ورود دانشجویان به انگلیس، ممنوع!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان ؛ 25 نوامبر 2022

بریتانیا ممکن است ورود برخی از دانشجویان خارجی را ممنوع کند. تا سپتامبر سال 2022 بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در طول یک سال به بریتانیا آمده، یعنی حدود 476هزار نفر که 76درصد بیشتر از سال 2019 است. در عین حال 116هزار نفر نیز اعضای خانواده خود را به بریتانیا آورده‌اند. اکثر دانشجویان خارجی توسط دانشگاه‌های بریتانیایی مانند دانشگاه کالج لندن، کینگز کالج لندن، دانشگاه منچستر و دانشگاه کاونتری پذیرفته می‌شوند. پیش از این، دفتر آمار ملی بریتانیا رکورد مهاجرت خالص در این کشور را گزارش کرده بود، در سال منتهی به ژوئن 2022، حدود 504هزار نفر (بیشتر از خروج از بریتانیا) به بریتانیا وارد شدند.

به گزارش شهروندآنلاین؛ دولت بریتانیا به رهبری نخست‌وزیر ریشی سوناک در حال بررسی ممنوعیت ورود دانشجویان خارجی‌ای است که نمی‌توانند وارد بهترین دانشگاه‌های بریتانیا شوند. این موضوع به دلیل محدودکردن هجوم مهاجران به این کشور است. روزنامه تایمز با اعلام این خبر می‌نویسد در حال حاضر دولت بریتانیا در حال بررسی «همه» گزینه‌ها برای محدودکردن هجوم مهاجران پس از گزارش دفتر آمار ملی بریتانیا از افزایش بی‌سابقه مهاجرت در این کشور است. همچنین به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات، محدودیت‌هایی برای دانشجویان خارجی برای آوردن اعضای خانواده خود به بریتانیا پیشنهاد شده. تا سپتامبر سال 2022 بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در طول یک سال به بریتانیا آمده، یعنی حدود 476هزار نفر که 76درصد بیشتر از سال 2019 است. در عین حال 116هزار نفر نیز اعضای خانواده خود را به بریتانیا آورده‌اند. اکثر دانشجویان خارجی توسط دانشگاه‌های بریتانیایی مانند دانشگاه کالج لندن، کینگز کالج لندن، دانشگاه منچستر و دانشگاه کاونتری پذیرفته می‌شوند. پیش از این، دفتر آمار ملی بریتانیا رکورد مهاجرت خالص در این کشور را گزارش کرده بود، در سال منتهی به ژوئن 2022، حدود 504هزار نفر (بیشتر از خروج از بریتانیا) به بریتانیا وارد شدند.

 

تایمز

داستان‌های متنوعی در صفحات اول روزنامه‌های جمعه منتشر شده است. روزنامه تایمز گزارش می‌دهد که «انتظار می‌رود دانشجویان بین‌المللی هدف اصلی» تلاش‌ها برای کاهش مهاجرت باشند، این گزارش به منتشرشدن آخرین آمار مهاجرت به انگلیس اشاره دارد که نشان می‌دهد مهاجرت خالص به رکورد 504هزار نفر در سال میلادی جاری رسیده است. این روزنامه می‌گوید دانشجویان خارجی ممکن است از آمدن به بریتانیا منع شوند مگر اینکه در یکی از دانشگاه‌های برتر پذیرش بگیرند.

گاردین

به گزارش گاردین، پس از ادعاهایی پیرامون یکی از همتایان محافظه‌کار، نمایندگان پارلمان خواستار تحقیق درباره نحوه اعطای قراردادهای دولتی به تامین‌کنندگان تجهیزات پیشگیری از کرونا مثل ماسک و شیلد و .. در طول همه‌گیری شده‌اند.

دیلی‌تلگراف

به گزارش دیلی‌تلگراف، نخست‌وزیر سابق بوریس جانسون و لیز تراس هر دو به شورش محافظه‌کاران پیوسته‌اند که خواستار پایان دادن به ممنوعیت فعالیت نیروگاه‌های بادی جدید در خشکی هستند. این روزنامه می‌گوید شورشیان می‌خواهند این ممنوعیت را به عنوان بخشی از اقدامات مقابله با بحران انرژی لغو کنند، اما تصمیم آقای جانسون و خانم تراس برای پیوستن به آنها را «چالشی برای قدرت [نخست‌وزیر] ریشی سوناک» می‌خواند.

دیلی‌میل

دیلی‌میل با خبر رأی موافق پزشکان عمومی به محدود کردن ساعات کاری خودشان بین 9 صبح تا 5 بعدازظهر در صفحه یک پیشتاز است، تغییری که به گفته روزنامه می‌تواند به معنای کاهش 2.5 ساعته خدمات در روز باشد. این گزارش می‌افزاید که این رأی به دنبال انتشار داده‌های «هشدارکننده» تازه‌ای است که می‌گوید اخیرا ویزیت‌های حضوری با پزشک عمومی کاهش چشمگیری داشته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.