سهم موتورسواران از تصادفات فوتی تهران

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد : ۴۲ درصد تصادفات فوتی تهران مربوط به موتورسیکلت‌ها است.

به گزارش شهروند آنلاین، سرهنگ “حمید طریقت” در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و در خصوص آمار تصادفات فوتی موتورسواران در شهر تهران توضیح داد.

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران افزود: حدود ۴۲ درصد از تصادفات فوتی امسال در شهر تهران، مربوط به موتورسواران و مربوط به همین تخلفاتی است که موتورسواران انجام می‌دهند و منشاء آن نیز تخلفاتی مانند عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در جهت خلاف مسیر و ورود ممنوع، پوشش پلاک و همچنین حرکت در خطوط ویژه است.

او افزود: بیشترین علت فوت راکبین موتورسیکلت نیز در تصادفات فوتی عدم استفاده از کلاه ایمنی است که به دلیل وارد آمدن ضربات به ناحیه سر است. موتورسواران اگر از کلاه ایمنی استفاده کنند می‌توانند جان خود را در تصادفات و از آسیب حفظ کنند.

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران گفت: عبور از چراغ قرمز نیز یکی دیگرازدلایل تصادفات موتورسیکلت سواران است که در صورت نداشتن کلاه ایمنی، می‌تواند باعث تشدید حوادث و ایجاد صدمات جدی و حتی فوتی برای راکبین موتورسیکلت شود.

او بیان داشت: همچنین تغییر مسیر‌های ناگهانی یکی از علل تصادفات موتورسواران است که بیشترین شیوع را در بین راکبین موتورسیکلت دارد. تغییر مسیر‌های ناگهانی باعث می‌شود که مخاطرات ناشی از این تخلف برای موتورسواران بیشتر شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.