شرم پزشکی/ آغاز برخورد حذفی/ خرابکارها پای دیگ غذای دانشجویان

مرور روزنامه های صبح کشور

روزنامه های امروز به بررسي جزییات پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به همه مردم ایران ، مدیریت ورزش و رویکرد فدراسیون فوتبال ، تجویز سرکوب در خیابان‌های اروپا، ۳ خبر خوش معاون رئیس جمهور برای زنان، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضاربان شهید سیدروح‌الله عجمیان ، اعتراضات اخیر در ایران ، انتشار عکس‌های منتخب هفته اخیر در رسانه‌ها و… پرداخته بودند

به گزارش شهروند آنلاین؛ سفر پنجشنبه گذشته رئیس جمهور به استان کردستان و افتتاح طرح آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج در صدر توجه و تحلیل برخی از مطبوعات بود. روزنامه های امروز همچنین به بررسي جزییات پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به همه مردم ایران ، مدیریت ورزش و رویکرد فدراسیون فوتبال ، تجویز سرکوب در خیابان‌های اروپا، ۳ خبر خوش معاون رئیس جمهور برای زنان، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضاربان شهید سیدروح‌الله عجمیان ، اعتراضات اخیر در ایران ، انتشار عکس‌های منتخب هفته اخیر در رسانه‌ها و… پرداخته بودند. با هم مروری داریم به برخی از این عناوین؛

 

جزییات پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به همه مردم ایران

روزنامه آرمان امروز: وزیر میراث فرهنگی گفت: با راه‌اندازی نمایشگاه تهران غرفه‌ها مستقر می‌شوند و بعد تکثیر می‌کنیم و به‌عبارتی هر فردی با معرفی ساده می‌تواند ۱۰ میلیون تومان صنایع دستی خرید کنند و به‌صورت اقساط پرداخت کنند.ضرغامی، بیان کرد: اگر بتوان عرضه صنایع دستی را آن‌گونه که شایسته است تسهیل کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند به‌راحتی تولیدات خود را عرضه کنند بخش زیادی از این مشکل برطرف می‌شود، مصوباتی در دولت وجود داشت و اخیراً وام‌های مختلفی برای کارمندان در نظر گرفته شده است و با توجه‌به توسعه‌ای که در صندوق کارآفرینی امید وجود داشت برای همه مردم تسهیلاتی فراهم می‌شود تا ۱۰ میلیون صنایع دستی خریداری کنند و به‌صورت اقساط پرداخت کنند.او افزود: هم‌اکنون در چند قسمت از کشور غرفه‌هایی تدارک دیده شده است و کار آغاز شده است و با راه‌اندازی نمایشگاه تهران غرفه‌ها مستقر می‌شوند و بعد تکثیر می‌کنیم و به‌عبارتی هر فردی با معرفی ساده می‌تواند ۱۰ میلیون تومان صنایع دستی خرید کنند و به‌صورت اقساط پرداخت کنند.

 

اسکوچیچ غیرمنصفانه قضاوت شد

روزنامه آرمان ملی: مدیریت ورزش و رویکرد فدراسیون فوتبال به چه میزان در عدم نتیجه گیری تیم‌ملی در جام‌جهانی نقش داشت؟ آیا تصمیمات و انتخاب‌هایی که قبل از جام‌جهانی صورت گرفت صحیح و در زمان مناسب صورت گرفت؟ اگر چنین بود چرا تجربه شکست در جام‌های گذشته تکرار شد؟ «آرمان ملی» برای پاسخ به این سوالات با امیررضا واعظ آشتیانی، کاندیدای آخرین دوره انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت‌وگو کرده است. واعظ آشتیانی معتقد است: «اگر آقایان برنامه‌ای برای پیشرفت و توسعه فوتبال داشتند در13 سالی که در فدراسیون حضور داشتند باید این برنامه‌ها را اجرایی می‌کردند. این در حالی است که فوتبال ما نه تنها در طول این سال‌ها پیشرفت نداشته و بلکه با چالش‌های مهمی مواجه بوده است. من از ابتدا می‌دانستم که حضور مجدد آقایان در فدراسیون فوتبال دستاوردی برای فوتبال کشور نخواهد داشت. سوالی که بنده امروز از افکار عمومی و مدیران ورزش دارم این است که آیا اگر آقای اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم‌ملی در جام‌جهانی حضور داشت از این بدتر نتیجه می‌گرفتیم؟ اگر آقایان بلد نبودند تیم را مدیریت کنند کی‌روش باید پاسخگوی سوالات فرعی پیرامون تیم‌ملی باشد؟ در چنین لحظاتی مدیران فوتبال ما کجا بودند؟ آیا پاسخی برای این سوال دارند؟ آیا تیمی که می‌تواند با یک مساوی مقابل آمریکا از گروه خود صعود کند باید از دقیقه اول در لاک دفاعی فرو رود؟ کی‌روش و تفکر کی‌روش روزی که از ایران رفت تمام شد.» در ادامه ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانید.

