کاهش ۱۶ درصدی بارندگی‌ها نسبت به دوره بلندمدت ۵۴ساله

سخنگوی صنعت آب گفت: بر اساس ایستگاه‌های باران‌سنجی وزارت نیرو بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تا امروز نسبت به دوره بلندمدت ۵۴ساله با کاهش ۱۶ درصدی همراه است.

به گزارش شهروند آنلاین، «فیروز قاسم‌زاده» روز دوشنبه در نهمین نشست خبری، افزود: بارش‌ها نسبت مدت مشابه پارسال تغییر چندان محسوسی ندارد.

او ادامه داد: تاکنون ۲۸ میلیمتر بارش در کل کشور رخ داده است.

سخنگوی صنعت آب گفت: بارش‌های امسال تمرکز بیشتری در غرب کشور دارند و با توجه‌ به اینکه عمده سدهای بزرگ و ذخیره‌ساز در این منطقه قرار دارند، وضعیت آورده سدها اندکی بهبود یافته است.

رشد ۲ درصدی حجم آب موجود در سدهای کشور

قاسم‌زاده ادامه داد: حجم آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تاکنون با رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال آبی پارسال همراه شده است.

او بیان کرد: حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم آذرماه در حالی به رقم ۱۸ میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال که این رقم ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده، از رشد ۲ درصدی برخوردار شده است.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: این میزان در ۲۸ آبان‌ماه رقم ۱۷ میلیارد و ۹۳۰ میلیون مترمکعب بوده است که از رشد برخوردار شده است.

قاسم‌زاده گفت: کل آب ورودی به مخازن سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم آذرماه به رقم ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی پارسال که ۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب بوده، رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

او اضافه کرد: وضعیت خروجی آب از سدها هم به این‌گونه است که در این مدت سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.