: ناآرامی‌های اخیر کشور تاثیر مخربی بر روی محیط اقتصاد کلان گذاشته چنانکه کارشناسان افزایش نرخ ارز را محصول عدم اطمینان در فضای اقتصاد ایران می دانند. به گزارش«تجارت»،از طرف دیگر بخش تولید و خدمات کشور هم آسیب زیادی به واسطه ناآرامی‌های اخیر متحمل شده که همین موضوع به شکل ویژه اثر خود را بر روی صنایع بورسی به سرعت نشان داده است. براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مهرماه ۱۴۰۱، شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۶.۵ درصدی و نسبت به ماه قبل با کاهش ۴.۳ درصدی مواجه شده است، البته طبق این گزارش، اتفاقات یک ماه اخیر عامل مهمی در کاهش شتاب رشد تولید و فروش شرکت‌های بورسی بوده است. بازوی پژوهشی مجلس به تازگی گزارشی از وضعیت تولید، فروش و قیمت صنایع بورسی منتشر کرده است. در این گزارش از اطلاعات ماهیانه ۳۰۲ شرکت بورسی استفاده می‌شود و علاوه بر اندازه‌گیری تغییرات میزان تولید، فروش و قیمت در بخش صنعت، در محاسبات ملی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند و برآوردی از تغییرات ماهیانه ارزش افزوده ایجاد شده را در صنایع مختلف و به دنبال آن در کل اقتصاد منعکس می‌کنند.

 

تعلیم و تربیت کودک با ۲۰ هزار تومان!

روزنامه جوان:امروزه در دنیا و از نگاه متخصصان تعلیم و تربیت، نگاه تربیتی به اوان کودکی (صفر تا شش سال) وجود دارد و از نگاه صرفاً مراقبتی به این برهه فاصله گرفته‌اند. در حالی که درباره ضرورت افزایش جمعیت در کشور صحبت می‌کنیم، اما نگاه همه‌جانبه به آن نداریم و به فرزندپروری توجه چندانی نمی‌کنیم. اسفندماه سال ۹۹ قرار شد سازمان تعلیم و تربیت تأسیس شود تا ماجرای تازه‌ای برای «تعلیم و تربیت» کودکان زیر شش سال را آغاز کند و مهد‌های کودک را سروسامان دهد، اما از آنجایی که نگاه دغدغه‌مند در میان مسئولان به کودک وجود ندارد، هنوز هم این سازمان نتوانسته استقرار پیدا کند. حالا با وجود گذشت ۱۸ ماه از تأسیس، سازمان تعلیم و تربیت کودک نه‌تن‌ها استقرار پیدا نکرده‌است، بلکه موانع زیادی هم برای به سرانجام رساندن اهدافش تولید شده‌است. به همین منظور «جوان» با مجتبی همتی‌فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفتگو کرده‌است.      چرا با گذشت ۱۸ ماه از زمان تأسیس سازمان تعلیم و تربیت هنوز هم این سازمان مستقر نشده‌است؟  از آنجایی که مسئولان نگاه دغدغه‌مند به پرورش کودک ندارند و همچنین برخی از نهادها، همکاری‌و همراهی‌لازم را با ما نداشتند، روند کار‌های سازمان تعلیم و تربیت با اختلال مواجه شده‌است. از طرفی اساسنامه سازمان چهار روز مانده به پایان سال ابلاغ شد، یعنی در ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ و در دوران کرونا که حتی امور طبیعی هم مختل شده‌بود، چه برسد به اینکه سازمانی بخواهد تأسیس و مستقر شود.

 

مردی معمولی با 400 قتل !