 

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی سنندج

روزنامه ایران:در سفر پنجشنبه گذشته رئیس جمهور به استان کردستان، طرح آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج افتتاح و به این ترتیب آب سالم و پایدار این شهر تا سال 1425 تأمین شد. کار روی این پروژه در بهمن ماه 1399 آغاز شد و تا زمان آغاز به‌ کار دولت سیزدهم، تنها 15 درصد پیشرفت داشت. اما در بیش از یک سال گذشته، با اقدام جهادی دولت مردمی ۸۵ درصد باقیمانده این طرح، اجرا و پروژه تکمیل شد. این افتتاح و مزایای آن برای مردم سنندج با توجه به اغتشاشات اخیر، معنای دو چندانی می‌یابد. زیرا به تعبیر آیت‌الله رئیسی، اغتشاش و بلوای اخیر برای این بود که دشمن می‌خواست قطار پرشتاب پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف را از حرکت باز دارد، اما مسئولان کشور با کمک و همراهی مردم اجازه ندادند این قطار از حرکت باز بماند. دیدار با خانواده‌های شهدا و نیز قربانیان آشوب‌های اخیر در کردستان و دیدار با علما و مردم استان از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر بود. اما رویداد دیگری نیز مورد توجه مردم، رسانه‌ها و افکارعمومی قرار گرفت و آن، حضور آیت‌الله رئیسی در بازار سنندج بود. رئیس جمهور در این حضور سرزده و بدون برنامه، با کسبه و مردم حاضر در بازار سنندج گفت‌وگو کرد؛ حضوری که نشان‌دهنده برهم خوردن نقشه دیگر دشمنان، مبنی بر ناامنی شهرهای کردستان و توقف کسب و کارهای مردم این منطقه بود. مضافاً اینکه اظهارات رئیس جمهور در دیدارهای مختلف نشان می‌دهد دولت مردمی برنامه گسترده‌ای برای توسعه استان و رفع مشکلات آن دارد که اتصال به راه آهن، یکی از آنهاست.

 

گام مهم در تسهیل پرداخت وام های خرد

روزنامه تجارت: یکی از بزرگترین چالش‌های اقتصادی پیش روی خانوارهای ایرانی،بی نصیب ماندن آنها از تسهیلات بانکی بوده به نحوی که دست کم طی یک دهه اخیر دریافت وام‌های خرد با کارشکنی و تاخیر بسیاری از بانکها مواجه شده که در نقطه مقابل آن بسیاری از اشخاص صاحب نفوذ توانسته اند به راحتی تسهیلات کلان بانکی دریافت کنند،مسئله که خسارتهای فراوانی برای اقتصاد ایران به همراه داشته و گاها مفاسد بزرگی رقم خورده است.به گزارش«تجارت»،براساس آمارهای جدید،به نظر میرسد دولت سیزدهم گام مهمی برای تسهیل پرداخت وام های خرد به مردم برداشته که ادامه این روند میتواند تاثیر قابل توجهی در حل مشکلات معیشتی مردم داشته باشد.بررسی‌ها نشان می‌هد که بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور تا پایان شهریور امسال ۱۳.۹ درصد بیشتر از پایان سال قبل وام پرداخت کرده‌اند که ۱۰.۱ درصد از تسهیلات پرداختی به‌صورت قرض‌الحسنه بوده است.طبق اطلاعات منتشره از سوی بانک مرکزی، تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان شهریور ماه امسال، معادل ۴۰۳۴.۷ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به اسفند سال گذشته با رشد ۱۳.۹ درصدی همراه شده است.همچنین، تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰.۱ درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری قرض‌الحسنه را تشکیل داده و حجم عمده عملکرد تسهیلاتی بانک‌ها مربوط به مرابحه با ۳۷.۳ درصد و فروش اقساطی با ۱۴.۵ درصد است.

