هیس! من فغانی هستم!

تیم داوری ایران در جام‌جهانی با اقتدار ادامه می‌دهد

تیم داوری ایران در جام‌جهانی قطر در دو بازی حساس با حضور ستاره‌های سرشناس عملکرد خوبی ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، در میان هیجانات مربوط به عملکرد تیم‌ملی فوتبال در مسابقات جام‌جهانی، از دومین تیم ایران در این تورنمنت هم غافل نشویم. تیمی متشکل از علیرضا فغانی، محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری که در امر قضاوت توانسته‌اند تا اینجا نظر کارشناسان کمیته داوران فیفا را به خود جلب کنند و احتمالا شاهد حضورشان در مراحل پایانی نیز باشیم.

فغانی و کمک‌هایش تاکنون دو بازی برزیل مقابل صربستان و پرتغال مقابل اروگوئه را سوت زده‌اند. در بازی اول آنها بدون هیچ مشکلی قضاوت خود را انجام دادند و در بازی دوم نیز اگرچه انتقادهایی از سوی مقامات اروگوئه‌ای به قضاوت شده اما به گفته اکثر کارشناسان آنها تصمیمات درستی را اتخاذ کرده‌اند.

فغانی به هیچ کس باج نداد

بازی پرتغال و اروگوئه با قضاوت تیم داوری ایران انجام شد و با برتری دو بر صفر قرمزپوشان به پایان رسید. یکی از نکات موردتوجه در این مسابقه عکس‌العمل‌های فغانی در مواجهه با ستاره‌های بزرگ حاضر در مسابقه بود. ستاره‌هایی نظیر کریس رونالدو،‌ لوییس سوارس و … هرکدام حداقل یکبار به تصمیمات فغانی معترض شدند اما داور ایرانی با اقتدار زیاد مقابل آنها ایستاد و اجازه نداد تا بیش از اندازه پایشان را فراتر بگذارند. استفاده از کارت‌های زرد در مقابل اعتراضات قاطعیت فغانی را نشان داد و او در همه صحنه‌ها سعی کرد بهترین تصمیمات را بگیرد.

اعتراض شدید اروگوئه‌ای‌ها بر سر پنالتی

علیرضا فغانی با اعلام یک پنالتی مشکوک در آخرین دقایق، به چهره ویژه بازی تبدیل شد. در حالی که شاگردان سانتوس با چنگ‌ودندان مشغول محافظت از تک گل خود در برابر حملات انتحاری اروگوئه بودند، فرناندز در دقیقه 90 در نزدیکی‌های محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد. او با ظرافت خاصی توپ را از بین پاهای خمینز عبور داد و در پی ایجاد موقعیتی مناسب برای شوتزنی از داخل محوطه بود که صحنه مشکوکی رقم خورد. مدافع اروگوئه برای دفع توپ فرناندز تکل بلندی زد که ادامه آن به اتفاقی انجامید که فغانی به کمک VAR آن را پنالتی تشخیص داد تا پرتغال گل دوم را هم زده و اندک امید اروگوئه برای جبران از بین برود.

بازیکنان اروگوئه که باور نمی‌کردند این صحنه پنالتی باشد، دور فغانی حلقه زدند و چند دقیقه‌ای به همین منوال گذشت. داور باتجربه بازی اما روی تصمیم خود مصمم بود تا شاهد به ثمر رسیدن گل دوم پرتغال در میان اعتراض شدید هواداران و بازیکنان تیم اروگوئه باشیم. واکنش‌ها به این تصمیم فغانی در فضای مجازی هم گسترده بود. خیلی با استناد به قانون خطای هند جدید، آن را اشتباه دانسته و VAR را زیر سوال بردند، عده‌ای نیز تصمیم فغانی در اعلام پنالتی را درست دانستند.

کمک‌های فغانی هم عالی هستند!

در کنار عملکرد قاطعانه و خوب فغانی در دو بازی گذشته نمی‌شود از قضاوت درست دو کمک ایرانی او هم غافل شد. ابوالفضلی و منصوری در دو بازی گذشته با شرایطی خوب به قضاوت پرداختند و اوج کار آنها را از سوی ابوالفضلی در بازی پرتغال و اروگوئه دیدیم.

جایی که گل اول پرتغال به ثمر رسید. این صحنه بشدت مشکوک بود و در نگاه اول اینطور به نظر می‌رسید که کریس رونالدو در آفساید قرار داشته است. در حالی که مدافعان اروگوئه هم تصور می‌کردند این صحنه آفساید است اما ابوالفضلی به درستی پرچم خود را بالا نبرد. لحظاتی بعد تصویر دقیق از این صحنه نشان داد که رونالدو در موقعیت آفساید قرار نداشته و با فرار دیدنی خط آفساید اروگوئه را جا گذاشته است.

تیم داوری ایران پرقدرت ادامه می‌دهد

در کنار همه مسائل باید عملکرد تیم داوری ایران در جام‌جهانی را ستود. فغانی و کمک‌هایش که سومین جام‌جهانی متوالی را طی می‌کنند امیدوار هستند تا مراحل پایانی و حتی فینال بازی‌ها پیش بروند. آنها با تجربه و شرایط جسمانی مناسب کارشان را در دو بازی گذشته انجام دادند و احتمالا یک بازی حساس دیگر در دور سوم را نیز سوت بزنند. اگر این تیم داوری بتواند در دور سوم مرحله گروهی نیز خوب عمل کند، قطعا برای قضاوت در بازی‌های مراحل حذفی و نهایی تورنمنت شانس بالایی خواهد داشت. اتفاقی که برای فوتبالدوستان ایرانی بسیار ویژه و مایه افتخار خواهد بود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.