تامین مسکن 160 هزار معلول

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه سال آینده، ۱۶۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در کشور صاحب مسکن می‌شوند.

به گزارش شهروند آنلاین،علی‌محمد قادری در گفت‌وگویی با بیان اینکه نگاه کرامت بخشی به افراد دارای معلولیت در جامعه داریم، اظهار داشت: قرار است فهرست افراد دارای معلولیت که فاقد مسکن هستند و از امتیازات مسکن استفاده نکرده‌اند را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهیم.

او ادامه داد: اکنون ۱۶۰ هزار فرد دارای معلولیت در کشور فاقد مسکن هستند به همین منظور قرار است در دولت مردمی سیزدهم مراتب توانمندی و بهره‌مندی این افراد از مسکن در دستور و اولویت کار قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور پیشتر اعلام کرده بود که تفاهم‌نامه احداث و ساخت چهار هزار واحد مسکن برای خانوار دارای دو فرزند معلول با بنیاد مستضعفان امضا شده است.

به گفته قادری، همچنین تاکنون ۲۵۰۰ واحد از مجموع ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پایان یافته و در آینده هم ۳۳۰۰ واحد به اتمام خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار مددجو در قالب ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

براساس آمار سازمان بهزیستی کشور یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۷۵ نفر معلول در ایران دارای پرونده هستند که از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۶۴۱ نفر معلول خفیف و ۴۶۲ هزار و ۶۱۱ نفر معلول متوسط و ۵۷۸ هزار و ۵۱۷ نفر معلول شدید و ۲۲۱ هزار و ۵۴۶ نفر معلول خیلی شدید هستند.

همچنین ۱۹۸ هزار و ۷۵۵ نفر معلول بینایی، ۶۵۵ هزار و ۱۶۶ نفر معلول جسمی حرکتی، ۱۴۲ هزار و ۷۹۶ نفر معلول روانی، ۳۹۸ هزار و ۲۶۹ نفر معلول ذهنی، ۲۱۹ هزار و ۶۶۵ نفر معلول شنوایی و ۹۵ هزار و ۸۲۴ نفر معلول صوت و گفتار در ایران وجود دارد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.