گورباچف: تقصیر دالاس بود

یک برنامه تلویزیونی آمریکایی ابرقدرت کمونیستی را سرنگون کرد

میخائیل گورباچف گفته است یک برنامه تلویزیونی چشم‌های مردم را به روی سبک زندگی غربی باز کرده است

شهروندآنلاین: میخائیل گورباچف از رهبران اتحاد شوروی سابق یک برنامه تلویزیونی به نام دالاس را مقصر سقوط اتحاد شوروی سابق دانست، چون باعث شد چشم‌های مردم به روی سبک زندگی غربی باز شود.

به گزارش دیلی میل، دیو استیوورات،  موزیسین و آهنگساز و بنیانگذار  Eurythmics گفت که میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد شوروی سابق به او گفته که شوی تلویزیونی معروف «دالاس» مربوط به دهه ۱۹۸۰ «بیشتر از هر چیز دیگری در رقم خوردن سقوط شوروی سابق تأثیر داشته است.» این برنامه درباره سبک زندگی خانواده میلیونر اوینگ بود.

استیووارت در گفت‌وگو با جاس استون، در پادکستش موسوم به A Cuppa Happy با یادآوری گفت‌وگویش با گورباچف گفت که گورباچف اظهار کرده که این برنامه تلویزیونی چشم‌های مردم را به روی زندگی غربی باز کرد.

او افزود: «گورباچف اذعان کرده پخش غیرقانونی این شوی آمریکایی در روسیه چشمان مردم را به روی زندگی غربی باز کرد و این برنامه مربوط به ایالت تگزاس «ابرقدرت کمونیستی را سرنگون کرد.»»

این گفت‌وگو در اوایل دهه ۱۹۹۰ در حالی که اتحاد شوروی روند باز کردن فضا را شروع کرده بود، اتفاق افتاد. قبل از آن دولت نمی‌گذاشت روس‌ها به موسیقی غربی گوش دهند یا برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.