خیز هلند و آرژانتین برای کسب جام

شروع مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی با دو بازی جذاب

مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 امروز به‌طور رسمی با انجام دو بازی آغاز می‌شود؛ هلند مقابل آمریکا و آرژانتین مقابل استرالیا.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، با پایان دور گروهی جام جهانی و مشخص شدن تکلیف 16 تیم صعودکننده به دور دوم، بلافاصله مرحله یک‌هشتم نهایی شروع خواهد شد. حالا بر اساس برنامه‌ای که از قبل مشخص شده بود، تیم‌های اول گروه اول و دوم گروه دوم و همچنین تیم‌های اول گروه سوم و دوم گروه چهارم برگزارکننده دو بازی شنبه هستند.

به این شکل که ابتدا هلند مقابل آمریکا قرار خواهد گرفت و آرژانتین با استرالیا بازی می‌کند تا مسابقات به روزهای جذاب‌تر خود نزدیک شود.

هلند- آمریکا؛ جای ایران خالی است

در این بازی جای تیم ملی ایران کاملا خالی است؛ اگر ایران می‌توانست در بازی آخر خود یک تساوی از آمریکا بگیرد و بازنده نشود، باید روز شنبه به جای آمریکا مقابل هلند قرار می‌گرفت. این اتفاق رخ نداد و آمریکا حریف امروز هلندی‌هاست.

هلند در دور گروهی مسابقات به عقیده بسیاری از کارشناسان تیمی نشان نداد که فوتبال زیبا به نمایش بگذارد، اما آنها با توجه به گروهی که در آن قرار داشتند، توانستند با 7 امتیاز به دور بعد برسند. هلندی‌ها در مرحله اول سنگال و قطر را شکست دادند و مقابل اکوادور مساوی کردند. در نهایت اما به عنوان صدرنشین گروه بالا آمدند. شاگردان فن‌خال بدون شک برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر مسابقات همه تلاش خود را خواهند کرد، اما آنها کار سختی در پیش خواهند داشت.

حریف امروز هلند، آمریکایی است که بازی‌های خوبی را در مرحله گروهی انجام داد. آنها بدون شکست به دور دوم رسیدند و تنها تیم از گروه دوم بودند که موفق به توقف انگلیس شدند. آمریکایی‌ها با ولز بدشانسی آوردند و در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کردند. سپس مقابل انگلیس به تساوی رسیدند و در بازی آخر ایران را شکست دادند. شاگردان برهالتر که در تورنمنت این دوره، تیمی قدرتمند و پرستاره را تشکیل داده‌اند، حالا ادامه ماجراجویی خود را مقابل هلند انجام خواهند داد. آنها قطعا حریف سرسختی برای لاله‌ها محسوب می‌شوند.

 دیدار هلند و آمریکا از ساعت 18:30 امروز (شنبه)برگزار خواهد شد.

آرژانتین- استرالیا؛ مدعی با قدرت ادامه می‌دهد؟

یاران لیونل مسی تورنمنت قطر را با شوکی بزرگ شروع کردند. جایی که در یک مسابقه عجیب مقابل عربستان تن به شکست دادند و قربانی اولین شگفتی جام جهانی شدند. آبی و سفیدپوشان اما، که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌روند، در ادامه به خودشان آمدند و دو پیروزی خوب مقابل مکزیک و لهستان را جشن گرفتند و با 6 امتیاز صدرنشین گروه شدند. آنها خوب می‌دانند که اگر برای قهرمانی تلاش می‌کنند، دیگر حق اشتباه ندارند و باید همه تلاش خود را برای رسیدن به جمع 8 تیم انجام بدهند.

دست کم گرفتن دومین حریف آسیایی در یک‌هشتم نهایی می‌تواند برای آرژانتینی‌ها مشکل‌ساز شود و به همین دلیل مسی و هم‌تیمی‌هایش برای موفقیت دست به هر کاری خواهند زد.

حریف امروز آرژانتین تیمی است که در دور گروهی شگفتی‌ساز شد و اگرچه مقابل فرانسه شکست خورد، اما دو برد ارزشمند مقابل تونس و دانمارک به دست آورد و با 6 امتیاز جواز حضور در مرحله حذفی را به دست آورد. شاگردان گراهام آرنولد نشان دادند برای هر تیمی خطرساز خواهند شد و قطعا در بازی امروز مقابل آرژانتین هم حریف دست و پا بسته‌ای نیستند. استرالیا که یکی از تیم‌های صعودکننده از قاره آسیا محسوب می‌شود، تا کنون نماینده شایسته‌ این قاره بوده و شاید در ادامه هم به شگفتی‌سازی خود ادامه بدهد.

 دیدار آرژانتین و استرالیا ساعت 22:30 شنبه در دوحه برگزار می‌شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.