عکس‌هایتان را بگیرید، شاید زود از قطر برویم!

بررسی عملکرد تیم‌های مدعی قهرمانی در دور اول جام جهانی

تیم‌های بزرگ دنیا با انجام حداقل یک مسابقه رونمایی شده‌اند؛ به نظر شما کدام تیم جام قهرمانی را بالای سر می‌برد؟

مونا ساکت‌نوا| با یک چشم بر هم زدن رقابت‌های جام جهانی به پایان دور اول گروهی رسید و حالا علاقه‌مندان به فوتبال حداقل یک مسابقه از همه تیم‌ها را تماشا کرده‌اند. تیم‌های ملی بزرگ فوتبال دنیا اولین دیدار خود را پشت سر گذاشته‌اند و از الان به بعد می‌شود تحلیل‌های درست‌تری درباره وضعیت تیم‌ها تا پایان جام ارائه داد.

اگرچه نمایش تیم‌ها در بازی اول ملاک دقیقی برای ارزیابی شرایط آنها و پیش‌بینی درباره آینده‌شان نیست، اما در همین مرحله اول دور گروهی اتفاقاتی رقم خورده که علاقه‌مندان به برخی تیم‌های بزرگ را نگران وضعیت آنها کرده است. مهم‌ترین اتفاقات درباره آرژانتین و آلمان رخ داد که شکست‌های ناباورانه‌ای را تحمل کردند و حالا این احتمال می‌رود که وداع زودهنگامی با تورنمنت داشته باشند.

در ادامه به وضعیت تیم‌های بزرگ جام جهانی و احتمال کنار رفتن آنها در هر مرحله از جام پرداخته‌ایم؛ با ما همراه باشید:

آرژانتین؛ مسی و زندگی با یک رویا

آلبی سلسته تصورش را هم نمی‌کرد که در بازی اول مقابل عربستان بازنده شود؛ این اتفاق تلخ اما برای لیونل مسی و یارانش رخ داد تا 3 امتیاز ارزشمند به سعودی‌ها برسد و آرژانتین بدون امتیاز در قعر جدول گروه باقی بماند. اگرچه سفید و آبی‌‌پوشان کار سختی برای صعود دارند، اما دو بازی با مکزیک و لهستان فرصتی برای آنهاست تا امتیازات لازم را برای صعود جمع کنند. تساوی لهستان و مکزیک هم به آرژانتین کمک کرده تا با برد در این دو بازی 6 امتیازی شود و صعودش را قطعی کند. لیونل مسی، کاپیتان آرژانتین هرگز دلش نمی‌خواهد آخرین فرصت خود را برای به آغوش کشیدن جام قهرمانی از دست بدهد؛ پس ستاره‌های آرژانتین به خاطر او هم که شده برای صعود از دور گروهی همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

آلمان؛ شاید زودهنگام‌ترین حذف یک غول

دومین شکست ناباورانه جام جهانی قطر برای آلمان به ثبت رسید؛ ژرمن‌ها که در گروهی بسیار دشوار قرار گرفته‌اند، بازی اول را به شکل عجیبی مقابل ژاپن واگذار کردند. قهرمان چند دوره جام جهانی هرگز دلش نمی‌خواهد زودهنگام‌ترین حذف‌شده تورنمنت لقب بگیرد، اما با توجه به اینکه ژاپن 3 امتیازی است و احتمال برد آنها مقابل کاستاریکا بسیار بالاست، آلمان کارش برای رسیدن به دور حذفی بسیار دشوار است. نویر و یارانش حالا فقط یک راه دارند، اینکه مقابل اسپانیا به برتری برسند و کاستاریکا را هم ببرند. آن وقت آلمان با 6 امتیاز صعود می‌کند، اما اگر مقابل اسپانیا به 3 امتیاز نرسند و حتی کاستاریکا را ببرند، نهایتا با 4 امتیاز (در صورت برد اسپانیا و ژاپن مقابل کاستاریکا) حذف‌شده بزرگ تلقی می‌شوند. پس دیدار آلمان و اسپانیا در روز یکشنبه یکی از تعیین‌کننده‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های جام جهانی قطر خواهد بود.

اسپانیا؛ آمدیم که دوباره جام بگیریم

شروع فوق‌العاده اسپانیا در جام جهانی و برد 7 گله مقابل کاستاریکا اگرچه ملاک مناسبی برای رونمایی از یک مدعی قهرمانی است، اما عیار واقعی این تیم در مقابل آلمان مشخص می‌شود. اسپانیا حالا دو حریف خطرناک و قدرتمند یعنی آلمان  و ژاپن را پیش رو دارد که هیچ کدام نمی‌خواهند در دور گروهی کنار بروند. شاید با توجه به روند فوتبالی بتوان گفت اسپانیا با دو تساوی مقابل آلمان و ژاپن هم به دور بعدی برسد، اما قطعا شاگردان لوییس انریکه برای آنکه قدرت خود را به رخ بکشند، از هیچ تلاشی برای پیروزی در دو مسابقه بعدی دریغ نخواهند کرد.