 

تجویز سرکوب در خیابان‌های اروپا

روزنامه جوان:نخست‌وزیر تازه‌کار انگلیس راهکار مهار فوران خشم اجتماعی از وضعیت اقتصادی کشورش را در حمایت از پلیس در سرکوب تظاهرات‌های غیرقانونی دانسته است. اگرچه هنوز دیگر کشور‌ها از جمله آلمان و فرانسه در برابر اعتصاب و اعتراض، راه‌حل مشابهی ارائه نداده‌اند، اما با توجه به نزدیک شدن به سال نو میلادی اروپا باید در روز‌ها و هفته‌های پیش رو هر چه بیشتر خود را برای مواجهه با اعتصاب و اعتراض آماده کند.ریشی سوناک در یکی از برنامه‌های دولت خود که ترجیح داد آن را از کانال شبکه اجتماعی توئیتر رسانه‌ای کند، در واکنشی صریح به التهاب فضای داخلی این کشور به دنبال آشفتگی‌های اقتصادی، دست پلیس را برای هر اقدامی علیه معترضان باز گذاشت. در پیام ریشی سوناک آمده است: «پلیس حق دارد هر گونه اعتراض غیرقانونی را سرکوب کند و در این راه از حمایت دولتی برخوردار است.» وی افزود: «مردم به اندازه کافی از این هرج و مرج‌ها رنج می‌برند و کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید حضور قدرت را احساس کنند. اخیراً اعتراض‌های مردمی و اعتصاب سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در انگلیس افزایش یافته است.»

 

۳ خبر خوش معاون رئیس جمهور برای زنان

روزنامه خراسان: پنج شنبه گذشته، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به مشهد سفر کرد . وی در گفت و گویی اختصاصی با «خراسان رضوی» به تشریح سه  خبر خوب برای زنان پرداخت. دکتر انسیه خزعلی در پاسخ به سوالات ما که خروجی گزارش های پیگیرانه «خراسان رضوی» در حوزه زنان و خانواده بود، خبرهای خوبی درباره وضعیت شناسنامه افراد فاقد هویت و ایجاد طرح هایی برای بهبود وضعیت اشتغال زنان سرپرست خانوار داد. عملیاتی شدن اشتغال زنان سرپرست خانوار در خراسان رضوی آبان امسال بود که مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و بانوان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۲۶۰ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش، اعلام کرد که «۲۵ درصد از این بانوان سرپرست خانوار شرایط اشتغال به کار را ندارند». 8 آبان امسال روزنامه خراسان گزارشی با عنوان «هزارتوی اشتغال زنان سرپرست خانوار» منتشرکرد که در آن به مشکلات زنان سرپرست خانوار در مسیر اشتغال پرداخته بود. از این رو، رفع مشکلات اشتغال زنان  سرپرست خانوار مطالبه ای بود که از معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پیگیری کردیم . وی در این زمینه گفت: بحث اشتغال زنان سرپرست خانوار به تنهایی برای خراسان رضوی نیست، اما در این استان بخش عمده ای از برنامه ها عملیاتی شده است. وی تصریح کرد: یک بخش عمده درباره کارآفرینی زنان سرپرست خانوار است و اعتباری برای کارآفرینی اختصاص داده شده است که این کارآفرینان هر کدام تعدادی از زنان را تحت پوشش قرار می دهند و وظیفه دارند 4 سال همراه این زنان باشند؛ از تهیه مواد اولیه و آموزش کار گرفته تا رساندن آنان به بازار برای این که این شغل به پایداری برسد.

 

اروپایی‌ها دنبال «هیزم» ایرانی‌ها در پی «ژن‌درمانی»

روزنامه کيهان:  این روزها اخبار و رویدادهای مرتبط با جام جهانی فوتبال در قطر، افکار عمومی را به شدت به خود مشغول کرده است. اما همزمان با این رویداد ورزشی، اتفاقات مهمی در کشورمان و همچنین سایر کشورهای جهان و به خصوص در اروپا و آمریکا رخ داده و در جریان است که به دلیل سیطره اخبار رقابت‌های جام جهانی، در حاشیه قرار گرفته است.1- در ماه‌های اخیر تعداد فوتی‌های کرونا در ایران بارها صفر شد و اخیرا نیز6 روز متوالی بدون فوتی کرونا در تقویم کشورمان ثبت شد. این رکورد، افتخارآمیز و قابل تقدیر است. این در حالی است که در روزهای گذشته برخی کشورها از جمله آمریکا با 167 کشته در روز، آلمان با 134 فوتی در روز و فرانسه با 88 فوتی در روز، همچنان با تبعات همه گیری کرونا دست و پنجه نرم کرده و نتوانسته‌اند بر این ویروس منحوس غلبه کنند.نکته قابل تأمل اینکه دولت‌های آمریکا، فرانسه و آلمان در ابتدای همه‌گیری ویروس کووید 19، در اقدامی غیرانسانی و ناقض حقوق بشر، از ارسال دارو واکسن به ایران جلوگیری کردند. اما جوانان نخبه و غیور کشورمان با همت بلند و تلاش خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی، با بومی‌‌سازی دانش مقابله با ویروس کووید 19، موفق شدند که نام جمهوری اسلامی ایران را در میان برترین کشورهای جهان در تولید واکسن مقابله با کرونا ثبت کنند.

