13 هزار داوطلب در 340 پایگاه فعال هستند

تشریح اقدامات هلال احمر استان ها در اجرای طرح ملی «آمران سلامت»

به منظور تحقق فرامین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار حضوری با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید بر استمرار فعالیت های جوانان و داوطلبان در مقابله با کرونا، اجرای طرح “آمران سلامت” جمعیت هلال احمر در استان‌های سراسر کشور کلید خورد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت داوطلبان در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: طبق دستور رئیس جمعیت هلال احمر، طرح آمران سلامت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با ارائه توصیه های لازم به هموطنان و استفاده از ظرفیت  جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در سراسر استان در حال اجراست.

مختار سلحشور اظهار کرد: در این طرح مقرر است جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با حضور در معابر پر تردد، ضمن ارائه نکات آموزشی، به هموطنانی که بی توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، اقدام به تردد در سطح معابر می‌کنند، تذکر دهند.

وی بیان کرد:طرح آمران سلامت از دوشنبه ۵ آبان ماه در ۱۳۰ پایگاه در قالب پایگاه های ثابت، سیار، خانه های هلال و سمن ها در سراسر استان هرمزگان آغاز به فعالیت کرده است.

30 پایگاه در طرح آمران سلامت در استان چهارمحال و بختیاری

ایرج کیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: جمعیت هلال احمر استان چهار محال و بختیاری با آماده سازی 30 پایگاه برای توسعه آموزش همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری برمبنای جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی – درمانی از قشرآسیب پذیر جامعه درمواجهه با کرونا است.  وی افزود: بر این اساس همه شعب هلال احمر استان با به کارگیری اعضای داوطلب به عنوان آمران سلامت حضور دارند.

وی ادامه داد: این افراد در قالب تیم‌های ۳ نفره با برپایی ایستگاه‌های ثابت و سیار در مکان‌های پردد حضور دارند. داوطلبان در مکان ها پرازدحام از قبیل فروشگاه‌ها، میادین اصلی شهرها، حضور یافته و نسبت به آگاه سازی مردم در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اقدام می کنند.

برپایی ۱۸۰ پایگاه هلال احمر کرمان در اجرای طرح آمران سلامت

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان نیز از اجرای طرح آمران سلامت در ۱۸۰ پایگاه در سراسر استان با مشارکت اعضای جوانان،امدادگران و داوطلبان از ۵ لغایت ۱۵ آبان خبر داد.

وی افزود: در هریک از این پایگاه‌ها، اعضای کانون های جوانان هلال احمر برای راهنمایی و تذکر حضور دارند. این داوطلبان به افرادی که پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نمی کنند، تذکر می دهند. در این پایگاهها آموزش های همگانی پس از غربالگری افراد نیز ارائه می شود.

فعالیت «آمران سلامت» در آذربایجان شرقی  

حمید حسین‌پور مدیرعامل جمعیت هلال احمرآذربایجان شرقی از استقرار «آمران سلامت» در نقاط مختلف شهر برای دعوت به استفاده از ماسک، خبر داد و اظهارکرد: این طرح ملی به مدت 10 روز با مشارکت نیروهای داوطلب و جوان جمعیت هلال احمر  در حال اجرا است و آمران سلامت، مردم را به استفاده از ماسک و رعایت پروتکلهای بهداشتی دعوت و در برخی موارد اقدام به توزیع ماسک در میان مردم می‌کنند.

حمید حسین پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در نشست شورای معاونین این استان گفت: با توجه به اشاره مقام معظم رهبری مبنی بر حضور پرشمار نیرو‌های داوطلب در ماه‌های اول شیوع بیماری کرونا و خدمات مؤثر آنها ازجمله کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه‌ها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند و لزوم استمرار این فعالیت‌ها، جمعیت هلال احمر استان با بهره گیری از تمامی ظرفیت های خود نسبت به اجرای طرح “آمران سلامت” اقدام می کند.