روزنامه خراسان: ترکیب پرستار و قاتل‌ حرفه‌ای، ترسناک و نامانوس است، ولی «چارلز کالن» آمریکایی به این تصویر هولناک، واقعیت بخشیده است. او 16 سال در نیوجرسی آمریکا به عنوان پرستار مشغول کار بود و بعد از دستگیری، به قتل بیش از 40 نفر با تزریق حجم زیادی دارو(اوردوز) اعتراف کرد. هرچند مصاحبه‌های بعدی او با پلیس، روان پزشکان و روزنامه‌نگاران نشان داد تعداد کسانی که او با این روش به قتل رسانده، رقم هولناک‌تری است و به 400 نفر می‌رسد. چارلز در حین اعترافات خود، جزئیات زیادی از قتل آن‌ها را به یاد داشت، ولی نمی‌توانست نام همه آن‌ها را به خاطر بیاورد. حتما برایتان سوال است که چرا و چطور یک پرستار به قاتل زنجیره‌ای تبدیل شده و چه سرنوشتی برای او رقم خورده است؟ بخش عمده ای از آن‌چه از «چارلز کالن» یک «قاتل هولناک» ساخته ،مربوط به گذشته اوست. در این پرونده جزئیات بیشتری از زندگی او را می‌خوانید و به پاسخ بیشتر پرسش‌هایتان درباره این شخص مرموز و ترسناک خواهید رسید.

 

نقش مبتذل سلبریتی‌ها در جنگ ترکیبی

روزنامه کيهان:    «برشت یونکرز» روزنامه‌نگار بلژیکی چندی پیش با اشاره به نوع رفتار دولت‌های اروپایی با سلبریتی‌ها گفته بود: «در اروپا قوانین سفت و سختی درباره سلبریتی‌ها اجرا می‌شود؛ به‌ویژه در مورد جرایم اجتماعی و فرارهای مالیاتی…اغلب سلبریتی‌ها به‌دنبال فرار مالیاتی هستند.» یونکرز در ادامه گفته بود: «آنها معمولا با دنبال‌کننده‌های خیلی زیادی که در صفحات اجتماعی دارند، برای یک موضوع خاص مثلا اعتراض درباره حقوق زنان فراخوان عمومی می‌دهند و مردم را تهییج می‌کنند. همین عمل را در بسیاری از موارد در مورد مالیات و حقوق مالی خود هم انجام می‌دهند. آنها از جمله افرادی هستند که بیشترین فرار مالیاتی را در جامعه دارند و البته دادگاه برای این فرار مالیاتی مجازات زندان از یک سال تا 20 سال برای آنها در نظر گرفته است.» این روزنامه‌نگار بلژیکی در ادامه به نکته جالبی اشاره کرده و گفته بود: «در اروپا که من حضور دارم و در بیشتر کشورها از جمله فرانسه و آلمان که خود به این کشورها سفر می‌کنم، خبر دارم که قوانین برای سلبریتی‌ها همانند سایر افراد عادی جامعه اجرا می‌شود. یک ضرب‌المثل وجود دارد که می‌گوید «اگر نمی‌توانی وقت‌شناس باشی، پس خطا نکن»؛ این در مورد همه صدق می‌کند.

 

10 روز پرباران در راه است

روزنامه وطن امروز:سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه جدید بارشی که از فردا وارد کشور می‌شود، هشدار زرد صادر و اعلام کرد 18 استان به دنبال این فعالیت جوی با بارش باران و بعضا برف مواجه خواهند شد. به گزارش«وطن‌امروز»، بارش‌های پاییزی که اواخر آبان‌ به اوج خود رسید، حجم ورود آب به سدهای کشور را بهبود بخشید؛ چنانکه حجم آب موجود سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) با رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال آبی پارسال همراه شد. اکنون نیز مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی و مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، با ورود سامانه جدید بارشی ابرهای باران‌زا اغلب استان‌های کشور را دربر گرفته و این بارش‌ها تا 10 روز ادامه خواهد داشت. سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد احتمال تگرگ در پی ورود این سامانه بارشی از جمعه تا یکشنبه  ۴ تا ۶ آذر خبر داد و اعلام کرد: این سامانه بارشی 18 استان را در بر می‌گیرد. این شرایط جوی روز جمعه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، لرستان، قزوین، شمال خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری، شنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، همدان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، قزوین، البرز و تهران و یکشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، شمال کرمانشاه، اردبیل، گیلان، مازندران و  گلستان پیش‌بینی می‌شود.

