جنگ جهانی سوم در راه است!

درباره فرانسه، برزیل و پرتغال که زودتر از بقیه صعود خود را قطعی کردند

3 تیمی که رکورد صددرصد پیروزی را تاکنون به ثبت رسانده‌اند، برای شروع دور حذفی و آغاز رقابت اصلی برای قهرمانی تلاش خواهند کرد.

مونا ساکت‌نوا_شهروندآنلاین؛ با پایان دور دوم مرحله گروهی جام‌جهانی مشخص شد که فقط 3 تیم توانستند هردو بازی اول خود را با برد پشت سر بگذارند؛ 3 تیمی که قبل از شروع مسابقات نیز بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال روی قهرمانی آنها شرط‌بندی کرده‌اند!

در شرایطی که تا اینجای رقابت‌های جام‌جهانی 2022 شاهد خلق شگفتی‌سازی‌های متعددی بودیم و برخی تیم‌های بزرگ و مدعی شکست‌های عجیبی را تجربه کردند، 3 تیم مقتدر فوتبال دنیا خودشان را به خوبی نشان دادند. فرانسه، پرتغال و برزیل تنها تیم‌هایی هستند که دو بازی اول خود را با برد پشت سر گذاشتند و در حد یک مدعی قهرمانی نشان دادند.

اگرچه به سبک بازی این تیم‌ها نیز برخی کارشناسان انتقادهایی دارند اما به هر حال از بُعد نتیجه عملکردشان ستودنی است و حالا آنها برای صدرنشینی در گروه و مسابقات یک‌هشتم نهایی خود را آماده می‌کنند.

فرانسه؛ قهرمان مقتدرانه ادامه می‌دهد

خروس‌ها در جام‌جهانی 2018 با اقتدار و در عین شایستگی جام قهرمانی را بالای سر بردند؛ شاگردان دیدیه دشان حدود 8 سال در کنار یکدیگر بازی و تمرین کردند و افتخارات زیادی را در این مدت به‌دست آوردند. مهم‌ترین مسأله‌ای که قبل از جام برای فرانسه پیش آمد و هواداران این تیم را نگران کرد، مصدومیت برخی ستاره‌های این تیم ازجمله پوگبا، کریم بنزما، کانته و… بود. ستاره‌هایی که هرکدام از آنها توانایی‌های زیادی دارند و برای موفقیت در هر بازی کافی هستند. با این حال دشان تیمش را به دور از حواشی روانه جام‌جهانی کرد و تا اینجا نیز بسیار قدرتمند نشان داده است.

فرانسه در بازی اول در شرایطی که یک بر صفر از استرالیا عقب بود، بازگشتی رویایی داشت و با زدن 4 گل یک پیروزی مهم را جشن گرفت. خروس‌ها در بازی دوم مقابل دانمارک به میدان رفتند. در این بازی به نظر می‌رسید که کار فرانسوی‌ها گره خورده اما ستاره‌ای مثل امباپه کار را برای آنها در آورد و نشان داد که چقدر جایگزین مناسبی برای بنزما در خط حمله محسوب می‌شود. برد دو بر یک مقابل دانمارک، فرانسه را 6 امتیازی کرد و صعود این تیم از گروه چهارم مسابقات قطعی شد. حالا خروس‌ها برای صدرنشینی در گروه خود مقابل تونس به میدان می‌روند و بی‌شک هدفی جز برد و صعود مقتدرانه به دور یک‌هشتم نهایی نخواهند داشت.

پرتغال؛ رونالدو همه چیز را باهم می‌خواهد

کریس رونالدو در آخرین جام‌جهانی دوران فوتبال خود انگیزه زیادی دارد؛ ابر ستاره فوتبال جهان بعد از انتقادهایی که طی ماه‌های گذشته تحمل کرد، با کوهی از تجربه و روحیه وارد تورنمنت قطر شده و تا اینجای کار هم نقش مهمی در ترکیب پرتغال ایفا کرده است. رونالدو البته تک‌ستاره پرتغالی‌ها نیست. آنها در این جام بازیکنان بزرگی را در ترکیب خود دارند که هرکدام در تیم‌های بزرگ باشگاهی خود جزو بهترین‌ها هستند. به همین خاطر بود که خیلی از کارشناسان قبل از شروع جام‌جهانی پرتغال را یکی از مدعیان اصلی کسب جام می‌دانستند.