وی با اشاره به دستور و پیگیری رئیس و دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به منظور لبیک به در خواست مقام معظم رهبری افزود: جمعیت هلال احمر استان از بدو شیوع ویروس کرونا اقدام به غربالگری و ضد عفونی و توزیع ماسک و تهیه و توزیع بسته های معیشتی در بین خانوارهای  متاثر از کرونا کرده و هفته گذشته نیز در نشست ستاد کرونا و شورای امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال احمر استان بر رعایت دقیق پروتکل بهداشتی و تداوم کمکهای معیشتی تاکید شد.

طرح آمران سلامت در آذربایجان غربی اجرایی می شود 

امیر جعفرزاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی نیز گفت: در راستای لبیک به سخنان و راهنمایی های گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جمعیت هلال احمر، طرح آمران سلامت را در آذربایجان غربی اجرا می کند.

وی همچنین افزود: تمامی شعب با به کارگیری اعضا عنوان آمران سلامت که از نیروهای آموزش دیده و مجرب هستند. در قالب تیم های سه نفره با برپایی ایستگاههای ثابت و سیار در مکانهای پردد و شلوغ از قبیل فروشگاه ها، میادین اصلی شهرها، ترمینال های مسافربری و راه آهن حضور  دارند. این افراد نسبت به آگاه سازی مردم در جهت پیشگیری و مقابله اقدام می کنند.

قابل ذکر است این طرح از تاریخ پنجم تا ۱۵ آبانماه اجرا می شود.

اجرای طرح آمران سلامت در کردستان

پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان هم گفت: با لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و دستور فوری دبیرکل جمعیت هلال احمر مقرر شد طرح آمران سلامت، در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، با هدف ارائه توصیه های لازم به هموطنان و با استفاده از ظرفیت اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر، در سطح معابر پرتردد مراکز شهرستان ها اجرا شود.

وی افزود: در این طرح جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کردستان با حضور در معابر پر تردد، ضمن ارائه آموزش نکات بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هموطنانی که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله عدم استفاده از ماسک، نسبت به تردد در سطح معابر اقدام می کنند را به رعایت پروتکل ها و همچنین احترام به سلامت دیگر هموطنان ارشاد می کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان خاطر نشان کرد: کنترل و مهار ویروس کرونا در کشور مستلزم توجه جدی به دستورالعمل ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین عدم تردد غیر ضروری در معابر است که جمعیت هلال احم ، در این راستا و در جهت حفاظت از سلامت هموطنا ، اقدام به انجام طرح آمران سلامت کرده است.

طرح آمران سلامت در سیستان  بلوچستان اجرا می شود 

میر بهاء الدین مدیرعامل جعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اجرای طرح آمران سلامت در این استان گفت: تمامی شعب جمعیت هلال احمر با به کارگیری اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر بعنوان آمران سلامت که از نیروهای آموزش دیده و مجرب می باشند در قالب تیم های سه نفره  با برپایی ایستگاههای ثابت و سیار در مکانهای پردد و شلوغ از قبیل فروشگاه ها ، میادین اصلی شهرها ، ترمینالهای مسافربری، راه آهن حضور و نسبت به آگاه سازی مردم در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اقدام می کنند.

بشردوستان جمعیت هلال احمر، آمران سلامت در خوزستان می شوند

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در این خصوص گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا به یکی از بزرگترین دغدغه های حال حاضر کشور و استان تبدیل شده و شاهد وضعیت قرمز در تمامی نقاط استان هستیم، در راستای لبیک به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تلاش مضاعف، ابتکارات جدید و بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود برای کنترل ویروس کرونا، طرح آمران سلامت با هدف ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی و درمانی از اقشار آسیب پذیر جامعه در مواجهه با کووید ۱۹ و همچنین توسعه آموزش‌های همگانی به اجرا در خواهد آمد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در تشریح این طرح اظهار کرد: در این طرح اعضای داوطلب بشردوست جمعیت هلال احمر در قالب تیم های سحاب و سحر با برپایی ایستگاه های موقت در سطح شهرها به ویژه اماکن پرتردد به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

