شب حسرت

فقط یک گل برای صعود تاریخی کم آوردیم

شکست مقابل آمریکا، همه رویاهای ایران برای صعود به دور دوم جام جهانی را برباد داد تا در ششمین جام جهانی نیز فقط در مرحله گروهی حضور پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، تمام شد؛ نتیجه بازی همان بود که دیدیم، یک بر صفر به سود آمریکا و این یعنی پایان رویابافی های ایران برای صعود به دور دوم جام جهانی. برد دلچسب مقابل ولز همه ما را به صعود از گروه امیدوار کرده بود، رویاپردازی ها دقایقی بعد از پیروزی در بازی دوم جام جهانی شروع شد؛ گمانه زنی ها درباره اینکه اگر انگلیس در بازی آخر برنده شود، با یک تساوی هم صعود می کنیم.

پیش‌بینی‌ها درباره دیگر بازی گروه ایران درست بود و ولز بازنده شد، اما ایران نتوانست حتی یک امتیاز از مسابقه با آمریکا بگیرد تا وداعی دراماتیک با جام بیست و دوم داشته باشد.

شروع بد و دفاع منطقی آمریکا

تیم ایران در شرایطی بازی با آمریکا را شروع کرد که در ترکیب فقط یک تغییر ایجاد شد و آنهم بازگشت علیرضا بیرانوند به جای سیدحسین حسینی بود. به غیر از دروازه بان، کی روش در همه پست ها همان نفراتی را به زمین فرستاد که مقابل ولز بازی کرده بودند. به نوعی سرمربی پرتغالی به ترکیب برنده دست نزد تا شاید نفراتش بتوانند بازی خوب قبلی را تکرار کنند. هرچقدر ایران در بازی قبل شروع خوبی داشت، در مصاف با آمریکا چنین اتفاقی رخ نداد و از ثانیه های اول بازی را به حریف داد. با گذشت زمان آمریکایی‌ها بازی را دست گرفتند و حملات نفرات این تیم گسترده‌تر شد و در نهایت به گل برتری هم رسیدند. شاید تیم ملی ایران خوش شانس هم بود که در همان نیمه اول گل‌های بیشتری را دریافت نکرد.

در نیمه دوم طبیعی بود که آمریکا رو به دفاع منطقی بیاورد و چشم به ضدحملات داشته باشد. آنها کار خود را به درستی انجام دادند. کارلوس کی روش هم با تعویض های خود سعی کرد روند بازی را برگرداند اما چنین موضوعی تاثیری در عملکرد ایران نداشت و در نهایت یک شکست تلخ نصیب یوزهای ایرانی شد.

اتفاقی که صدای همه را در آورد

درست در لحظاتی که آمریکایی ها انتظار سوت پایان مسابقه را می کشیدند ارسال یک توپ خطرناک روی دروازه این تیم می توانست مهدی طارمی را زننده گل تساوی بازی کند. یک برخورد در محطوه جریمه آمریکا باعث شد تا بازیکنان ایران اعتراضات تندی را به لاهوز داور سرشناس اسپانیایی داشته باشند. بازیکنان ایران اعتقاد داشتند دفاع آمریکا روی طارمی مرتکب خطای پنالتی شده است. در نهایت از اتاق کمک داور ویدئویی به داور اعلام کردند که اتفاقی نیفتاده و نیازی هم به رفتن لاهوز به سمت مانیتور VAR نبود. پنالتی گرفته نشد، اعتراضات ایران ادامه یافت اما لاهوز چند ثانیه بعد سوت پایان را زد و ایران بازنده شد. البته که اعتراض‌های کارلوس کی‌روش و بازیکنان ایران بعد از سوت پایان به داور مسابقه ادامه داشت و حتی در مصاحبه های بعد از بازی نیز بازیکنان و خود کی روش به این اشتباه پرداختند و لاهوز را مقصر این شکست دانستند.

ایران و سومی در گروه دوم جام جهانی

هرچه که بود، رویای صعود ایران از دور گروهی جام جهانی بر باد رفت؛ ما حتی با یک تساوی نیز در ششمین جام جهانی خود، تاریخ سازی می کردیم و صعود به دور دوم تورنمنت را برای نخستین بار جشن می گرفتیم اما این اتفاق رخ نداد. در نهایت ایران در جامی که از روز قرعه کشی اش امیدواری زیادی به صعودش داشتیم یک برد مقابل ولز و دو شکست تلخ مقابل انگلیس و آمریکا کسب کرد تا وداعی تلخ با قطر داشته باشد.

البته تیم ملی ایران در این گروه چهارم هم نشد. انگلیس با 7 امتیاز به عنوان صدرنشین جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آورد، آمریکا با 5 امتیاز دوم شد و بالا رفت. ایران سه امتیازی در رده سوم قرار گرفت. ولز نیز با یک امتیاز رده آخر گروه را از آن خود کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.