آمریکا در آستانه اعلام حالت اضطراری؟

با شیوع گسترده و بی‌سابقه ویروس آنفلوانزا و یک نوع ویروس تنفسی همراه با تداوم ابتلا به کووید-۱۹ میان کودکان در آمریکا، مقامات بهداشتی در نامه‌ای از بایدن و وزیر بهداشت خواستند در برابر اعلام وضعیت اضطراری مقاومت نکنند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از تارنمای هیل، شواهد حاکی است باوجود شیوع گسترده ویروس آنفلوانزا در آمریکا همراه با تداوم انتشار کووید-۱۹ و نوعی ویروس تنفسی دیگر (RSV)، کاخ سفید در برابر خواست گروه‌های بهداشت کودکان برای اعلام وضعیت اضطراری ملی مقاومت می‌کند.

گفته می شود به دلیل شیوع بی سابقه آنفلوانزای فصلی، ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) و تداوم ابتلا به ویروس کرونا، آکادمی اطفال آمریکا و انجمن بیمارستان کودکان استدلال کرده است که اعلام وضعیت اضطراری بهترین راه برای کمک به نظام بهداشتی کشور است.

دو نهاد بهداشتی آمریکا هفته گذشته در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهوری و «خاویر بسرا» وزیر بهداشت و خدمات انسانی اعلام کردند که ابتلای بی‌سابقه به ویروس سنسشیال تنفسی و آنفلوانزا، اعلام وضعیت اضطراری ملی و وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را ضروری می‌کند.

اما وزارت بهداشت و خدمات انسانی اعلام کرده است که ضرورتی در این خصوص نمی‌بیند.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، نرخ بستری شدن در بیمارستان کودکان در ماه جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

گزارش‌ها حاکی است ایالت اورگان هفته گذشته نخستین ایالتی بود که در واکنش به افزایش ابتلا به ویروس تنفسی RSV وضعیت اضطراری اعلام کرد.

آمریکا از سال ۲۰۲۰ تحت شرایط اضطراری بهداشت عمومی به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار دارد و و این شرایط هر ۹۰ روز یکبار تمدید می‌شود.

این کشور تا به امروز بیش از ۱۰۰ میلیون و ۴۲۱ هزار مبتلا به کووید-۱۹ ثبت رسانده که از این میان بالغ بر یک میلیون و ۱۰۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.