آموزش‌ امداد و نجات به دانش‌آموزان

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: از این پس اصول اولیه امداد و نجات در قالب طرح دادرس، به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود .

به گزارش شهروند آنلاین؛‏‏ محمد گل فشان در بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور که به صورت همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد؛ گفت: حفظ آمادگی و خونسردی در هنگام وقوع زلزله ضروری است؛ گاهی در برخی از حوادث خصوصاً زلزله اتفاقی برای سازه‌ها و بنا‌های ساختمانی نمی‌افتد، ولی افراد به دلیل جاگیری غلط و التهاب دچار آسیب می‌شوند.

او در تشریح اقدامات سازمان جوانان هلال احمر در یک سال گذشته گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که ما در یک سال اخیر به صورت جدی آن را دنبال کردیم؛ آموزش افراد جامعه خصوصاً دانش‌آموزان و دانشجویان است که در قالب طرح آموزشی دادرس ۱ و دادرس ۲ ارائه می‌شود. اخیراً مانور‌های متعددی را برگزار کردیم و این مانور‌ها را ادامه خواهیم داد.

گل فشان افزود: هم‌اکنون دوره آموزشی خواهران امدادگر در شهر کرمان به اتمام رسیده است و طرح دادرس پیشرفته به زودی آغاز خواهد شد. اسکان اضطراری و مداوای اورژانسی از این اقدامات است که به طور جد پیگیری خواهد شد.

او با بیان اینکه آموزش‌های امداد و نجات به صورت دائمی ادامه خواهد یافت، گفت: در زلزله‌های بم یا سرپل ذهاب به وضوح دیدیم که اگر آموزش‌ها به درستی به مردم داده می‌شد تا چه میزان از بروز آسیب جلوگیری می‌شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.