 

شرم پزشکی

روزنامه وطن امروز: دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضاربان شهید سیدروح‌الله عجمیان برگزار شد. در این جلسه نقش یک پزشک و همسرش که در صحنه شهادت شهید عجمیان نقش‌آفرینی داشتند بررسی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، شهادت مظلومانه جوان بسیجی در پنجشنبه سیاه کرج، یکی از تلخ‌ترین قاب‌های ثبت شده در اغتشاشات 70روز اخیر بوده است؛ اوباشی که این جوان شهید را دوره کرده و با وارد کردن ضربات متعدد سنگ، چاقو، لگد و… او را به شهادت رساندند. نخستین جلسه دادگاه محکومانی که در این عمل جنایتکارانه نقش داشتند هفته گذشته برگزار شد. روز پنجشنبه دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضاربان شهید روح‌الله عجمیان برگزار شد. در ابتدای جلسه، ریاست دادگاه رسمیت دادگاه دادرسی متهم حمید قره‌حسنلو را اعلام کرد و از نماینده دادستان خواست کیفرخواست نامبرده را قرائت کند تا متهم از خود دفاع کند. نماینده دادستان گفت: متهم حمید قره‌حسنلو فرزند محمدعلی متهم به  افسادفی‌الارض از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور، حمله به ماموران انتظامی و بسیج و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور شده است. وی افزود: طبق اظهارات متهم، حمید قره‌حسنلو همراه با همسر خود فرزانه قره‌حسنلو در بهشت سکینه(س) در محل ضرب و جرح و شهادت بسیجی شهید روح‌الله عجمیان حضور داشته‌اند. نماینده دادستان ادامه داد: طبق مستندات جمع‌آوری شده و فیلم زمان ضرب و جرح شهید عجمیان، روی انگشت اشاره دست چپ متهم حمید قره‌حسنلو آثار زخم و خونریزی مشهود است.

 

آغاز برخورد حذفی

روزنامه همشهری:با پایان‌یافتن مرحله گروهی جام‌جهانی2022 و حذف نیمی از تیم‌ها، از امشب مرحله حذفی این رقابت‌ها با نخستین و دومین بازی دور یک‌هشتم آغاز می‌شود. 2تیم برنده امشب در دور یک‌چهارم با هم روبه‌رو می‌شوند تا برای رسیدن به نیمه‌نهایی مبارزه کنند. شاید در مرحله یک‌چهارم شاهد دیدار جذاب هلند – آرژانتین باشیم؛ البته اگر آمریکا و استرالیا هوس شگفتی‌سازی به سرشان نزند و بلای آلمان و بلژیک بر سر هلند و آرژانتین نیاید.ما امشب می‌توانستیم در این مرحله حاضر باشیم و بار دیگر با هلند بازی کنیم، البته اگر کی‌روش نیمه اول بازی با آمریکا را به این تیم هدیه نمی‌داد و ما می‌توانستیم یک برد یا مساوی مقابل این تیم به‌دست آوریم. به هر حال، حسرت بازی امشب تا ابد بر دل ما خواهد ماند. این بار نخست است که 2تیم آمریکا و هلند در یک دیدار رسمی به مصاف هم می‌روند. در 5دیدار دوستانه بین 2تیم 4برد اول سهم نارنجی‌ها شده و آخری را سال2015 یانکی‌ها برده‌اند؛ با کام‌بک از باخت 3 بر یک به پیروزی 4 بر 3 لحظه آخری. این بازی ساعت18:30 امشب در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه برگزار می‌شود.

