رئیس جمهور: دشمن نشاط اجتماعی ما را هدف گرفته‌است

رئیس جمهور با بیان اینکه مسائل فرهنگی نشاط و شادی می آورد و زمینه ساز رشد جامعه خواهد بود، گفت: دشمن نشاط اجتماعی ما را هدف گرفته است

به گزارش شهروند آنلاین؛سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اسلامشهر افزود: امروز حفظ روحیه انقلابی، بسیجی، ایثار، شهادت و مسائل فرهنگی در کشور و منطقه مهم است.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد؛ با تلاش مضاعف مدیران در مدت زمان باقی مانده از سال جاری بتوانیم گزارش خوبی به مردم اسلامشهر بدهیم، مردمان این منطقه نسبت به انقلاب اسلامی وفادارند و دلیل صدق این مدعا هم یکهزار شهیدی است که تقدیم انقلاب اسلامی کردند، جانبازانی که در این منطقه با ایثار و جانبازی شان سند افتخاری برای حفظ انقلاب اسلامی و امنیت برای کشور هستند.

وی با بیان اینکه امروز پرچم دار حفظ این روحیه ائمه جمعه، بسیجیان، عموم خانواده ها و مسئولان هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ، آداب، رسوم، جوانان و داشته های فرهنگی ما سرمایه های بزرگی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: خانواده های شهدا و ایثارگران افتخاراتی برای کشور هستند و اساس قدرت و اقتدار نظام ما هم وجود مردم و جوانانی است که حاضرند مسئولیت بپذیرند و در مقابل دشمن به هیچ عنوان میدان را خالی نمی کنند.

رئیسی ادامه داد: دلیل اینکه دشمنان در این ۴۳ سال باوجود تمام توطئه ها موفق نشدند به علت حضور مردم، فرهنگ، اندیشه و باور و اعتقاد مردم است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کرد که این اندیشه و علاقه همواره باقی باشد، باید مرزبانان فرهنگی و داشته های فرهنگی این ملت، مراقبت و صیانت کنند و ترفندهای دشمنان را بشناسند و در حوزه دفاع و هجوم تلاش داشته باشند تا این داشته ها حفظ شود.

رئیس جمهور گفت: اگر صیانت از فرهنگ و باورهای ایرانی در مقابل هجوم بیگانگان به درستی انجام می شد شاهد مشکلات نبودیم و این مسئولیتی برای همه است تا مراقبت شود.

رئیسی اضافه کرد: این اشتراکات فرهنگی است که اقوام مختلف کشور را در کنار هم قرار داده و در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند، احساس دو گانگی و چندگانی نمی کنند.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند هر کسی ایران دوست است باید امید ایجاد کند هر کسی که ایجاد یاس کرد ایران دوست نیست چون امروز حفظ ایران در گروی ایجاد امید است.

کارخانه های نیمه تعطیل وارد مدار تولید و مسائل مربوط به بندرخشک به سرعت حل شود

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارها به هیچ عنوان نباید متوقف شود، هر کدام از کارها که در پیگیری نتیجه داد، روی آن سرمایه گذاری کنید تا انجام شود، کار به هیچ عنوان متوقف نشود، خط قرمز ما این است که کارها دچار کندی یا خدای نکرده تعطیل شود.

وی افزود: باید کارخانه ها و کارهای نیمه تعطیل را وارد مدار تولید و فعالیت کنید، کندی کارها قابل قبول نیست.

رئیسی یادآورشد: مسائله نیاز به کار و اشتغال از مسائل مهم در شهرستان اسلامشهر است، هفته گذشته در سفر به پاکدشت اعلام شد که با کمبود نیروی کار مواجه هستند که این نشان می دهد کار و شغل وجود دارد و در اسلامشهر نیز باید زمینه ها به نحوی فراهم شود که فرد بیکار نداشته باشیم.

رئیس جمهور به صفر رساندن تعداد بیکاران در اسلامشهر را امکانپذیر دانست و اظهارداشت: این دست یافتنی است، یکی از نقاطی که نباید بیکار داشته باشد و زمینه اشتغال فراهم شود، همینجاست.

وی خاطرنشان کرد: در اسلامشهر هم زمینه اشتغال فراهم است در همین زمینه مسائل مربوط به بندر خشک را سریع حل کنید، حداکثر ظرف ۲ ماه، این مدت، زمان زیادی نیست  و باید در همین مدت زمان، شاهد آغاز فعالیت بندر خشک اسلامشهر باشیم و نباید به تاخیر نیافتد.

رئیسی ادامه داد: ریاست گمرکات کشور مسائل را سریع پیگیری کند تا زمینه ایجاد پنج هزار شغل در منطقه فراهم شود، اگرچه اعلام کرده اند که این میزان اشتغال تا ۲۰ هزار قابل افزایش است.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر مردم ببینند که برای فرزندانشان شغل محترمانه ای ایجاد شده است امیدوار می شوند و این مساله نیز ظرف حداکثر ۲ ماه امکان پذیر است.

وی اعلام کرد: اعلام شد که بخشی از گمرکات در این بندرخشک مستقر و زمینه استقرار بخشی نیز فراهم شده اما این آغاز کار است و باقی کارها را باید سریع انجام دهید، پیشنهاد استقرار گمرکات ظرف مدت ۱۰ روز تا به دنبال آن مردم شاهد عملیاتی شدن این بندر خشک ظرف مدت ۲ ماه باشند.

وقوع حوادث در مدارس پذیرفتنی نیست/لزوم راه اندازی اردوگان ورزشی و تفریحی

رئیسی افزود: نکته دیگر در خصوص مدارس است که نیاز به نوسازی و بهسازی دارند، آن دسته از مدارسی که به علت فرسودگی و نا ایمن بودن آنها احتمال وقوع خطر دارد، اجازه ورود به دانش آموزان را ندهید، به سرعت فضای آموزشی اصلاح شود و تا جان و سلامتی فرزندان مردم تهدید نشود.

رئیس جمهور یادآورشد: این مساله نیز از کارهای با اولویت است و اگر نیاز به بودجه داشته باشد، یا با کمک خیران کار انجام شود یا خود دولت وارد شده و با تامین اعتبار کار را انجام دهد؛ وقوع حوادث در مدارس پذیرفتنی نیست، آن دسته که اولویت دارد در اولویت قرار دهید و اجرا کنید.

وی اظهارداشت: به لزوم راه اندازی اردوگاه ورزشی و تفریحی در منطقه اشاره شد که این کار نیز از اولویت های شهرستان است، نیاز به فضایی برای تفریح و ورزش برای جوانان چه دختر و چه پسر، ضروری است.

رئیسی خاطرنشان کرد: می توان این مراکز را برای دانش آموزان و جوانان ایجاد کرد تا نشاط میان جوانان ایجاد افزایش یابد، امروز به یکی از مسائلی که نیاز داریم، نشاط اجتماعی است.

رئیس جمهور نشاط اجتماعی  را یکی از ضرورت های کشور برشمرد و گفت: مسئولان هم تا جایی که امکان دارد زمینه رشد نشاط اجتماعی را فراهم کنند که از نیازهای رشد جامعه است، کمکی هم اگر از ناحیه دولت باید انجام شود باید انجام گیرد تا کار را به خوبی پیش ببریم./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.