۵ کاربر فضای مجازی در تله ۷ کلاهبردار فیشینگ

پسر ۲۷ ساله، این باند تبهکاری را هدایت می‌کرد

اعضای باند ۷ نفره کلاهبرداران فیشینگ با طراحی یک سایت جعلی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سرقت کردند. 

بیست‌و‌ششم شهریور ماه جوانی سی‌وپنج‌ساله به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت: «قصد انتقال پول از طریق اینترنت بانک را داشتم. عجله داشتم و به آدرس اینترنت بانک توجه نکردم. با این خیال که سایت رسمی و معتبر است، عملیات بانکی را با واردکردن اطلاعات کارت بانکی‌ام انجام دادم. اما سایت، شبیه‌سازی‌شده سایت اصلی بود. به همین علت در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفتم. پس از واردکردن اطلاعات حساب، تراکنش ناموفق بود، اما با گذشت چند دقیقه متوجه سرقت کل موجودی کارت بانکی‌ام به مبلغ ۴۲۵میلیون ریال شدم.»

همزمان با رسیدگی به این پرونده، چهار شکایت دیگر نیز با همین شیوه دریافت و مشخص شد که متهم یا متهمان پرونده مبلغ ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از موجودی حساب مالباختگان سرقت کرده‌اند.

کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی، موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده در بستر فضای مجازی شدند.

تحقیقات نشان می‌داد متهم اصلی جوانی بیست‌وهفت ساله است که با همدستی چند نفر از دوستانش درگاه‌های جعلی بانکی طراحی کرده‌اند. این باند با به دست آوردن اطلاعات حساب مالباختگان، موجودی حساب افراد را سرقت می‌کنند.

در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم در حوالی سعادت‌آباد شناسایی شد. همین اطلاعات کافی بود تا متهم در مخفیگاهش دستگیر شود.

متهم در پلیس فتا به جرمش اعتراف کرد و گفت که  با همکاری ۶ همدستش، سایت جعلی را طراحی و انتقال پول‌ها را انجام می‌داده است.

در گام بعدی از تحقیقات پلیسی سایر اعضای باند نیز در عملیات‌های منسجم دستگیر و به جرم‌شان با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

باتکمیل پرونده هر هفت متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.