واکنش کنعانی به اظهارات وزیر خارجه انگلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات متوهمانه و مداخله‌جویانه وزیر خارجه انگلیس در مورد تحولات داخلی ایران، حقوق ایران در بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش شهروند آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات متوهمانه و مداخله‌جویانه وزیر خارجه انگلیس در مورد تحولات داخلی ایران، حقوق ایران در بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را بشدت محکوم کرد و مردود دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: این اظهارات بی‌پایه و اساس بخشی از کارزار سیاسی دشمنانه‌ای است که این کشور و برخی دیگر از کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند علیه جمهوری اسلامی ایران به پیش ببرند.

کنعانی افزود: انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی که می‌بایست بواسطه اقدامات ضد بشری‌شان علیه ملت ایران پاسخگو بوده و در مجامع بین‌المللی مسئول شناخته شوند، بی‌شک فاقد هر گونه صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعاها و اتهامات حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: لندن به جای طرح اتهامات تکراری و بی‌اساس در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بهتر است از تفرقه‌افکنی میان کشورهای منطقه و مشارکت در جنایت علیه بشریت بواسطه فروش‌های میلیاردی تسلیحات مرگبار به برخی مشتریان منطقه‌ای، دست برداشته و صلح و ثبات منطقه‌ای را به خود کشورهای منطقه بسپارد.

کنعانی همچنین تاکید کرد: برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره کاملا شفاف و صلح‌آمیز بوده، فلذا انگلیس که بواسطه همراهی با آمریکا در زمره ناقضان برجام است، در جایگاهی قرار ندارد که با اتهام زنی‌های بی‌اساس، ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را مورد تردید قرار دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بار دیگر ادعاهای بی‌اساس لندن در مورد ارتباط پهپادهای ایرانی با جنگ در اوکراین را تکذیب کرد و افزود:این طرفهای غربی هستند که با گسیل تسلیحات گسترده به میانه این بحران، مرتبا فضا را برای حل و فصل سیاسی و مسالمت‌آمیز منازعه، تنگ‌تر می‌کنند.

کنعانی در پایان تاکید کرد: ما به حاکمان لندن توصیه می‌کنیم توان خود را به جای اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران، صرف ایجاد ثبات در دولت خود، توجه به مطالبات گسترده مردم این کشور و رفع تبعیض و ستم علیه مهاجران و مسلمانان کنند./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.