پرتغالی‌ها که به برزیل اروپا معروفند، در بازی اول تورنمنت بردی خفیف را مقابل غنا جشن گرفتند. آنها کمی خوش‌شانس هم بودند که تیم آفریقایی را شکست دادند اما همین که در یک مسابقه اول تورنمنت توانستند 3 گل به ثمر برسانند نشان از قدرت خط حمله‌شان داشت. قرمزهای مدعی جام‌جهانی در بازی دوم هم اروگوئه را با نتیجه دو بر صفر شکست دادند تا 6 امتیازی شوند و از حالا به بازی‌های مراحل حذفی بیندیشند. شاگردان پائولو سانتوس حالا برای صدرنشینی باید مقابل کره‌جنوبی قرار بگیرند و بعید است در این بازی نیز کار سختی پیش روی آنها باشد.

اینطور که به نظر می‌رسد پرتغال برخلاف تورنمنت 2018 در این جام به این زودی‌ها قصد خداحافظی ندارد و چه‌بسا رونالدو در آخرین جام‌جهانی خود به افتخاری دیگر دست پیدا کند.

برزیل؛ این ستاره‌ها برای قهرمانی کافی هستند

سلسائو در جام‌جهانی 2022 با ستاره‌های پرتعدادی حضور یافته است؛ بازیکنانی نظیر نیمار، تیاگو سیلوا، بکر، کاسیمیرو، فرد، جونیوز، رافینیا، ریچارلیسون و … همگی در تیم‌های بزرگ فوتبال دنیا توپ می‌زنند و در تیم‌ملی برزیل تیمی پرمهره و قدرتمند را تشکیل داده‌اند. با حضور این ستاره‌ها تیته، سرمربی برزیلی‌ها خوشحال خواهد بود. او تیمش را در هر بازی با نفرات ویژه‌ و نامداری به زمین می‌فرستد و کسب 6 امتیاز از دو بازی برای برزیل عجیب نیست.

برزیلی‌ها در شروع جام با یک بازی منطقی دو بر صفر صربستان را شکست دادند و در گام دوم مقابل سوییس به میدان رفتند. اگرچه یک برد راحت برای طلایی‌پوشان پیش‌بینی می‌شد اما آنها به سختی و روی استعداد شخصی کاسیمیرو به گل برتری رسیدند و 3 امتیاز دیگر دشت کردند. برزیل حالا در بازی آخر مقابل کامرون قرار خواهد گرفت و تیته و شاگردانش امیدوارند که بتوانند با یک پیروزی دیگر 9 امتیازی و صدرنشین باشند.

آخرین باری که برزیل جام قهرمانی جهان را به آغوش کشید، به سال 2002 و در کره‌جنوبی برمی‌گردد. آنها حالا بعد از 20 سال امیدوارند بار دیگر در قاره آسیا جام قهرمانی را مال خود کنند.

به تعداد مدعیان اضافه خواهد شد

با وجود عملکرد درخشان فرانسه، برزیل و پرتغال تا اینجای رقابت‌های جام‌جهانی اما بدون تردید در روزهای آینده بر تعداد مدعیان قهرمانی افزوده خواهد شد. با مشخص شدن نتایج بازی‌ها در دور سوم مرحله گروهی و وضعیت صعودکنندگان به مرحله یک‌هشتم نهایی شاهد آن خواهیم بود که غول‌های دیگر فوتبال ملی جهان برای قهرمانی تلاش خود را به کار بگیرند. از سوی دیگر احتمال دارد شگفتی‌هایی رخ بدهد و برخی تیم‌هایی که تصورش را هم نداریم به مراحل حذفی برسند.

فعلا که پیش‌بینی‌ها حکایت از اضافه شدن تیم‌هایی مثل آرژانتین، اسپانیا و حتی بلژیک و آلمان به جمع مدعیان دارد. اگرچه این تیم‌ها در دو بازی قبلی خود امتیازاتی از دست داده‌اند، اما قطعا یک مسابقه ملاک خوبی برای قضاوت تیم‌ها نیست و احتمال رخ دادن نتایجی غیر از تصورات مثل همیشه وجود دارد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.