روشن بین باشید/ معادلات صعود ایران/ شادی تحریم شدنی نیست

مرور روزنامه های صبح کشور

روزنامه های امروز به بررسي انفجارهاي بزرگ مناطق صهيونيست نشين بيت المقدس ، پيش رفت قيمت سکه در کانال 16ميليون ، ملي‌پوشان آماده مرحله بعد ، ریشه اعتراضات و مرز آن با تجزیه‌طلبی و براندازی ، پارکینگ های هوشمند ، ضرورت کنترل حواشی غیر فوتبالی و… پرداخته بودند

به گزارش شهروند آنلاین؛ سخنان رهبر معظم انقلاب صبح دیروز (شنبه) به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج مستضعفان در حسینیه امام خمینی(ره) با صدها نفر از بسیجیان در صدر توجه و تحلیل برخی از مطبوعات بود. روزنامه های امروز همچنین به بررسي انفجارهاي بزرگ مناطق صهيونيست نشين بيت المقدس ، پيش رفت قيمت سکه در کانال 16ميليون ، آیا ملي‌پوشان خود را آماده مرحله بعد خواهند کرد؟ ، ریشه اعتراضات و مرز آن با تجزیه‌طلبی و براندازی ، پارکینگ های هوشمند ، ضرورت کنترل حواشی غیر فوتبالی و… پرداخته بودند. با هم مروری داریم به برخی از این عناوین؛

 

کردستان شناسنامه ایران است

روزنامه ایران:در پیاده راه زیبای فردوسی دو دختر جوان روی نیمکت سنگی نشسته و سلفی می‌گیرند. در پس زمینه تصویر نیروی یگان ویژه با کلاه‌های کاموایی سیاهی که تا گردن پایین کشیده و تنها چشم‌ها و دهان‌شان پیداست، زیر طاق بانک تجارت به ردیف روی پله‌ها نشسته و باهم شوخی می‌کنند: «بچه‌ها سیب، اخم نکن جلال، خوب بشین» هوای سنندج، امروز 25 آبان ابری و مه‌آلود است و دانه‌های باران اینجا و آنجا با برگ‌های زرد و نارنجی روی سنگفرش خیابان پهن می‌شود. پا سست می‌کنم تا گفت‌و‌گوها را بشنوم. لحظه عجیبی است؛ اینجا درست کنار سینما بهمن، پاسخ یکی از مهمترین سؤالاتم را پیدا می‌کنم. ممکن نیست اشتباه کرده باشم؛ سنندج شهری است که سال‌ها در آن زندگی کرده‌ام و لااقل تا این حد می‌توانم با اطمینان بگویم نیروی یگان ویژه‌ای که از میدان اقبال تا فردوسی دیده‌ام به زبان کردی اردلان و گویش سنندجی صحبت می‌کنند.اگر فکر می‌کنید رنگ ناآرامی‌ها در کردستان با تهران و شیراز فرق دارد، اشتباه می‌کنید. اگر فکر می‌کنید معترضان سنندجی و سقزی و بانه‌ای چیزی غیر از معترضان شیرازی و اصفهانی در ذهن دارند، اشتباه می‌کنید. اگر فکر می‌کنید نسبت معترضان در سنندج و دیواندره بالاتر از تهران است، اشتباه می‌کنید. اگر فکر می‌کنید نیروهای یگان ویژه سنندج، تبریزی و همدانی هستند، باز هم اشتباه می‌کنید. بگذارید در این لحظات تلخ و دردناک، برخی از تصاویر مخدوش را تصحیح کنیم.کمی پایین‌تر از تندیس مردی که با لباس کردی کنار پیاده راه نشسته و مشغول مطالعه است، پرچم‌های ایران، تمیز و تازه در دو سوی پل فردوسی، آسمان کبود و ابری سنندج را تزئین کرده است. این پل برای من یادآور سال‌هایی است که درهای سینما بهمن وسط فیلم عقاب‌ها باز می‌شد تا تماشاچی‌ها با صدای آژیر حمله هوایی، از کوچه‌های دور و بر فرار کنند و زیر پل پناه بگیرند. آیا اهالی سنندج و کردستان، قدر امنیت این سال‌ها را نمی‌دانند؟ باز هم اشتباه می‌کنید.