فرانسه؛ بدون ستاره‌ها هم قدرتمندیم

دیدیه دشان تیمی را وارد جام جهانی کرده که بسیاری از ستاره‌هایش را با بدشانسی در اختیار ندارد؛ کریم بنزما، پل پوگبا، کانته و چند ستاره دیگر خروس‌ها به دلیل مصدومیت جام را از دست داده‌اند اما این اتفاق تلخ هم باعث نشده تا فرانسه را مدعی قهرمانی ندانیم. کامبک فوق‌العاده مقابل استرالیا و عملکرد عالی نفرات جایگزین فرانسه نشان داد که باید این تیم را یک مدعی جدی قهرمانی تصور کنیم. مدافع عنوان قهرمانی حالا با تیمی ناقص هم شرایط خوبی دارد و بعید است در بازی‌های آینده مقابل دانمارک و تونس هم امتیاز بدهند، مگر اینکه قرار بر رخ دادن یک شگفتی دیگر در جام بیست و دوم باشد.

بلژیک؛ بد هم باشیم، می‌بریم!

تیمی که در دوره قبل جام جهانی عنوان سومی را به دست آورد، بدش نمی‌آید کار نیمه‌تمام خود را خاتمه دهد و جام بگیرد. بلژیکی‌ها اما در بازی اول بدون اغراق خوش‌شانس بودند که به برد رسیدند. آنها یک پنالتی گل نخوردند و اگر کورتوا را درون دروازه نداشتند حتی شاید بازنده از زمین مقابل کانادا خارج می‌شدند. با همه تفاسیر اما همین که بلژیک در روز بد خودش هم برنده می‌شود، اتفاق مثبتی برای شاگردان مارتینس خواهد بود. آنها حالا 3 امتیازی‌اند و در دو بازی آینده مقابل مراکش و کرواسی باید بیشتر حواس خود را جمع کنند. ستاره‌های پرتعداد بلژیک در بازی‌های بعد به هماهنگی بیشتر می‌رسند و با اضافه شدن لوکاکو که مسابقه اول را به دلیل مصدومیت از دست داد، خوش‌بینی‌های بیشتری برای شیاطین سرخ اروپا وجود دارد.

کرواسی؛ نایب‌قهرمان برمی‌گردد؟

از نایب‌قهرمان دوره گذشته جام جهانی مقابل مراکش انتظار بیشتری می‌رفت؛ خیلی‌ها تصور می‌کردند آنها بازی اول را با برد پشت سر بگذارند اما یک تساوی و یک امتیاز نصیب‌شان شد. اگرچه کرواسی هنوز شانس مناسبی برای صعود دارد اما آنها دیگر حق اشتباه نخواهند داشت. کلید صعود از این گروه به نوعی در بازی کرواسی و بلژیک است. به همین خاطر شاگردان دالیچ امیدوارند مقابل کانادا به برد برسند و آن وقت حتی با یک تساوی مقابل بلژیک هم به دور بعدی خواهند رفت. تیمی که سبک فوتبالش به دور از احساسات و کاملا منطقی است، بدون شک اگر به روند خوب دوره گذشته برگردد، باز هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

برزیل؛ به ستاره‌هایمان می‌نازیم

همان‌طور که انتظار می‌رفت قهرمان 5 دوره جام جهانی با اقتدار مسابقات را شروع کرد. آخرین قهرمانی برزیل در قاره آسیا و در کشور کره جنوبی بود و حالا آنها بعد از 20 سال با انبوهی از ستاره‌های بزرگ فوتبال دنیا بار دیگر به آسیا سفر کرده‌اند و امیدوارند جام بگیرند. نیمار، دنی آلوز، کوتینیو و سایر ستاره‌های برزیل عزم خود را برای موفقیت جزم کرده‌اند و بعید هم هست با نمایشی که مقابل صربستان از این تیم دیدیم، آنها مقابل سوییس یا کامرون به مشکل خاصی بخورند. شاید بتوان گفت برزیل با 9 امتیاز از گروه خود صعود می‌کند و مقابل رقبای سرسخت در مراحل حذفی قرار می‌گیرد.

پرتغال؛ رونالدو پا پس نمی‌کشد

پرتغال اگرچه نمایش خوبی مقابل غنا داشت، اما خوش‌شانس هم بود که 3 امتیاز را از دست نداد. برد 3 بر 2 پرتغال مقابل نماینده آفریقا هواداران این تیم را به صعود از گروه بدون دغدغه امیدوار کرده است. کریس رونالدو، ابر ستاره پرتغالی‌ها انگیزه زیادی برای جبران روزهای تلخ در ماه‌های گذشته دارد و به همین خاطر با تمام وجود برای موفقیت تیم کشور خود تلاش می‌کند. پرتغال دو بازی آینده‌اش را با اروگوئه و کره جنوبی برگزار می‌کند و به نظر می‌رسد با کسب دو امتیاز از این بازی‌ها هم صعود کند اما قطعا بالا رفتن به عنوان تیم اول گروه انگیزه اصلی شاگردان سانتوس خواهد بود.

اوج هیجان برای رونمایی از قهرمان

اگرچه هنوز زمان زیادی تا پایان تورنمنت جام جهانی قطر باقی مانده اما هیجان زیادی درباره رونمایی از قهرمان مسابقات وجود دارد. تیم‌های بزرگ دنیا از این پس با هوشیاری بیشتری وارد مسابقات می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود بازی‌های جذاب‌تری را خواهیم دید. پس از همین حالا قلب‌مان برای مشخص شدن تیم‌های فینالیست می‌تپد و همین حساسیت و جذابیت بازی‌ها را بالاتر خواهد برد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.