هشدار تازه؛ ذخایر آبی،آب می‌روند

رئیس اداره بهره‌برداری و نگهداری سد نم رود گفت: مجموع حجم ذخایر آبی سد‌های پنجگانه و تامین کننده آب شرب تهران در شرایط فعلی ۳۰۱ میلیون متر مکعب است.

به گزارش شهروند آنلاین، طبسی افزود: با این حجم آب سد‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۸۷ میلیون متر مکعبی مواجه هستیم و همچنین نسبت به حجم نرمال ۶۵۰ میلیون متر مکعبی انتهای آذر ماه با کاهش ۳۴۹ متر مکعبی مواجه است.

او تصریح کرد: میزان بارش در حوزه عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 14.5 میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 35.5 میلی‌متر بوده با کاهش ۲۱ میلی‌متری مواجه هستیم و همچنین نسبت به متوسط بلندمدت که در واقع 48.1 میلی‌متر بوده با کاهش حدود ۳۴ میلی‌متری مواجه هستیم.

طبسی افزود:در شرایط فعلی ۲۵ روز از فصل پاییز را باقی مانده که حدود ۶۵ روز از فصل را سپری کردیم که متاسفانه وضعیت بارش‌ها اصلا چشمگیر نبوده و قابل توجه نیست و حدود ۶۰ درصد میزان بارش‌ها و نسبت به سال گذشته حدد ۷۰ درصد نسبت به متوسط بلندمدت با کاهش مواجه هستیم سال گذشته ۶۰ درصد که سال گذشته هم سال کم‌بارش و خشکی بوده که نسبت به سال گذشته هم شرایطمان پایین‌تر است.

رئیس اداره بهره برداری و نگهداری سد نم رود گفت: حجم ذخایر نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته و نسبت به شرایط نرمال بهره‌برداری ۵۴ درصد کاهش داشته است. از شهروندان خواهشمندیم نسبت به مصرف آب صرفه‌جویی کامل داشته باشند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.