جزئیات پرداخت تسهیلات به 30 هزار بازنشسته

معاون فرهنگی، اجتماعی و اموراستان‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی از پرداخت تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به بیش از ۳۰ هزار نفر از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ احمد اسفندیاری پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش را یکی از حمایت‌های جانبی این سازمان معرفی کرد و گفت: در راستای کمک به بهبود و ارتقای سطح معیشت و افزایش قدرت خرید مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی، پرداخت سومین مرحله از تسهیلات قرض‌الحسنه سال جاری بازنشستگان این سازمان، به مبلغ بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان آغاز شده و در این مرحله بیش از ۳۰ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌ اجتماعی این تسهیلات را دریافت خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه مبلغ ریالی این تسهیلات از ۷۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است، گفت: طی سه مرحله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری، تاکنون حدود ۱۰۲ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان پرداخت شده و امید است که تا پایان سال، بتوان مراحل دیگری از پرداخت تسهیلات را نیز انجام داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی ادامه داد: به منظور تسهیل شرایط و مراحل ثبت درخواست و دریافت تسهیلات ویژه بازنشستگان سامانه ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه در آستانه راه‌اندازی است و ثبت‌نام مراحل بعدی تسهیلات از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

او افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی مذکور از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و متعاقب انعقاد یک تفاهم‌نامه در این زمینه میان بانک رفاه کارگران و سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده و در سال جاری اعتباری معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال برای پرداخت این تسهیلات پیش‌بینی شده است.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، برخی شرایط پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان دارا بودن خط تلفن همراه به‌نام متقاضی، نداشتنن سابقه چک برگشتی و مسدودی حساب، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه و قرار داشتن در بازه سنی ۱۸ تا ۷۸ سال است.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.