 

معلم اعتراض، استاد استعاره‌ها

روزنامه فرهیختگان:«من اعتراض می‌کنم، پس هستم! اعتراض نمی‌کنم تا مخاطبی بیایم یا مسئولی را بیدار کنم و یا سرزنش کنم، اعتراض می‌کنم چون نمی‌توانم اعتراض نکنم، اعتراض می‌کنم که اگر نکنم، نظامی را که بر انسان حاکم است، و وضع موجود را پذیرفته‌ام و بدان تسلیم و با آن همراه شده‌ام. درحالی‌که می‌خواهم نفی‌کننده باشم، نه تسلیم‌شونده و پذیرنده. و جز اعتراض کردن – حتی بی‌ثمر – راه دیگری نمی‌شناسم.» اینها که خواندید بخش‌های ابتدایی پادکست «علی شریعتی» است که اوایل پاییز سال جاری(1401) توسط رادیو مضمون منتشر شد. درشرایطی که ایران به‌تازگی فضای ملتهبی را پشت‌سر گذاشته و «اعتراض» هنوز هم حلقه مفقوده‌ حل مسائل جامعه ایران است، خواندن متن این پادکست خالی از لطف نیست. از طرفی زادروز علی شریعتی هم مضاف برعلت شده تا این متن را منتشر کنیم. در ادامه، متن کامل پادکست شریعتی را می‌خوانید که کاری از گروه پادکست‌هاى «همیشه در میان» است که با همکارى روزنامه «فرهیختگان» آماده می‌شود.نمی‌گم همه‌چیز، اما خب بخش اصلی داستان از سفری شروع شد که هیچ‌گاه مسافرش نبودم. همه‌چیز از مصر شروع شد. کشوری که حالا سالیان ساله خواب‌ ویزایش رو می‌بینم، سوءتفاهم نشه، علاقه‌ای به دیدن این اهرام و شکوه‌شون که کوله‌پشتی فراعنه رو به دوش خود می‌کشن ندارم. من به دنبال برادرام می‌گردم، آشنایان بی‌شناسنامه و بی‌تاریخ و بی‌نشان و بدسرانجامم. ما داستان مشترکی داریم، در جوار ده‌ها قرن تاخیر و فراموشی. من دنبال برادرام می‌گردم.

 

۷۵ فیلم متقاضی سیمرغ امسال

روزنامه همشهری :آمار رسمی تعداد فیلم‌های متقاضی حضور در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شدند.به گزارش همشهری، روابط‌عمومی جشنواره اعلام کرد، طی یک ماه فرصت ثبت نام آثار سینمایی در سامانه جشنواره که تا پایان آبان ماه ادامه داشت، تهیه‌کنندگان ۷۵ اثر درخواست‌ خود را برای حضور در بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) جشنواره چهل و یکم ثبت کرده‌اند.تطابق آثار ثبت نامی با آیین‌نامه توسط دبیرخانه جشنواره آغاز شده و فیلم‌های حائز شرایط حضور پس از ارسال نسخه کامل توسط هیأت انتخاب بازبینی خواهد شد.هیأت انتخاب مسابقه بخش ملی، بازبینی فیلم‌های متقاضی حضور را از ۱۵ آذرماه آغاز و تا ۱۵ دی ماه اسامی فیلم‌های منتخب را برای حضور در بخش مسابقه سینمای ایران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام خواهند کرد.محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگویی درباره جشنواره فیلم فجر در حاشیه آغاز به‌کار سینما «مهرشاهد» درباره  وضعیت فیلم‌های متقاضی حضور در چهل و یکمین دوره از جشنواره فیلم فجر و احتمال قهر سینماگران با این رویداد گفت: ‌ ما هیچ برنامه‌ای را نه محدود کرده‌ایم و نه تعطیل خواهیم کرد. جشنواره فیلم کوتاه برگزار شد و جشنواره سینماحقیقت هم برگزار می‌شود. جشنواره فجر هم در زمان مقرر برگزار خواهد شد. آنها‌یی که جشنواره ملی سینمای خود را دوست دارند، حتماً در این رویداد حضور خواهند داشت و تا این لحظه هم شاهد استقبال خوب فیلمسازان از جشنواره فجر بوده‌ایم. همزمان با اتمام مهلت ارسال، آمار مربوط به آثار از سوی دبیرخانه فجر اعلام خواهد شد.