 

خرابکارها پای دیگ غذای دانشجویان

روزنامه فرهیختگان: ماجرای مسمومیت دانشجویان در حال تبدیل شدن به یک خبر تکراری در دانشگاه‌ها مختلف کشور است. اتفاقی که هرچند تازگی ندارد اما تکثر آن در 4 مرکز آموزشی عالی در مدت 10 روز اخیر حساسیت دانشجویان را برانگیخته است. ماجرا از این قرار است که پس از برخی ادعا درخصوص مسمومیت غذایی در دانشگاه الزهرا، چهارشنبه نخست آذرماه تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با علائم مشابه مانند تب و لرز، بدن درد و اسهال و استفراغ به مرکز درمانی دانشگاه مراجعه کردند. آن‌گونه که سیدعلی میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان روایت کرده بیش از 600 نفر از دانشجویان این دانشگاه گرفتار مسمومیت یا آلودگی شدند. مرکز بهداشت استان اصفهان اخیرا با صدور اطلاعیه باکتری شیگلاسونئی را عامل بیماری شمار زیادی از دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد. این مرکز در اطلاعیه خود تصریح کرده «احتمالا آلودگی غذای توزیع‌شده در سلف مرکزی در روز سه‌شنبه مورخ ۱/۹/۱۴۰۱ به باکتری شیگلاسونئی سبب بیماری تعدادی از دانشجویان مصرف‌کننده این وعده غذایی شده و در روزهای بعد و به دنبال تماس این دانشجویان با سایرین، افراد دیگری نیز دچار علائم بیماری شده‌اند. پس از انجام اقدامات ذکرشده و به دنبال آزمایش‌های بعدی، نتایج آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی آب مطلوب بوده و نتایج نمونه‌های مواد غذایی بررسی‌شده تا این لحظه نیز براساس اعلام معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مطابق استانداردهای لازم است.»

 

شاخص‌های نسل جدید

روزنامه اطلاعات:درباره اعتراضات اخیر در ایران، ریشه‌ها، علل وضعی، چگونگی شکل‌گیری، انگیزه‌های افراد، محرک‌ها و نهایتاً پیامدهای آن بسیار سخن گفته شده است، اما همچنان ابعاد وسیعی از ماجرا پنهان است. یکی از ترجیع بندهایی که در سخن بسیاری از اهل فن هست، نسلی است که وارد ماجرا شده و از آن به عنوان نسل نت (اینترنت) بومی‌های دیجیتال یا نسل Z نام برده می‌شود.اما این نسل، از منظر جامعه‌شناسی دقیقاً چه تفاوتی با نسل‌های قبل دارد؟ آیا تفاوت این نسل با نسل‌های قبل، مانند تفاوت نسل قبل با نسل قبل‌تر است یا اساساً جنس و جوهر دیگری دارد؟قبل از اینکه وارد موضوع شویم نقل این سخن عزت‌الله ضرغامی درباره درک میزان و جنس تفاوت این نسل با نسل قبل بسیار جالب توجه است. ایشان نقل می‌کند یکی از بازجوهای نسل Z گفته بود که ما از اوایل انقلاب در این کار هستیم و آدم‌های مختلف در سطوح متفاوت را بازجویی کرده‌ایم و تا حدود زیادی به درک مشترک می‌رسیدیم، اما ساعت‌ها با این نسل حرف می‌زنیم و بعد می‌بینیم نه ما یک کلمه از حرف‌های آنها را می‌فهمیم نه آنها یک کلمه از حرف‌های ما را!و اما فلسفه نامگذاری نسل‌ها در قرن بیستم و بیست و یکم بر چه مبنایی است و این نسل‌ها چه تفاوت‌هایی با هم دارند. نامگذاری نسل‌ها، برخلاف تصور رایج بر اساس ترتیب حروف انگلیسی نیست، بلکه وجه تسمیه دیگری دارد.نخستین نسل قرن بیستم، نسل G نسل بزرگ یا بزرگترین نسل (Greatest Generation) نام گرفته است. این افراد در یک چهارم نخست قرن بیستم (سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۵) زاده شدند. این نسل در دوره رکود بزرگ اقتصادی متولد شدند. جنگ جهانی دوم را به چشم دیدند و بسیاری از آنها در جنگ شرکت کردند یا از آثار جنگ متأثر شدند. بنابراین تحمل و صبر بسیار داشته‌اند و قادر بوده‌اند در سخت‌ترین شرایط، زندگی کنند.

