بازگشت به خانه پس از یک ماه مفقودی!

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به افزایش کشفیات پرونده‌های قتل در پلیس آگاهی گفت: در یک ماهه گذشته ۱۶۳ مفقودی پیدا شده و به خانواده بازگشته‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین، سرهنگ مرتضی نثاری، در پاسخ به این سوال کاربران که آیا میزان وقوع قتل از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: در وقوع قتل در تهران در مقایسه با سال گذشته از نظر میزان و درصد افزایش وقوع نداشته‌ایم، اما به لطف خدا نسبت به سال گذشته در کشفیات افزایش داشته‌ایم و این امر به دلیل پشتکار و تلاش شبانه‌روزی همکاران ما است که نسبت به حل پرونده قتل‌های معوقه سنوات قبل تلاش کرده و توانسته‌اند، قتل‌های لاینحل سال‌های گذشته را نیز کشف کنند.

او ادامه داد: بیشتر قتل‌هایی که انجام می‌شود، قتل‌های لحظه‌ای و آنی است و عمده آن براثر عدم کنترل خشم است و به صورت لحظه‌ای به دلیل دعوا بر سر جای پارک یا چشم در چشم شدن و یا بوق زدن بی‌مورد اتفاق می‌افتد. در واقع قتل‌های آنی به دلیل موضوعات بسیار پیش پا اتفاق افتاده است.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی یکی از علل وقوع قتل‌ها مسائل منکراتی، خانوادگی و اخلاقی است، مسائل مالی نیز در رتبه‌های سوم و چهارم دلایل وقوع قتل‌ها است.

سرهنگ نثاری درباره پرونده‌هایی که از سال‌های گذشته باقی مانده، گفت: پرونده‌هایی که از سال‌های قبل به صورت لاینحل باقی مانده در حقیقت پرونده‌هایی است که هیچ سرنخی نداشته و کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی با تلاش و پیگیری و بازخوانی مجدد پرونده‌ها و جلسات بررسی پرونده‌ها در کمیسیون‌هایی که در اداره مبارزه با جرائم جنایی برگزار می‌شود، این پرونده‌ها را مورد بازخوانی و بررسی مجدد قرار می‌دهند.

او تصریح کرد: پیگیری‌ها و بازخوانی مجدد این پرونده‌ها باعث می‌شود که پرونده‌های لاینحل سال‌های گذشته کشف شود و بخشی از کشفیات ما در سال جاری نیز در نتیجه بررسی همین پرونده‌ها است.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت: در بررسی این پرونده‌ها نیز از تلاش‌های علمی و کارآگاهی در کنار هم استفاده می‌شود و استفاده از تکنولوژی روز و هوشمندی کارآگاهان در کنار هم باعث هم‌افزایی در کشف پرونده‌های قتل شده است.

سرهنگ نثاری درباره پرونده‌های مفقودین که در اداره چهارم پلیس آگاهی بررسی می‌شود، گفت: ما تقریبا در یک ماهه گذشته موفق شده‌ایم با تلاش همکارانم در اداره چهارم پلیس آگاهی که ویژه پیگیری فقدان و کشف اجساد مفقودی‌هاست، ۱۶۳ خانواده نگران را از نگرانی خارج کرده و افراد مفقودی‌شان را به خانواده‌ها بازگردانیم.

او درباره میانگین سنی افراد مفقود شده تصریح کرد: افراد مفقود شده عمدتا نوجوانان هستند و میانگین سنی آنها بین ۱۵ تا ۳۰ سال است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.