همه می‌گویند ایران صعود می‌کند، اما…

بررسی احتمالاتی که تیم ملی فوتبال را به دور بعدی جام جهانی می‌رساند

تیم ملی ایران در ششمین حضور خود در جام جهانی بیشترین شانس را برای صعود از گروه دارد؛ روی کاغذ ایران با یک تساوی هم راهی دور بعد می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، با عبور از شکست تلخ مقابل انگلیس و اتفاقات عجیب آن مسابقه، حالا اوضاع دوباره بر وفق مراد کارلوس کی‌روش و شاگردانش شده است. برد مقابل ولز و از طرفی تساوی انگلیس و آمریکا در دیگر بازی گروه، ایران را با شانس بسیار مناسبی برای صعود روبه‌رو کرده است.

اگرچه برای آنکه خیال همه طرفداران تیم ملی از بابت صعود به دور بعدی راحت شود، باید مقابل آمریکا به برتری برسیم، اما اگر یک تساوی هم مقابل این تیم بگیریم شانس خوبی برای رسیدن به دور بعد داریم. این مساله اما در گرو آن است که در احتمال بعید ولز مقابل انگلیس به برد برسد.

هر چهار تیم شانس صعود دارند!

روز دوم از مسابقات مرحله مقدماتی گروه B بیست و دومین دوره رقابت‌های جام جهانی با پیروزی دو بر صفر تیم ملی فوتبال ایران برابر ولز و تساوی تیم‌های آمریکا و انگلیس به پایان رسید تا هر چهار تیم حاضر در این گروه شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشند. در این میان، تیم ملی ایران که با شکست سنگین ۶ بر ۲ برابر انگلیس جام بیست و دوم را شروع کرد، با بردی شیرین و تأثیرگذار برابر ولز به جام برگشت و حالا در آستانه صعود به مرحله حذفی این رقابت‌ها قرار گرفته است.

اکنون در گروه دوم جام جهانی، انگلیس 4 امتیازی و صدرنشین است؛ ایران با 3 امتیاز در رده دوم قرار گرفته و آمریکای دو امتیازی و ولز یک امتیازی رتبه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

ببریم تا خیال همه راحت شود

ملی‌پوشان ایران هر چند کار سختی برابر آمریکا دارند، اما برای قطعی کردن صعود خود به مرحله بعد باید حریف پایانی خود را شکست دهند تا با 6 امتیاز نه تنها صعود را حتمی کنند، بلکه این شانس را هم برای خود ایجاد کنند که به عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی شوند. در صورتی که تیم ملی فوتبال ایران بتواند آمریکا را شکست دهد و دیدار تیم‌های انگلیس و ولز با تساوی به پایان برسد، ایران ۶ امتیازی خواهد شد و به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد می‌شود و تیم ملی انگلیس با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی دور بعد خواهد شد.

ببازیم، همه چیز تمام است

حالت دوم دیدار ایران و آمریکا این است که ملی‌پوشان کشورمان برابر حریف تن به شکست بدهند و سه امتیازی باقی بمانند. در این صورت حذف تیم ملی ایران قطعی خواهد بود، چرا که انگلیس در حال حاضر 4 امتیازی است و آمریکا هم در صورت پیروزی برابر ایران 5 امتیازی خواهد شد و صعودش قطعی می‌شود.

با تساوی برابر آمریکا تکلیف چیست؟

حالت دیگر تساوی است؛ تساوی ایران برابر آمریکا معادلاتی را برای صعود دو تیم اول گروه دوم به وجود خواهد آورد که نتیجه دیدار انگلیس و ولز هم در تعیین تکلیف تیم ملی ایران تأثیرگذار خواهد بود. تیمی که دو بر صفر به ایران باخت حالا دیدارش با انگلیس می‌تواند بخشی از معادلات صعود ایران را حل کند. ولزی‌ها اگر بتوانند برابر انگلیس به تساوی برسند، تیم ملی ایران با تساوی برابر آمریکا هم راهی مرحله بعد خواهد شد. اگر ولز بتواند انگلیس را شکست دهد، اما دیگر تساوی ایران مقابل آمریکا کارساز نیست، چرا که آن وقت ایران، ولز و انگلیس 4 امتیازی می‌شوند و دو تیمی که تفاضل گل بهتری دارند، به دور بعدی می‌روند.

بررسی همه احتمالات درباره بازی پایانی

*اگر ایران مقابل آمریکا پیروز شود و انگلیس هم ولز را شکست بدهد، ایران به عنوان تیم دوم صعود می‌کند.

*اگر ایران، آمریکا را شکست بدهد و انگلیس مقابل ولز تن به شکست بدهد، تیم ملی به عنوان تیم اول گروه به دور بعد راه پیدا می‌کند.

*اگر ایران مقابل آمریکا پیروز شود و انگلیس با ولز به تساوی برسد، ایران صدرنشین خواهد شد.

*اگر ایران مقابل آمریکا به تساوی برسد و انگلیس، ولز را شکست بدهد ایران به عنوان تیم دوم صعود می‌کند.

*اگر ایران با آمریکا مساوی کند و دیدار انگلیس و ولز هم به تساوی کشیده شود، ایران تیم دوم گروه خواهد ماند.

*اگر ایران مقابل آمریکا به تساوی برسد و انگلیس مقابل ولز بازنده شود، تیم ملی حذف خواهد شد و ولز و انگلیس با تفاضل گل بهتر راهی دور بعد می‌شوند.

*اگر ایران مقابل آمریکا شکست بخورد با هر نتیجه‌ای در بازی انگلیس و ولز، رویای صعود برای یوزهای ایرانی به پایان می‌رسد.

به امید یک بازی جانانه دیگر

تیم ملی فوتبال ساعت 22:30 سه‌شنبه، 8 آذر در سالروز بازی ایران و استرالیا در مقدماتی جام جهانی 1998 که یک مسابقه حماسی برای فوتبال ایران است، مقابل آمریکا قرار می‌گیرد. شاگردان کی‌روش به واسطه برد مقتدرانه مقابل ولز حالا بیشتر از هر زمان دیگری به رقم زدن صعود تاریخی به دور دوم جام جهانی نزدیک هستند و بدون شک این فرصت را به راحتی از دست نمی‌دهند. با این حال، همه امیدوارند تیم ایران بتواند همچون مسابقه با ولز عملکردی فوق‌العاده داشته باشد و همه راه‌ها منجر به بالا رفتن این تیم از گروه دوم مسابقات شود.

جدول رده‌بندی گروه B جام جهانی قطر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.