توقیف ۲۰۴فروند شناور صیادی متخلف در خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: یگان‌های حفاظت منابع آبزیان در هشت ماه امسال ۲۰۴فروند شناور صیادی متخلف در آبها و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس را توقیف کردند.

به گزارش شهروند آنلاین،فتح‌الله ابوعلی در گفت‌وگو با ایرنا افزود:در جریان بازرسی از شناورهای صیادی متخلف ۶۹هزار کیلوگرم انواع ماهی و میگوی دریایی کشف و ضبط شده و پرونده تخلف این شناورها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی ارسال شد.

او گفت:امسال نظارت و بازرسی یگان‌های حفاظت منابع آبزیان شیلات خوزستان بر صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس به منظور صیانت از ذخایر ارزشمند آبزیان دریایی تشدید شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه افزود:تشدید نظارت و بازرسی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس در دراز مدت سبب پایداری اشتغال صیادان مجاز استان و جلوگیری از نابودی گونه‌های ارزشمند آبزیان که برخی از آنان همچون زبیدی و شوریده که در معرض انقراض قرار دارند خواهد شد.

سنگینی ناوگان صید و صیادی، فعالیت شناورها و قایق‌های فاقد پروانه در صیدگاه‌ها ، قاچاق صید ، صید در زمان ممنوعیت و استفاده روش غیرقانونی صید ترال و ورود شناورهای بیگانه به محدوده صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

سالانه۵۰ تا ۵۵هزار تن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود که به علت فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان ، صید دریایی هرساله رو به کاهش است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.