افشای پشت پرده جنگ اوکراین از زبان افسر اطلاعاتی آمریکا

یک افسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا گفت: ناتو دست کم به مدت هشت سال پیش از آغاز جنگ اوکراین در حال آماده‌سازی نیرو‌های اوکراینی برای جنگ با روسیه بوده است.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، اسکات ریتر، مامور سابق اطلاعات تفنگداران آمریکایی گفت: ناتو دست کم به مدت هشت سال در حال آماده‌سازی نیرو‌های اوکراینی علیه روسیه بوده است.

او گفت: ناتو (با توافقات مینسک) در حال خرید زمان بود. خرید زمان برای چه کاری؟ برای قوی‌تر کردن اوکراین با آموزش‌های ناتو. ناتو در این کار تنها نبود بلکه آمریکا نیز درگیر این کار بود. آمریکا نیز در این اوضاع دخالت داشت. روشن است که تمام کشور‌هایی که روسیه را متهم به متجاوز بودن می‌کنند درواقع مرتکب جرم آغاز پیشدستانه جنگ علیه روسیه هستند. این چیزی است که در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ درباره‌اش فکر کردند.

او در ادامه افزود: می‌دانید آمریکا یک مرکز آموزش در اوکراین احداث کرد و در آن پرسنل نظامی آمریکا با لاف‌زنی اعلام کردند که به مدت ۴۵ روز یک تیپ اوکراین را مطابق استاندارد‌های ناتو آموزش داده‌اند صرفا با این هدف که برای جنگ با روس‌ها آماده شوند. این از همان روز اول هدف آنها بوده است. آنگلا مرکل دروغ گفت. امانوئل مکرون دروغ گفت. غرب دروغ گفت. دیگر نمی‌شود به آنها اعتماد کرد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.