رژیم نژادپرست آلمان برای جنایت علیه ایرانیان عذرخواهی کند

سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: آلمان که یکی از بانیان قطعنامه علیه ایران است،سابقه بسیاری در کارهای ضد بشری دارد.

به گزارش شهروند آنلاین،علی بهادری جهرمی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: زنان، کودکان، شهروندان کرد و اهل سنت سردشت و سایر شهر‌هایی که مورد حمله شیمیایی صدامیان متجاوز قرار گرفتند، گواه زنده و شاهد نقض حقوق بشر به‌دست کشور‌های غربی، از جمله رژیم نژادپرست آلمان، علیه مردم ایران هستند.

سخنگوی دولت، تصریح کرد: مقامات این کشور، به‌جای استمرار حرکت در مسیر معیوب گذشته خود، باید پاسخگوی ۶ هزار بمب شیمیایی باشند که بیش از ۲۴۰ بار بر سر مردم کشور ما ریخته شد.

بهادری جهرمی، گفت: دولت آلمان، پس از گذشت بیش از ۳۰ سال باید از گذشته، ابراز پشیمانی و به‌جای استمرار نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم رسانه‌ای و افزایش تحریم‌ها علیه ملت ایران، جنایات گذشته و حال خود را جبران کند.

سخنگوی دولت، اظهار داشت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری از آلمان به علت نقض حقوق بشر شکایت می‌کند.

بهادری جهرمی، تصریح کرد: اگر بنا بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب باشد، باید برای عاملان، حامیان و تأمین‌کنندگان بمباران شیمیایی بر سر مردم ایران که به بیش از ۶۷ هزار تن آسیب زده شد، برای دخالت کشور‌های غربی و حمایت آنها از گروه‌های تروریستی، برای اظهارات غیر مستند و دروغ مقامات غربی علیه مردم ایران و برای تحقیق درباره چگونگی شکل‌گیری و حمایت از تروریسم رسانه‌ای داعش‌پرور، تشکیل شود.

سخنگوی دولت، گفت: متأسفانه حقوق بشر از کارکرد اصلی خود خارج شده و به ابزار سیاسی دولت‌های غربی تبدیل شده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.