4 تیم امروز صعودشان قطعی می‌شود

شروع دور سوم از مرحله گروهی جام جهانی

تکلیف 4 تیم صعودکننده از مرحله گروهی جام جهانی امروز مشخص می‌شود؛ به همین دلیل مسابقات امروز گروه‌های A و B حساسیت بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ رقابت‌های جام جهانی از امروز (سه‌شنبه) وارد آخرین مرحله از دور گروهی می‌شود. در این مرحله هر روز تکلیف چهار تیم صعودکننده از دو گروه مشخص می‌شود تا رفته‌رفته وارد بازی‌های حذفی شویم.

از امروز دیگر بازی‌های جام جهانی در چهار تایم مختلف برگزار نمی‌شود، چراکه طبق قانون، مسابقات سوم تیم‌ها در مرحله گروهی باید به‌طور همزمان در هر گروه باشد. بر این اساس، در دو زمان 18:30 و 22:30 شاهد برگزاری چهار بازی هستیم.

تکلیف گروه‌های A و B جام جهانی امشب مشخص خواهد شد و باید دید در نهایت کدام تیم‌ها به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود خواهند کرد.

گروه A؛ 3 تیم در پی صعود، قطر به دنبال اعاده حیثیت

دراماتیک‌ترین اتفاق ممکن در گروه اول مسابقات برای تیم ملی قطر رخ داد؛ عنابی‌ها که اولین حضور خود در جام جهانی را با میزبانی تجربه کردند، به اولین میزبانی تبدیل شدند که در دور گروهی حذف شده‌ است. قطری‌ها تاکنون دو شکست مقابل اکوادور و سنگال را تجربه کرده‌اند تا دیگر شانسی برای صعود نداشته باشند. آنها بازی آخر خود را مقابل هلند برگزار می‌کنند و بدون شک به دنبال آن هستند که در آخرین مسابقه خود حیثیت‌شان را برگردانند و نشان بدهند تیم ضعیفی در مسابقات نبودند. از سوی دیگر، اگر قطر بتواند هلند را متوقف کند، شانس خوبی در اختیار دیگر تیم‌های گروه قرار می‌دهد که بتوانند حتی به حذف هلند نیز فکر کنند!

دیگر بازی این گروه میان اکوادور و سنگال برگزار می‌شود. اکوادور یک برد مقابل قطر و یک تساوی مقابل هلند دارد و سنگال نیز یک شکست مقابل هلند و یک برد مقابل قطر اندوخته است. برنده این مسابقه قطعا به دور یک‌هشتم نهایی صعود می‌کند. تساوی، اکوادور را راهی دور بعد می‌کند و شاید با برد سنگال معادلات گروه به هم بریزد.

از آنجایی که هلند یک برد مقابل سنگال و یک تساوی با اکوادور دارد، اگر نارنجی‌ها در یک احتمال بعید مقابل قطر شکست بخورند، چهار امتیازی باقی خواهند ماند. در این صورت برد سنگال مقابل اکوادور این تیم را 6 امتیازی خواهد کرد و آن وقت دو تیم چهار امتیازی می‌مانند که هر کدام تفاضل گل بهتری داشته باشند راهی دور بعد می‌شوند.

گفتنی است؛ هر دو مسابقه گروه اول جام جهانی امروز از ساعت 18:30 آغاز خواهد شد.

گروه B؛ هر چهار تیم شانس صعود دارند

گروه دوم مسابقات برای ما ایرانی‌ها جذاب‌ترین است. با توجه به حضور تیم ملی ایران، معادلات این گروه برای ما اهمیت پیدا می‌کند. از این گروه امشب (سه‌شنبه) ایران مقابل آمریکا قرار خواهد گرفت و ولز و انگلیس با هم دیدار می‌کنند.

در دو بازی گذشته، انگلیس 4 امتیاز، ایران 3 امتیاز، آمریکا 2 امتیاز و ولز یک امتیاز اندوخته‌اند و با توجه به شرایط، هر چهار تیم شانس صعود دارند. بدون شک بازی‌های گروه B بسیار حساس خواهد بود. در این گروه، انگلیس را باید تیم صعودکرده بدانیم، اما صدرنشینی‌اش قطعی نیست. حتی اگر امشب ولز مقابل انگلیس به برتری برسد با توجه به تفاضل گل 2- این تیم و تفاضل گل 4+ انگلیس بعید است این فاصله جبران شود. در بازی ایران و آمریکا هم هر نتیجه‌ای رقم بخورد، شاگردان ساوت‌گیت در صورت شکست خفیف صعود خواهند کرد.

با این حال، شانس ولز روی کاغذ برای برتری مقابل انگلیس اندک است و این مساله شانس صعود از گروه را در اختیار ایران و آمریکا قرار می‌دهد. برنده این بازی قطعا به دور بعد می‌رسد. در صورت پیروز نشدن ولز مقابل انگلیس، تساوی ایران را به مرحله بعد می‌برد و در صورت برد ایران مقابل آمریکا حتی با تساوی ولز و انگلیس، ایران صدرنشین گروه خواهد شد.

دو بازی آخر گروه دوم جام جهانی از ساعت 22:30 امشب برگزار خواهد شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.