اجرای طرح”آمران سلامت” در زنجان کلید خورد

شهرام میرزایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان نیز درباره اجرای طرح آمران سلامت در این استان گفت: ویروس کرونا به عنوان اپیدمی عالم گیر در 9 ماهه گذشته به بزرگترین دغدغه بهداشتی – درمانی حوزه پزشکی در جهان تبدیل شده در حالی که این ویروس بیشتر کشورهای جهان را درگیر خود کرده که تاکنون نیز درمان قطعی یا واکسنی برای بیماری کرونا تولید نشده و تنها راه مقابله با آن تکیه بر پیشگیری و توسعه آموزش های همگانی است.

وی با بیان اینکه مسئولان بهداشتی و درمانی کشور مکرر از شهروندان درخواست رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا را دارند، ادامه داد: با توجه به اهمیت قابل توجه موضوع،  مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و مسئولان بهداشتی و درمانی رهنمودهای ارزشمندی در خصوص نحوه تعامل دستگاه های متولی، شیوه های پیشگیری، بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود برای کنترل ویروس کرونا بیان کردند.

وی گفت: برهمین اساس نیز طرح آمران سلامت از امروز تا 15 آبان ماه جاری در شهرستان های زنجان، ماهنشان، طارم، خرم دره، ایجرود، زنجان، خدابنده و ابهر اجرایی می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این طرح از ظرفیت جوانان و داوطلبان پرتلاش و همراه همیشگی جمعیت هلال احمر استان استفاده می شود و همه ظرفیت ها نیز در راستای اطلاع رسانی و همراه کردن شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از شیوع کروناست.

مازندران؛ پیشرو در اجرای طرح آمران سلامت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز گفت: نخستین بار طرح آمران سلامت 15 مرداد سال جاری با هدف مهار شیوع کرونا  به عنوان طرح ابتکاری جمعیت هلال احمر شهرستان بهشهر در استان مازندران اجرایی شد که با توجه به دستاوردهای ارزشمند آن برای اجرا در سطح کشور مورد بررسی قرار گرفت و اکنون با دستور ریاست جمعیت هلال احمر به عنوان طرحی کشوری عملیاتی شد.

غلامعلی فخاری افزود: از آغاز بحران طرح های متعددی در مناطق مختلف استان با توجه به نیاز محلی اجرایی شد. طرح «آمران سلامت» یکی از این طرح ها بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 50 هزار نفر در استان از خدمات این طرح بهره مند شدند، افزود: در قالب این طرح تیم‌های آموزش دیده جمعیت هلال احمر متشکل از اعضای داوطلب، جوان و امدادگر با حضور در مناطق مختلف شهر و به ویژه در معابر، پارک‌ها، فروشگاه‌ها، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس و سایر اماکنی که تجمع جمعیت وجود دارد نسبت به ارائه توصیه های بهداشتی و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع رسانی می کنند و ضمن اهداء ماسک و بسته های بهداشتی، شهروندان را به رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا ترغیب می کنند.

طرح آمران سلامت در استان گیلان

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز از اجرای طرح آمران سلامت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری خبر داد.

غلامی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تلاش مضاعف برای کنترل شیوع کرونا، گفت: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تلاش مضاعف، ابتکارات جدید و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای کنترل این ویروس طرح “آمران سلامت” با هدف ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی و درمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در مواجهه با کووید –۱۹ و همچنین توسعه آموزش‌های همگانی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به حضور نیروهای داوطلب در پایگاه های آمران سلامت افزود: روزانه بیش از ۱۵۰ نفر در ۵۰ پایگاه سراسر استان فعالیت خواهند کرد.

لبیک جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل به فرمایشات رهبر انقلاب  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری، طرح آمران سلامت توسط جمعیت هلال احمر استان اردبیل اجرا می شود.

