آتش در عمق جان اراضی جنگلی رودبار

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: حریق اراضی جنگلی شهرستان رودبار پس از چهار روز همچنان ادامه دارد اما تحت کنترل است.

به گزارش شهروند آنلاین،محمدحسین قربانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخشی وسیعی از اراضی جنگلی مناطق کوهستانی شهرستان رودبار از چهار روز گذشته دچار حریق شده‌است اما اینطور نیست که در این مدت مداوم بسوزد، این آتش‌سوزی‌ها هر بار خاموش اما دوباره به دلیل وزش شدید باد گرم شعله‌ور می‌شود.

او افزود: نیروهای حفاظت منابع طبیعی، هلال احمر و افراد محلی برای مهار و کنترل حریق در محل حاضر هستند.

او بیان داشت: روز گذشته از بالگرد هلال احمر برای مهار و کنترل حریق با هفت سورتی پرواز استفاده شد اما امروز نیروها در محل حاضر هستند.

او درباره حریق جنگلی در شهرستان رودبار عنوان کرد: دود ناشی از سوختن درخت‌های خشک، پوسیده و افتاده در این اراضی موجب دود زیاد در منطقه شده اما حریق سطحی است و به تنه درختان ایستاده آسیبی وارد نشده‌است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان اظهار داشت: حریق اراضی جنگلی در شهرستان املش نیز از شامگاه گذشته آغاز شده که تحت کنترل است.

مردم در صورت مشاهده آتش در جنگل‌ها و مراتع برای اطلاع رسانی فوری با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.