 

بولتن گيت

روزنامه اعتماد:حاشيه‌هاي مرتبط با انتشار و افشاي بولتن محرمانه خبرگزاري اصولگراي فارس كه در فضاي مجازي از آن با عنوان «فارس_گيت» نام مي‌برند همچنان در فضاي عمومي و رسانه‌اي داغ است؛ بولتن‌هاي خبري كه ابتدا اعلام شد براي مقامات ارشد يكي از نهادهاي نظامي كشور تهيه مي‌شد، اما بلافاصله پس از تكذيب مسوولان اين نهاد، هنوز معلوم نيست اين داده‌هاي اطلاعاتي با چه هدف و انگيزه‌اي تهيه و مخاطبان آن چه كساني بوده‌اند؟ در اين ميان، خبرگزاري تسنيم ارگان رسانه‌اي نزديك به سپاه، مطالب مطرح شده در بولتن خبرگزاري فارس را مضحك خواند و در گزارش خود به نقل از يك منبع مطلع نوشت: «فرمانده سپاه، فرمانده ارشد يكي از مهم‌ترين اركان نيروهاي مسلح است كه در آن علاوه بر يگان‌هاي رزمي، يگان‌هاي اطلاعاتي و حفاظتي پيشرفته‌اي قرار دارند و بالاترين دسترسي به اطلاعات لازم از طريق آنها وجود دارد؛ لذا اينكه ادعا شود خبرنگار يا يكي از مسوولان يك خبرگزاري مسوول تهيه بولتن اخبار محرمانه براي فرمانده كل سپاه شده است، مضحك است.» اما در شرايطي كه برخي تصور مي‌كردند، به سرعت محتواي اين بولتن‌ها، تكذيب شود، اما بررسي تكذيبيه‌هاي صادر شده درخصوص اين موضوع نشان مي‌دهد كه به‌رغم تكذيب محتواي اين نشست از سوي نهادهاي ارشد كشور، اصل موضوع نه تنها تكذيب نشده، بلكه با اظهارنظرهاي ديروز 2 چهره بانفوذ در اردوگاه اصولگرايان مشخص شد كه مرجع تهيه‌كننده اين بولتن، قائم‌مقام خبرگزاري فارس بوده است.

 

ماه پایانی سال 2022

روزنامه شرق:گاردین طی گزارشی با انتشار عکس‌های منتخب هفته اخیر در رسانه‌ها به مرور آنچه در جهان گذشته، پرداخته است. این انتخاب‌ها به مناسبت ماه پایانی سال میلادی است و گذری کوتاه بر اتفاقاتی که در گوشه و کنار جهان رخ داده می‌افکند. اتفاقاتی که شامل زلزله، جنگ، مرگ و… می‌شود و در نقطه‌های مختلف جهان از حملات روسیه به خرسون، خرابی‌های زلزله سیانجور و مهاجران در کاله را شامل می‌شود. ایسنا این عکس‌ها را انتخاب کرده است و در ادامه می‌آید. هر کدام از عکس‌ها روایتی است از آنچه در آن منطقه می‌گذرد.بانکوک، تایلند: معترضان در جریان تظاهراتی در نزدیکی نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در بانکوک، روی پلیس ضدشورش رنگ پاشیدند.کرانه باختری: یک کودک فلسطینی پس از تخریب مدرسه توسط ارتش اسرائیل در روستای مسافر یطا در کرانه باختری اشغالی، در کنار بقایای مدرسه می‌دود. این تخریب به دنبال حکم دادگاه در اوایل سال جاری در قبال هشت روستای فلسطینی در این منطقه صورت گرفت.دونتسک، اوکراین: یک سرباز اوکراینی از یک تانک روسیه غنیمت گرفته‌شده در خط مقدم دونتسک به بیرون نگاه می‌کند.کاله، فرانسه: بدر و برادرزاده‌ای به نام محمود، مهاجرانی از سوریه هستند که خودشان را در پتوهایی در شهر کاله پوشانده‌اند. بدر بیش از یک هفته است که در کاله اقامت داشته است. پلیس چادر او را گرفته است، به همین دلیل زیر یک پل عابر پیاده در مرکز شهر، به همراه شش نفر دیگر برای گرما جمع شده و خوابیده است. یک سال از غرق‌شدن حداقل ۲۷ مهاجر بر اثر واژگونی قایق آنها در کانال مانش می‌گذرد. در حالی که این تراژدی تا حدی به دلیل هماهنگی بهتر بین گارد ساحلی فرانسه و بریتانیا فعلا دیگر تکرار نشده است، ولی در نگاه اول تغییر چندانی در شرایط دشوار مهاجران در شمال فرانسه مشاهده نمی‌شود.

//انتهای پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.