 

سکه رکورد تاریخی زد

روزنامه آرمان امروز: قيمت سکه روز گذشته – شنبه 5آذر-  بار ديگر رکورد شکني کرد و براي سومين بار در دولت سيزدهم در کانال 16ميليون پيش رفت. آخرين رکورد قيمت سکه در دولت روحاني 15 ميليون و 460 هزار تومان بود که در مهرماه 99 رقم خورده بود. بانک مرکزي تلاش مي‌کرد اين رکورد در دوران رياست جمهوري رئيسي شکسته نشود اما شوق متقاضيان به خريد سکه در مهرماه و آبان ماه امسال بيشتر از آن بود که بازارساز بتواند آن را مهار کند. عوامل متعددي در رکوردشکني قيمت سکه موثر افتاده اند اما در ميان اين عوامل بايد به خنثي شدن اثر انتشار اوراق سکه توسط عوامل محرک قيمت اشاره کرد. انتشار اوراق سکه در روزهاي مياني آبان ماه تا حدي از تب و تاب بازار اين کالاي سرمايه اي کاسته بود اما به نظر مي رسد سرمايه گذاران خُرد در روزهاي اخير به اين نتيجه رسيده اند که نقدينگي خود را با اوراقي که سررسيد آنها 6 ماه ديگر است عوض نکنند. يکي از فعالان بازار طلا و سکه در مورد وضعيت بازار سکه در روز رکورشکني اين کالاي سرمايه‎‌اي به «آرمان امروز» گفت: روز شنبه افزايش تقاضاي خريد سکه از ساعت گشايش بازار محسوس بود و و حوالي ظهر قيمت از 16 ميليون و 300 هزار تومان با يک جهش 300 هزار توماني به رکورد 16 ميليون و 600 هزار تومان رسيد. قيمت تا ساعت 15روي 16 ميليون و 604 تا 16 ميليون و 610 هزارتومان بود ولي از اين ساعت قيمت کمي افت کرد و سکه نتوانست قيمت بالاي 16 ميليون و 600 هزار تومان را حفظ کند. در ادامه هم بازار ميل به نزول داشت و رکورد شکني جديدي در اين روز شاهد نبوديم.

 

معادلات صعود ایران

روزنامه آرمان ملي: تيم‌ملي فوتبال کشورمان با برتري مقابل ولز به صعود در روز پاياني رقابت‌هاي گروهي اميدوار ماند. اين در حالي است که علاوه بر شاگردان کي روش دو تيم ديگر گروه هم شانس صعود دارند!ديدارهاي هفته دوم گروه B جام‌جهاني هم برگزار شد و حالا هر يک از چهار تيم ايران، انگليس، ولز و آمريکا تنها يک بازي ديگر فرصت دارند تا سرنوشت و رتبه نهايي‌‌شان را در جدول گروه را تعيين کنند. انگليس که با تساوي برار آمريکا و چهار امتيازي شدنش نتوانست صعود خود را قطعي کرده و درکنار ايران، ولز و آمريکا در تلاش هستند تا شانس خود را براي صعود در هفته پاياني امتحان کنند. به اين بهانه به بررسي وضعيت تيم‌ملي ايران و شانس صعودش از گروه پرداختيم. ايران در آخرين بازي خود در اين مرحله بايد به مصاف آمريکا برود و در سوي ديگر ولز هم با انگليس مصاف خواهد داشت. اگر شاگردان کي‌روش موفق شوند در ديدار سوم و پاياني به پيروزي برسند، صعودشان به دور بعد مقتدرانه و با شش امتياز خواهد بود و بدون توجه به اتفاقات بازي انگليس، ولز، ملي‌پوشان خود را آماده مرحله بعد خواهند کرد. روي کاغذ شانس سرگروهي ايران با شکست يا تساوي انگليس مقابل ولز وجود دارد ولي در عمل بعيد است چنين چيزي رخ دهد ولي برد ايران دومي تيم را قطعي مي‌کند. تساوي ايران مقابل آمريکا هم احتمالا جواز صعود به دور بعدي را امضا خواهد کرد. در اين شرايط ايران چهار امتيازي خواهد شد آمريکاي سه امتيازه مزاحمتي برايش ندارد. در سمت ديگر ولز است که بايد براي رقابت با ايران انگليس را شکست دهد. تفاضل ايران و ولز هردو – 2 است و تساوي مقابل آمريکا تغييري در تفاضل ايران شکل نمي‌دهد و پيروزي ولز مقابل انگليس با هر نتيجه‌اي صعود اين تيم را رقم خواهد زد ولي اين اوج بدشانسي است که ايران با 4 امتياز هم صعود نکند. انگيزه انگليس پس از قطعي نشدن صعودش در بازي پاياني از دلايلي است که احتمال موفقيت ولز را کاهش مي‌دهد و در کل هم اتفاق دور از ذهني است. شکست ايران مقابل آمريکا يعني خداحافظي با جام با کسب تنها سه امتياز. آمريکا با شکست دادن ايران پنج امتيازي شده و بالاتر از ايران قرار مي‌گيرد و در اين شرايط نتيجه بازي انگليس – ولز براي ما اهميت ندارد.

