چین به دنبال سیاست کووید صفر

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه اعلام کرد تلاش‌های این کشور برای مهار کووید-۱۹ با موفقیت همراه بوده است.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از وب سایت وزارت خارجه چین، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود گفت با رهبری حزب کمونیست و حمایت مردم، این کشور موفق شده است اقدامات مفیدی را با هدف مبارزه با کرونا انجام دهد.

ژائو افزود: چین سیاست پویای کووید صفر را دنبال کرده و بر اساس واقعیت‌های موجود در حال تعدیل سیاست‌های خود است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: در حال حاضر چین در حال اعمال نهمین پروتکل مروبط به مهار کرونا است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری یک خبرنگار غربی در شانگهای اعلام کرد: بر اساس شنیده‌ها از مقامات شانگهای، این روزنامه‌نگار خود را به عنوان روزنامه‌نگار معرفی نکرده است. این در حالی است که بر اساس قانون روزنامه‌نگاران خارجی برای انجام فعالیتهای گزارشگری باید از قوانین و مقررات چین پیروی کنند.

این سخنگو در خصوص وقوع آتش‌سوزی در مجتمع مسکونی در منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غربی چین افزود: دولت محلی این شهر در خصوص این آتش‌سوزی در یک کنفرانس خبری شرکت کرده‌اند.

او تصریح کرد برخی از افراد در رسانه‌های اجتماعی، به دنبال انگیزه‌های پنهان، آتش‌سوزی در ارومچی را به سیاست‌های محلی برای مبارزه با همه‌گیری مرتبط می‌دانند. او افزود که مقامات شهر ارومچی قبلاً وضعیت واقعی امور را روشن کرده و شایعات و تهمت‌های مربوطه را تکذیب کرده‌اند.

طولانی شدن روند مقابله با شیوع کرونا در چین که با قرنطینه‌های شدید از سوی دولت برای مهار این بیماری همراه بوده است، باعث شده تا بخشی از مردم از قرنطینه‌های سخت‌گیرانه خسته شده و اعتراض خود را نسبت به این مساله به دولت اعلام کنند.

بر اساس آنچه برخی رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند، خیابان‌های برخی شهرهای چین در روزهای اخیر صحنه اعتراض مردم به قرنطینه‌های سخت‌گیرانه بوده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.