کرونا در چین/تجدید نظر قطر برای سرمایه‌گذاری در لندن

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 26 نوامبر 2022

شنبه، 26 نوامبر 2022 در گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست درباره شیوع کووید-19 در چین می‌خوانیم. فایننشال‌تایمز از تجدید نظر میزبان جام جهانی برای سرمایه‌گذاری در لندن گفته و نیویورک‌تایمز از جمعه سیاه عادی.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، فایننشال‌تایمز و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

در گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست درباره شیوع کووید-19 در چین می‌خوانیم: «با ثبت موارد ابتلا به کووید، چین در تلاش است تا شکاف و خلل ایمنی را برطرف کند. شیوع ویروس کرونا که در آستانه تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین بیماری همه‌گیر در چین است، نقصی مهم در استراتژی «کووید صفر» پکن را آشکار کرده است: جمعیت گسترده‌ای بدون مصونیت طبیعی. پس از ماه‌ها که این کشور گهگاهی با شیوع گسترده در برخی مناطق رو به روست، اکثر جمعیت 1.4 میلیارد نفری این کشور هرگز در معرض ویروس قرار نگرفته‌اند.»

فایننشال‌تایمز

پس از آنکه مقامات حمل‌ونقل پایتخت بریتانیا تبلیغات قطر را ممنوع کردند، میزبان جام جهانی در حال بررسی سرمایه‌گذاری‌های خود در لندن است. به گزارش فایننشال‌تایمز، پس از آنکه Transport for London (TfL) تبلیغات قطر را در اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مترو ممنوع کرد، این کشور در حال تجدید نظر در سرمایه‌گذاری‌های خود در پایتخت بریتانیاست. این اقدام TfL به دلیل نگرانی در مورد موضع قطر درباره حقوق LGBTQ (همجنسگرایان) و رفتار آن با کارگران مهاجر، که در طول جام جهانی برجسته شده، انجام شد.

این روزنامه گزارش می‌دهد که دوحه به دلیل انتقاداتی که برای میزبانی این مسابقات دریافت کرده است، به‌طور فزاینده‌ای درمانده و مستاصل شده است.

نیویورک‌تایمز

«جمعه سیاهی پر از داد و ستد و احتیاط» و «تورم بر فروش‌های تعطیلات سایه افکند» عناوین گزارش صفحه نخست نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «پس از دو سال بی‌برنامگی و محدودیت‌های درون فروشگاهی به دلیل پاندمی کرونا، احساس می‌شد که جمعه سیاه امسال به حالت عادی بازگشته. خریدارانی که روز جمعه دل به دریا زدند و بیرون رفتند و حتی آنهایی که این کار را نکردند، شاهد سیل معاملاتی بودند که در دو سال گذشته دیده نمی‌شد. بسیاری از خرده‌فروشان به دلیل اینکه آمریکایی‌ها اخیرا نشان داده‌اند قبل از خرید، به‌شدت مایلند منتظر تخفیف‌ها بمانند، قیمت‌های پایین‌تری را هم در فروشگاه‌ها و هم به صورت آنلاین اعمال کردند.»

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز از پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین حکایت دارد با این توضیح: «سرهی نووساد، 26 ساله، در سمت چپ، پس از عقب‌نشینی نیروهای روسی، پیکر پدرش را که در نزدیکی خانه‌اش در Lvivsky Otrubi ، اوکراین، دفن شده بود، پیدا می‌کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.