 

ترور اگر ادامه یابد، تمام شهرهای اسرائیل را زیر آتش می‌گیریم

روزنامه کيهان: سه روز پس از انفجارهاي بزرگي كه مناطق صهيونيست نشين بيت المقدس را به لرزه درآورد، جنبش مقاومت حماس هشدار داده كه هرگونه ترور و اقدام نظامي تل آويو عليه فلسطيني‌ها، باعث خواهد شد تا همه شهرهاي مناطق اشغالي زير آتش موشك مقاومت قرار گيرند. آثار و تركش‌هاي دو انفجار بزرگي كه هفته گذشته بخش‌هاي صهيونيست نشين شهر بيت المقدس را لرزاند، هنوز در خيابان‌هاي اين شهر اشغالي پابرجاست.  نرده‌هاي آهني تقاطع راموت در شمال بیت‌المقدس غربی همچنان از انفجار هفته گذشته آسيب ديده باقي مانده و یک ایستگاه اتوبوس در امتداد بزرگراهی در ورودی غربی بیت‌المقدس به طور كامل پوشيده و مسدود شده تا حجم انفجار چهارشنبه به چشم نيايد.  با توجه به آن كه آن انفجارها بوسيله كنترل از راه دور و با روشي بي سابقه انجام شد، مقامات تل آويو در شوك به سر مي‌برند و هنوز براي شان مشخص نيست كه بسته‌هاي انفجاري چگونه به قلب امنيتي ترين مناطق اشغالي راه يافته است. با توجه به حجم آسيبي كه انفجارها عليه صهيونيست‌ها برجاي گذاشته، جنبش حماس نيز پیام شدیداللحنی از طریق مصر به این رژیم فرستاده و هشدار داده است كه بازگشت تل آويو به سیاست ترور علاوه‌بر وقوع درگیری‌های بزرگ با مقاومت فلسطین در غزه، لعن و نفرینی برای رژیم صهیونیستی و جرقه‌ای برای راه‌اندازی موج بزرگ عملیات شهادت‌طلبانه به دنبال خواهد داشت.  این جنبش همچنین دشمن را از انجام عملیات نظامی یا امنیتی علیه نوار غزه برحذر داشت و تهدید کرد، واکنش امروز حماس مانند سال ۲۰۰۲ نخواهد بود و تمام شهرهای رژیم اشغالگر زیر آتش مقاومت قرار خواهند گرفت. اين هشدار جنبش حماس پس از آن صورت گرفت كه ايتمار بن گوير، چهره افراطي كابينه نتانياهو با حضور در محل انفجار مدعي شده بود كه بايستي با ترورهاي كور به فلسطيني‌ها پاسخ داد.

 

روشن بین باشید

روزنامه فرهیختگان: رهبر معظم انقلاب صبح دیروز (شنبه) به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج مستضعفان در حسینیه امام خمینی(ره) با صدها نفر از بسیجیان دیدار کردند. ایشان تشکیل بسیج را از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ابتکارات امام خمینی خواندند و با ذکر گوشه‌هایی از برکات حضور بسیج در میدان‌های مختلف 40 ‌سال اخیر تاکید کردند: «بسیج در جایگاه و شأنی بالاتر از یک سازمان نظامی، و درواقع یک فرهنگ و تفکر و گفتمان است که ظرفیت دارد کشور را در حرکت عظیم ملت، با گام‌های بلند به‌پیش ببرد.» در ادامه متن بیانات رهبر انقلاب در این دیدار را می‌خوانید.بسم الله الرّحمن الرّحیم.و الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة اللّه فی الارضین ارواحنا فداه.خیلی خوش آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، جوانان دلیر بسیجی؛ این حسینیه‌ ما را با نور انگیزه‌های بسیجی که بحمدالله در شما هست، منور کردید؛ هفته‌ بسیج هم بر همه‌ شما مبارک باد، بلکه بر همه‌ ملت ایران مبارک باد.بسیج یکی از ابتکارهای مبارک امام بزرگوار ما بود؛ البته ابتکارات بزرگ ایشان، ابتکاراتی که در زندگی مردم، در تاریخ کشور یک حرکت‌های عظیمی را ایجاد می‌کرد، یکی دو مورد نبود لکن یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین این ابتکارها تشکیل بسیج بود که ایشان در اوایل آذر ۵۸ در آن سخنرانی معروف‌شان، اعلام کردند [لزوم تشکیل] لشکر بیست‌میلیونی کشور را. خب، بسیج بعد از فرمان امام تشکیل شد؛ این مال سال ۵۸ است. برکات بسیج و این ابتکار عظیم به‌قدری بود که امام در آذر سال ۶۷، یعنی نُه سال بعد از آن، آن خطابه‌ والا و شیوا و بلند را در مدح بسیج صادر کردند. در این نُه سال به دست بسیج در کشور چه اتفاقی افتاد که امام بزرگوار را آن‌جور تحت‌تاثیر قرار داد که آن بیان والا و شیوا و آن تعبیرات عجیب و آن ادبیات عجیب را به کار بردند؟

