خبر وزیر ارشاد از افزایش قابل توجه بودجه فرهنگی کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش بودجه فرهنگی کشور در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های فرهنگی اردستان در جمع خبرنگاران، افزود: امروز در سفر به اردستان چند برنامه کاری داریم که مهمترین آن شرکت در همایش بزرگداشت شهید مدرس از افتخارات اردستان و کشورمان است که انشاءالله در این مراسم در خدمت مردم این شهرستان خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲ مکان فرهنگی در این شهرستان سال‌هاست که نیمه‌تمام مانده‌اند و باید سریع‌تر به فضای فرهنگی شهرستان اضافه شود که خوشبختانه در این بازدید‌هایی که انجام شده قرار شد این کار صورت بگیرد.

اسماعیلی در خصوص مجموعه سینمایی این شهرستان، خاطرنشان کرد: این مجموعه مشکل حقوقی دارد و سالیان سال است که متوقف مانده، این موضوع را باید در تهران با وزیر اقتصاد مطرح کرده و به راهکاری برسیم.

او گفت: یک مکان فرهنگی دیگر نیز در این شهرستان وجود دارد که می‌تواند بخش‌های نمایشی شهرستان را حمایت کند، یک پلاتو و نگارخانه را در اختیار قرار دهد که این مکان نیز با پیگیری‌هایی که نماینده مردم این شهرستان انجام داده‌اند در ردیف اعتبار استانی قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ یک افزایش قابل توجهی در بودجه مسائل فرهنگی داشتیم و ردیف‌های غیرمتمرکزی را با همکاری مجلس و سازمان برنامه و بودجه راه‌اندازی کردیم که بتوانیم جریان فرهنگی هنری را در کشور به جریان اندازیم.

او ادامه داد: این کار در نیمه دوم سال گذشته انجام شد و امسال علی رغم مشکلاتی که دولت داشت خوشبختانه هفته گذشته از محل تبصره ۱۷ تخصیص‌های جدیدی را در اختیار همه استان‌ها قرار دادیم.

اسماعیلی یادآور شد: در بودجه سال ۱۴۰۱ از این محل، حدود ۷۵۰ میلیارد تومان برای کل کشور تخصیص یافته که بحث آن هم حمایت از جریان‌های فرهنگی و هنری است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.