معبودی افزود: در این طرح با برپایی ایستگاه های ثابت و سیار در مناطق پرتردد و میادین اصلی شهرها نسبت به آگاه سازی مردم جهت قطع زنجیره انتقال و مقابله با ویروس کرونا اقدام می کنند.

این مسئول با بیان اینکه در گذشته نیز جمعیت هلال احمر استان در زمینه پیشگیری و اطلاع رسانی برای قطع زنجیره انتقال کرونا عملکرد قابل توجهی داشته است، ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان در سطع شعب با برپایی 12 دستگاه چادر در اماکن پر تردد و با مشارکت تیم های سیار در قالب 2 هزار و 889 نفر/روز از اعضا داوطلب و با حضور در 45 هزار و 800 اماکن پرتردد به 120 هزار 245 نفر بهره ور خدمات ارائه داده است.

معبودی گفت: در این طرح توزیع 33 هزار و 387 عدد بروشور، تولید محتوای اینفوگرافی بیش از 100 مورد و بارگذاری محتوای آموزشی در شبکه های مجازی به تعداد 687 مورد توسط جمعیت هلال احمر استان انجام شده است.

۱۰۰ ایستگاه طرح آمران سلامت در البرز فعال شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از فعال سازی ۱۰۰ ایستگاه طرح آمران سلامت بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، برای کنترل کرونا در این استان خبر داد.

محمدباقر خلفی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ۵۰ ایستگاه آمران سلامت در شهرستان پرجمعیت کرج و بقیه در شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد و طالقان فعال شده اند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با برپایی چادر در مکان‌های شلوغ، فروشگاه‌ها، ورودی مترو ، ترمینال‌های مسافرتی و سایر مکانها ، آموزش‌های لازم  را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ارائه می دهند.

طرح آمران سلامت در استان ایلام اجرا می شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام هم گفت: در این طرح اعضای جوانان و داوطلبان بشردوست جمعیت هلال احمر در قالب تیم‌های سحاب و سحر به ویژه در اماکن پرتردد به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

وی همچنین افزود: راهنمایی لسانی به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، توصیه به حفظ فاصله اجتماعی و امر به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شان و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه از اهم وظایف آمران سلامت است.

مشارکت جوانان داوطلب هلال احمر 

غلامرضا حاجیانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز با اشاره به اجرای طرح آمران سلامت در این استان گفت: دبیرخانه طرح در معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان بوشهر راه اندازی شده است و امورات ویژه پایگاه های آمران سلامت شعب را بررسی می کند، همچنین از ظرفیت خانه های هلال روستایی در راستای استقرار ایستگاه های آمران سلامت استفاده و به مراکز پرتراکم شهری و اماکن پرتردد در طرح آمران سلامت توجه ویژه ای می شود.

ستاد اجرایی طرح آمران سلامت در مواجهه با کرونا 

نشست شورای معاونان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با موضوع تشکیل ستاد آمران سلامت در هلال احمر استان برای راه اندازی پایگاههای این طرح در لبیک به منویات ولایت و دستور رئیس جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد.

سید مجتبی احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر وجود صدای واحد در موضوع کرونا به عنوان یک اصل حائز اهمیت در مدیریت بحران مطرح است که می بایست این وحدت رویه، بیش از پیش مورد توجه باشد.

اجرای طرح آمران سلامت در استان فارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز از اجرای طرح با مشارکت جوانان و داوطلبان در این استان خبر داد. حسین درویشی با اعلام این خبر گفت: ‏در پی فرمایشات مقام معظم رهبری برای استفاده از نیروهای‌ داوطلب جهت مقابله با کرونا و به دستور رئیس جمعیت هلال احمر، طرح‌ آمران سلامت از پنجم تا پانزدهم آبان‌ماه با هدف دعوت مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشارکت جوانان و داوطلبان هلال احمر استان فارس همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.