هزاران کارمند بخش درمان انگلیس آماده اعتصاب/ دوران جدید درمان‌های آلزایمر

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 30 نوامبر 2022

«نیویورک قصد دارد خیابان‌ها را از بیماران روانی پاک کند» عنوان گزارش صفحه نخست نیویورک‌تایمز در روز چهارشنبه، 30 نوامبر 2022 است. گاردین از آنچه آن را «دوران جدید درمان آلزایمر» می‌نامد، گزارش می‌دهد و دیلی‌تلگراف از اعتصاب در بخش بهداشت و درمان انگلیس.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، گاردین و دیلی‌تلگراف به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«نیویورک قصد دارد خیابان‌ها را از بیماران روانی پاک کند» و «اقدام برای بستری کردن برخی به صورت اجباری» عناوین گزارش صفحه نخست نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «اریک آدامز، شهردار نیویورک، در تلاش برای رسیدگی به «بحرانی که در اطراف خود می‌بینیم»، در اواخر سالی که شاهد یک رشته جنایات خبرساز درباره افراد بی‌خانمان بوده‌ایم، سه‌شنبه، 29 اکتبر، از تکاپوی بزرگ برای جمع‌کردن افراد مبتلا به بیماری روانی شدید و درمان‌نشده از خیابان‌های شهر و متروها خبر داد.»

تصویر اصلی از جنگ روسیه و اوکراین حکایت دارد با این توضیح: «نبش قبر 6 جسد از یک قبر مشترک در پراوودین، اوکراین، روز دوشنبه. شواهدی وجود داشت که این 6 نفر را اعدام کرده بودند.»

گاردین

گاردین از آنچه آن را «دوران جدید درمان‌های آلزایمر» می‌نامد، با دارویی که علیه این بیماری کارساز است، گزارش می‌دهد و بر نتایج کارآزمایی بالینی دارویی متمرکز است که مشخص شده است روند بیماری را در مراحل اولیه آلزایمر کاهش می‌دهد. این روزنامه گفته این نتیجه مهم متخصصان را امیدوار کرده است که این بیماری ممکن است درمان‌پذیر باشد.

بسیاری از روزنامه‌های بریتاتیایی در صفحات اول خود در روز چهارشنبه عکس‌هایی از پیروزی 3-0 انگلیس مقابل ولز در سومین دیدار مرحله گروهی جام جهانی 2022 منتشر کردند. گاردین در صفحه اول خود تصویری از مارکوس رشفورد (زننده 2 گل بازی) که گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس او را در آغوش گرفته، منتشر کرده است.

دیلی‌تلگراف

گزارش اصلی روزنامه دیلی‌تلگراف از اولین اعتصاب آمبولانس‌ها در 30 سال گذشته می‌گوید. این روزنامه گزارش می‌دهد: «کارکنان آمبولانس‌ها قرار است اولین اعتصاب خود را در 30 سال گذشته برگزار کنند. هزاران نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان آماده اعتصابند، این در حالی است که   بحران NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) عمیق‌تر می‌شود.» این روزنامه می‌گوید یونیسون (یکی از اتحادیه‌های بزرگ‌ کارگری انگلستان که 1.3 میلیون عضو دارد) که نماینده هزاران کارمند مراقبت‌های بهداشتی از جمله کارکنان آمبولانس‌ها، باربرها و نظافتچی‌هاست، اعلام کرد که 80 هزار نفر از اعضای آن از اقدامات اقتصادی حمایت کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.