 

همه جا با برانداز و تجزیه‌طلب برخورد می‌‌شود

روزنامه همشهری:در یکی، دو ماهه اخیر ایران دستخوش اعتراضاتی شده که شاید بتوان گفت در سال‌های گذشته نمونه‌ای از آن را نمی‌توان یاد کرد. این موج اعتراضات زوایای مختلفی داشته و هر زاویه آن را می‌توان در مباحث بسیار طولانی تحلیل کرد، اما آنچه بیشتر موجب نگرانی می‌شود، دخالت بیگانگان خارج از مرز و صید خواسته‌ها و تمایلات خود از آبی است که خود نیز آن را گل‌آلود کرده‎اند. از این روی خبرنگار همشهری با عماد افروغ، نویسنده، جامعه‌شناس و سیاستمدار درباره الزامات و جامعه‌شناسی اعتراض، ریشه اعتراضات و مرز آن با تجزیه‌طلبی و براندازی به گفت‌وگو نشست که  در زیر می‌خوانید.اعتراضات چه الزامی دارد و از باب جامعه‌شناسی چگونه می‌شود این الزام را تحلیل کرد؟ریشه اعتراضات را چگونه می‌توان دسته‌بندی کرد؟ باید به خیلی از موضوعات پاسخ داد تا رسید به ریشه اعتراض. نخست باید دید که فلسفه وجودی و ضرورت اعتراض چیست و آیا اعتراض امری موجه است یا خیر؟درخصوص ضرورت اعتراض، باید بگویم که هیچ تردیدی در اصل و ضرورت اعتراض نیست؛ حتی اگر معصوم هم حاکم باشد، حسب شناختی که ما از حکومت حضرت امیر(ع) و از سیره نظری و عملی ایشان داریم، باز جایی برای چون و چرا کردن وجود دارد. اگر به خطبه ۳۴ و ۲۱۶ نهج‌البلاغه دقت کنیم، ایشان با توجه به ریشه‌های اعتراض و منشأ اعتراض، می‌فرمایند که «مرا بر شما و شما را بر من حقی واجب شده است. حق شما بر من آن است که از خیرخواهی شما دریغ نورزم و بیت‌المال را میان شما عادلانه تقسیم کنم و شما را آموزش دهم تا بی‌سواد و نادان نباشید و شما را تربیت کنم تا راه و رسم زندگی را بدانید، و اما حق من بر شما این است که به بیعت با من وفادار باشید و در آشکار و نهان برایم خیرخواهی کنید. هرگاه شما را فراخواندم اجابت و فرمان دادم اطاعت کنید.» اینکه می‌فرماید در نهان و آشکار  خیرخواه من باشید، بدین معناست که اگر اشکال و ضعفی می‌بینید، آن را بازگو کنید که این می‌تواند ریشه همان چون و چرا کردن‌ها و اعتراضات باشد.

