کی‌روش: این جنگ را نبرم، کار خاصی نکرده‌ام

همه بازیکنان آماده‌اند تا تاریخ‌سازی کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال از بازیکنانش خواست با تمام وجود مقابل آمریکا به میدان بروند و دور گروهی را با تاریخ‌سازی به پایان برسانند.

به گزارش شهروندآنلاین، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال، عصر روز دوشنبه در نشست خبری قبل از مسابقه با آمریکا حضور یافت و صحبت‌های جذابی بر زبان آورد. او در ابتدا گفت: «خانم‌ها و آقایان سلام. بازی با آمریکا، بازی ویژه‌ای است؛ به خصوص برای من. تیم ملی این فرصت را دارد باعث افتخار بشود. تیم ملی ایران برای سومین مرتبه و رفتن به بازی سوم با احتمال صعود افتخارآفرین است. امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشیم.»

او سپس درباره وضعیت آمریکا حرف زد:‌ «آمریکا باثبات‌ترین تیم گروه است. تیم فوق‌العاده‌ای هستند و آن را در بازی‌ها قبل نشان دادند. مطمئنم بازیکنان بیشترین تلاش را دارند. می‌دانم تیم فوق‌العاده‌ای هستند. به نظرم نکته برای رشد آمریکا این است که آنها ساکر را به فوتبال تبدیل کردند. ما هر چه بیشتر تلاش کنیم، می‌توانیم بهتر باشیم. ما می‌دانیم این بازی چقدر اهمیت دارد و می‌خواهیم تاریخ‌ساز باشیم. این مسابقه به شدت برای ما حساس است. تمام بازیکنان آماده هستند و ما باید کاری انجام دهیم که تاریخ‌سازی کنیم.»

سوال بعد از کی‌روش درباره رابطه پدر- پسری او با بازیکنان تیم ملی بود. کی‌روش در جواب گفت: «همیشه به این اعتقاد داشتم یک تیم فوتبال به خاطر تیم بودنش مورد احترام قرار بگیرد. ما یک تیم هستیم و این چیزی است که به آن اعتقاد دارم. ما با ارزش‌ها و بازیکنان زندگی می‌کنیم. آنها باید این ذهنیت را داشته باشند. مهم‌ترین کار برای ما خانواده بودن است. وقتی با قوانین حرکت می‌کنید یک تیم می‌شوید. ما به جاده خودمان در بازی دوم بازگشتیم و یک تیم بودیم.»

کی‌روش که دوست نداشت درباره بازی با انگلیس صحبت کند، تاکید کرد:‌ «دیگر مهم نیست چگونه شروع کردیم و چگونه حرکت کردیم. مهم این است چگونه تمام کنیم.»

کی‌روش درباره معادلات سیاسی ایران و آمریکا نیز این‌طور توضیح داد: «با وجود 42 سالی که مربیگری کرده‌ام، اگر نتوانم در این جنگ روانی پیروز شوم کار خاصی نکرده‌ام. کار ما سرگرم کردن مردم است. من در آفریقا متولد شده‌ام و تا به امروز در جاهای زیادی کار کرده‌ام. اگر بدانید که یک توپ ساده برای کسانی که دو روز غدا نخورده‌اند، چه جادویی ایجاد می‌کند، مطمئنا به اهمیت ماموریتی که دارید آگاه می‌شوید.»

او افزود: «پدرم به من یاد داد هیچ‌وقت دروغ نگویم و خود را برای فوتبال نکشم. این ماموریت ماست و باید به آن وفادار باشیم. ما همبستگی خود را داریم و با همه آرمان‌های بشریت همبستگی داریم. چه شما در خصوص حقوق بشر و نژادپرستی حرف بزنید چه چیز دیگری، ما با همه آنها هماهنگ هستیم، اما ماموریت ما اینجا فوتبال است. همه چیز را برای بازی بده، اما خودت را برای بازی نکش. من به این پایبندم. بقیه موارد برای همه جوامع مهم است. در مورد حقوق بشر یا نژادپرستی صحبت کنیم؟ اما ما اینجا هستیم تا حداقل 90 دقیقه لبخند به لب بیاوریم. من باید بازیکنانم را به گونه‌ای آماده کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر بخواهم حواس بازیکنان را از موضوع پرت کنم به فوتبال دروغ گفته‌ام.»

جملات پایانی کارلوس کی‌روش جذاب‌تر هم بود: «من چند سال مربیگری کرده‌ام. وقتی در زمین هستید و پرده باز می‌شود، باید آماده باشید آواز بخوانید و برقصید. ما باید این موضوع را در نظر بگیریم که یک هدف داریم و برویم و ببریم. باید این اطمینان را پیدا کنیم که مردم و فوتبال به ما افتخار کنند. امیدوارم بهترین تیم زمین باشیم و گل بزنیم و ببریم.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.