 

اول قطر، بعد پرسپولیس!

روزنامه اطلاعات:اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برای دیدن بازی ایران و انگلستان به قطر سفر کردند.این سفر در حالی انجام شد که بازیکنان پرسپولیس به دلیل اختلاف مالی در پرداخت مطالبات خود از تمرین خودداری کرده بودند و تمرینات این تیم تعطیل شده بود.در حالت عادی به این وضع می‌گویند بحرانی؛ ولی ظاهراً برای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس رسیدگی به مشکلات باشگاه اولویت نداشت و سفر قطر مهم تر بود. معمولاً وقتی بازیکنان یک تیم مطرحی مانند پرسپولیس از حضور در جلسات تمرین خودداری می‌کنند، هیأت مدیره جلسه فوری تشکیل می‌دهد تا به این مشکل رسیدگی کند.اینکه هیأت مدیره باشگاهی برای دیدن مسابقات تیم ملی به کشور دیگر سفر کند دقیقاً چه دستاوردی برای باشگاه دارد؟آیا نباید به جای هیأت مدیره، سرمربی تیم همراه کادر فنی به این سفر می‌رفتند تا از نزدیک با آخرین تاکتیک‌های فوتبال آشنا و در اردوی تیم ملی هم حاضر شوند و به بازیکنان تیم خود و سایر بازیکنان روحیه بدهند؟نکته عجیب تر اینکه یکی از اعضای هیأت مدیره که به این سفر رفته، عملاً سمتی در باشگاه نداشته و در همان روزها جانشین وی حکم گرفته است و معلوم نیست حضور این عضو هیأت مدیره در این سفر دقیقاً چه دستاوردی برای باشگاه خواهد داشت؟

 

تل‌آویو در وحشت

روزنامه جام جم: وقوع دو انفجار در اراضی اشغالی و احتمال وقوع انفجارهای جدید، به بروز ترس و وحشت در آشیانه صهیونیست‌ها منجر شده است. این ترس مزمن و دامنه‌دار، سال‌هاست در اراضی اشغالی وجود داشته و دارد اما سران تل‌آویو سعی در کتمان یا انحراف آن داشته‌اند. اکنون و در حالی که اوضاع داخلی در اراضی اشغالی به واسطه بازگشت ضمنی نتانیاهو به قدرت آشفته شده و حملات سایبری متعدد به زیرساخت‌های عمومی در رژیم‌صهیونیستی آسیب وارد کرده شاهد تشدید بحران امنیتی در این سرزمین غصب شده هستیم.منابع خبری رژیم‌صهیونیستی گزارش دادند که بر اثر وقوع دو انفجار قوی در نزدیکی پایانه مرکزی اتوبوس‌ها در غرب شهر اشغالی قدس یک صهیونیست کشته و دست‌کم ۲۲نفر دیگر زخمی شدند؛ انفجارهایی که ترس و وحشت را در رژیم اسرائیل حاکم کرده است. بازرس کل پلیس رژیم‌اشغالگر قدس درباره دو انفجار انجام شده در قدس اشغالی اعلام کرد: آنچه اتفاق افتاد یک عملیات بسیار هماهنگ و مضاعف بود و بیم وجود بمب‌های دیگر در خیابان‌های بیت‌المقدس همچنان ‌باقی است. بیم انجام حملات دیگری در شهر بیت‌المقدس وجود دارد و هدف ما جلوگیری از حملات بعدی است.

//انتهای پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.