آموزش 1600 فرمانده دادرس پیشرفته

معاون دانشجویی و جوانان هلال احمر در آیین افتتاح پنجمین اردوی منطقه‌ای آموزشی فرماندهان دادرس پیشرفته در کرمان گفت: در اولین گام 1600 فرمانده دادرس پیشرفته با آموزه‌های اسکان و تغذیه اضطراری آشنا، می‌شوند.

به گزارش شهروند آنلاین از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ سیدعلی منیری با اشاره به اهمیت حضور تیم‌های دادرس پیشرفته در امدادرسانی حوادث، افزود: جوانان آینده‌سازان و آینده‌پروران کشورهستند.

این مقام مسئول در هلال احمر گفت: پرچم خدمت‌رسانی در سایه اعتلای شخصیت جوانان و سازمان جوانان در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در جمعیت هلال احمر در اهتزاز است.

او با اشاره به اهمیت نجات جان انسان‌ها افزود: دوره آموزشی فرماندهان دادرس پیشرفته با همکاری سازمان امدادونجات و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در حال برگزاری است.

معاون دانشجویی و جوانان هلال احمر با اشاره به اجرای 2 اردوی آموزشی فرماندهان دادرس پیشرفته به میزبانی استان‌های آذربایجان شرقی و گلستان خاطرنشان کرد: با آموزش 1600 فرمانده دادرس پیشرفته در گام اول و پس از تشکیل تیم های 14 نفره؛ در گام دوم قریب به 20 هزار عضو جوان با آموزه‌های اسکان و تغذیه اضطراری آشنا خواهند شد.

منیری با اشاره به تعدد وقوع حوادث سخت و طبیعی از قبیل سیل و زلزله‌ در کشور خاطرنشان کرد: فلسفه تشکیل تیم‌های دادرس نشأت گرفته از نگاه کارشناسی و آسیب‌شناسی به حوادث و عملیات‌های امدادی است.

او با بیان اینکه اسکان اضطراری و نصب چادرها در حوادث بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: افزایش و توانمندسازی تیم‌های اسکان اضطراری جوانان از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی است.

معاون دانشجویی و جوانان هلال احمر گفت: فرماندهان دادرس پیشرفته پس از قبولی در این دوره با کسب گواهینامه از سوی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در سامانه امدادیار سازمان امدادونجات در رسته اسکان اضطراری ثبت خواهند شد.

این مقام مسئول در هلال احمر ادامه افزود: فرماندهان تیم دادرس پیشرفته در زمان امدادرسانی حوادث با فراخوان سازمان امدادونجات در مناطق حادثه دیده مستقر و عملیات برپایی چادرهای اسکان اضطراری بر عهده خواهند گرفت. او در پایان خاطرنشان کرد: اعضای جوانان به مرتبه‌ای خواهند رسید که در حوزه آسیب‌های اجتماعی، حوادث طبیعی، مسائل و مشکلات تفکری و اخلاقی نجات غریق شوند.

جوانان قطب مهم هلال احمر هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، بهترین ظرفیت برای ایفای نقش اجتماعی جوانان است، بیان کرد: اعضای جوانان قطب بسیار مهم عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، بشردوستانه و عام‌المنفعه هستند.

او افزود: اعضای جوانان همیشه در عرصه‌های سخت در حوادث و حتی در زمان اپیدمی‌بیماری کرونا، دوشادوش کادر سلامت و نیروهای جهادی مشارکت جدی داشتند.

فلاح خاطرنشان کرد: از غربالگری و تب‌سنجی مسافران در ورودی استان، اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی،آمران سلامت، ناظران سلامت تا مرحله واکسیناسیون شهروندان توسط اعضای جوانان صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سرمایه‌های اجتماعی یکی از مهمترین مولفه‌ها در نظام توسعه هر کشوری به شمار می رود، خاطرنشان کرد: این مهم در همه فرایندهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار است.

او با بیان اینکه به بهره‌گیری از توان و ظرفیت جوانان بیان کرد: جمعیت هلال احمر بهترین ظرفیت برای گروه‌های جوان است تا با ایفای نقش اجتماعی و آموزش مهارت های بهتر زیستن در زمان حوادث آماده نماییم.

فلاح افزود: نتیجه همه این آموزش‌ها افزایش تاب‌آوری در جامعه است که در هلال احمر برای این مهم تلاش می‌کنیم.

لازم به ذکر است؛ مدیرکل امور بانوان استانداری و معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، امام جمعه و اعضای شورای شهر و شهرداری ماهان، اعضای هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان و خانواده شهید مهدی توسنگی در این برنامه حضور یافتند.

دکتر طباطبایی در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات جمعیت هلال احمر بیان کرد: جوانان بازوی بسیار مهمی در جامعه و به ویژه در حوزه امدادونجات در حوادث هستند.

او با اشاره به نقش جوانان در کاهش آلام بشری افزود: شما جوانان سرمایه‌های اجتماعی جوانان هلال احمر هستید.

طباطبایی با اشاره به حضور پرشور اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در مبارزه با اپیدمی‌کرونا خاطرنشان کرد: قدردان حضور داوطلبانه جوانان در عرصه‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت نجات جان انسان‌ها از نگاه مکتب دین اسلام گفت: نگاه جوانان، نگاه خدا محوری است؛ قدر این ایام با نشاط و انرژی را بدانید./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.