 

تلاش برای سلطه خودروها بر شهر

روزنامه شرق: بیش از یک ماه از افتتاح رسمی پارکینگ هوشمند امیرکبیر گذشته، اما هنوز نواقص این پارکینگ به صورت کامل برطرف نشده است. پارکینگی که بعد از مراسم بهره‌برداری برای ادامه فعالیت‌های عمرانی بسته شد و پس از افشای تعطیلی آن، طبقه اولش بازگشایی شد. علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در جریان مراسم بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی امیرکبیر اعلام کرد که می‌خواهد در سال جاری دوهزارو 500 پارکینگ بسازد و اظهار امیدواری کرد هزار فضای جای پارک را تا قبل از پایان سال تحویل شهروندان بدهد. او با اشاره به آغاز نهضت پارکینگ‌سازی در تهران گفت: امیدواریم با ساخت پارکینگ بتوانیم فضاهای عمومی شهر را آزاد کنیم؛ چراکه محل ایستادن خودروها و پارک حاشیه‌ای آنها را باید ساماندهی و ظرفیت پارک حاشیه‌ای را آزاد کنیم تا همه مردم بتوانند عادلانه از فضای حاشیه‌ای کنار خیابان استفاده کنند.جلال بهرامی، معاون حمل‌ونقل شهردار هم پروژه پارکینگ امیرکبیر را سرآغاز رویکرد مدیریت شهری برای پارکینگ‌سازی دانست. به‌تازگی هم محمدرضا شیخ بهایی، سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک درباره دستاوردهای شهرداری در حوزه پارکینگ‌سازی گفته است: وضعیت پروژه‌های پارکینگ درحال‌حاضر چهار پارکینگ (پارکینگ شهید باقری در منطقه ۱۸ با ظرفیت ۴۵۰ پارک خودرو، پارکینگ مینابی در منطقه ۱۵ با ظرفیت ۴۰۰ پارک خودرو، پارکینگ بعثت در منطقه ۱۶ و پارکینگ قزوین در منطقه ۱۱) در دست احداث است. البته پارکینگ امیرکبیر ابتدای آبان امسال به بهره‌برداری رسید و حدود ۱۳ زمین نیز در حال مطالعه برای طراحی و ساخت پارکینگ هستند. به جز پارکینگ مینابی در محله اتابک که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، باقی پروژه‌ها تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

شادی تحریم شدنی نیست

روزنامه وطن امروز: این هم عادت بد ما شده است؛ بازی‌هایی که تازه از دقیقه۹۰ شروع می‌شود! ایرانی که ۵ گل از ۶ گل آخرش در جام‌جهانی را در وقت‌های اضافه ‌زده است، تیم خوبی برای ملت دقیقه نودی‌هاست. خاطره خوش بازی ایران – مراکش و ثانیه‌ای که در آخرالزمان اما و اگرهای‌مان به گل رسیدیم کفایت می‌کرد تا از بالا رفتن تابلوی داور چهارم برای نشان دادن ۹ دقیقه وقت اضافه به وجد بیاییم. اما راستش را بخواهید این بار همه چیز فرق می‌کرد، این بار فوتبال نبض اجتماعی‌ای بود که ماه‌هاست تمام بدخواهان ایران و ایرانی، پای‌شان را روی آن گذاشته‌اند.بگذارید کمی شلخته‌تر بگویم؛ ظهر جمعه سایه تردیدی که بر فراز ورزشگاه احمدبن علی الریان سنگینی می‌کرد بیشتر از آفتاب سوزان قطر به چشم می‌آمد. تیمی که چند روز قبل‌ترش برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران شش‌تایی شده بود، سکوهایش ملتهب بود و وحدتش ترک برداشته بود، حالا در یک برزخ دیگر باید برای رستگاری یا نابودی به مصاف بریتانیای دوم می‌رفت. حتی من که امید و خوش‌بینی برایم تقدیر ابدی است، نایی برای امیدواری نداشتم اما لحظه ورود به ورزشگاه همه چیز یکباره عوض شد، سکوها این بار یکصدا شعار می‌دادند، تیم هم برخلاف بازی قبل دیگر به جز پیروزی و رضایت مردمی که فوتبال قوت دلخوشی غالب‌شان است به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کرد. انگار در این فاصله چند روزه طعم تلخ دشمن‌شادی و هلهله بدخواهان به آنها هم آموخته بود گزینه‌ای جز «وطن» ندارند. این را می‌شد از همخوانی جمعی سرود ایران فهمید.

 

سارتر ، جلال و برج آزادي

روزنامه اعتماد:ده سال بعد از مرگ نيما يوشيج، پايه‌هاي برج آزادي در تهران بر زمين گذاشته شد. پايه‌هايي كه در حصار داربست‌هاي فلزي راست ايستاد و صدها كارگر، خشت بر خشتش نهادند تا تهران نمادي مدرن داشته باشد؛ 1348. اواخر تابستان همان سال در حالي كه برج آزادي به نيمه نزديك مي‌شد آل‌احمد درگذشت و زمستانش يدالله رويايي بيانيه «شعر حجم» را منتشر كرد؛ «يكي از منسجم‌ترين و مهم‌ترين بيانيه‌هاي آوانگارد در ايران» و كتاب سارتر 22 سال بعد از انتشار در ايران ترجمه شد: «ادبيات چيست؟»همين چند اشاره كافي است تا به اهميت سال 1348 پي ببريم: «سالي مهم براي ادبيات و سالي سرنوشت‌ساز براي تاريخ معاصر ما». سالي كه حالا عنوان كتابي به تاليف «سيامك مهاجري»، پژوهشگر حوزه ادبيات و علوم اجتماعي است و ده روزي است نشر «اگر» آن را بر پيشخوان كتابفروشي‌ها گذاشته است. در ادامه مطالب بخش هنر و ادبيات روزنامه اعتماد در باب «وظيفه» و «تعهد» ادبيات معاصر ايران و نسبت «ادبيات داستاني» با جامعه و سياست، اين‌بار سراغ كتاب «1348» با عنوان فرعي «سخني پيرامون انقلاب 57 از گذرگاه ادبيات» اثر سيامك مهاجري رفتيم كه نشر «اگر» به تازگي منتشر كرده است. نيمي از كتاب به مساله تنش‌ ميان «آزادي» و «مسووليت هنرمند»  اختصاص دارد و نيم ديگر به «جريان‌گريز»هاي ادبي، سه چهره مشهورشان و… مي‌پردازد.

 

ضرورت کنترل حواشی غیر فوتبالی

روزنامه اطلاعات:تب فوتبال به اوج خود رسیده است و تقریباً همه هموطنان پیگیر اخبار و نتایج مسابقات جام جهانی و به ویژه تیم ملی فوتبال ایران هستند.برد ارزشمند تیم ملی فوتبال در برابر ولز نشان داد این بار تیم ملی نه فقط برای حضور در جام جهانی ، بلکه برای صعود از گروه خود انگیزه و توانایی لازم را دارد.این روزها حواشی غیر ورزشی در اطراف تیم ملی فوتبال وجود دارد که اگر شرایط با همین وضع پیش برود ممکن است تا بازی بعدی تمرکز بازیکنان را به هم بزند و به پاشنه آشیل تیم بدل شود.در سال‌های گذشته، این امکان وجود داشت که مربیان اعضای تیم را قرنطینه کنند تا حواشی و اخبار به آنها نرسد ولی اکنون با پدیده‌ای به نام فضای مجازی عملاً چنین اقدامی ممکن نیست و اخبار مثبت و منفی در کسری از ثانیه منتشر می‌شود.تیم ملی فوتبال ما هنوز در کوران مسابقات جام جهانی است و اتفاقاً با توجه به نتایج به دست آمده، مهمترین مسابقه با تیم ملی فوتبال آمریکا در پیش است که با کسب پیروزی در این مسابقه، دو اتفاق تاریخی در فوتبال ما ثبت خواهد شد. اول شکست تیم آمریکا و دوم صعود به مرحله حذفی مسابقات که تا کنون در تاریخ فوتبال ما سابقه نداشته است.با توجه به حساس بودن شرایط و لزوم آرامش اعضای تیم ملی و دوری از حواشی نقش مدیران ورزشی در این روزها برای کنترل فضای اطراف تیم ملی فوتبال پر رنگ تر از همیشه است.طبق تصاویر منتشر شده از محل برگزاری مسابقات، افراد شناخته شده‌ای که کارشان تولید محتوای غیر ورزشی در فضای مجازی است به قطر سفر کرده‌اند و در ورزشگاه و اطراف آن حضور دارند. به دلیل غیر ورزشی بودن این افراد و نا آشنا بودن با فضای فوتبال، محتوای تولید شده آنها که عمدتاً غیر فوتبالی است، موجب بروز حواشی مخرب می‌شود که حتماً به بازیکنان تیم ملی منتقل شده و تمرکز آنها را بر هم خواهد زد.کافی است نگاهی به چند نمونه از مطالب این افراد در فضای مجازی بیندازیم و پیام‌های موافقان و مخالفان را در ادامه بخوانیم تا متوجه فضای متشنجی که به دلیل مطالب آنها به وجود می آید بشویم.این روزها باید فقط به فکر آرامش فضای اطراف تیم ملی و خودداری از ایجاد تنش در فضای مجازی بود.

//انتهای پیام

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.