رقابت «تیلور سویفت»، «لیدی گاگا»، «جاستین بیبر» و بی‌شمار چهره تازه‌وارد دیگر

نامزدهای جوایز موسیقی آمریکا معرفی شدند

بعد از اهدای جوایز موسیقی گرمی و بیلبورد، نامزدهای جوایز موسیقی آمریکا هم معرفی شدند تا پایان موسیقی‌ سال 2020 نزدیک‌تر جلوه کند. سالی که به واسطه شیوع کرونا کنسرت‌ها و کنسرت‌گذاران بدترین شرایط را در طول تاریخ (حداقل تاریخ نزدیک) تجربه کردند و از لحاظ اقتصادی مجبور به تحمل فشارهای سنگینی بودند

پولاد امین- شهروندآنلاین: نامزدهای چهل‌وهشتمین دوره جوایز موسیقی آمریکا معرفی شدند. این جوایز که به همراه جوایز گرمی، جوایز ام‌تی‌وی و جوایز بیلبورد، یکی از چهار جایزه مهم موسیقی دنیا به شمار می‌رود، روز گذشته نامزدهای‌ سال 2020 خود را معرفی کرد که در این میان «ویک‌اند» و«رودی ریش» با هشت نامزدی در رشته‌های گوناگون بیشترین نامزدی را به دست آوردند.

بعد از «ویک‌اند» و «رودی ریش» که رکورددار تعداد نامزدی در چهل‌وهشتمین دوره جوایز موسیقی آمریکا هستند، «مگان تی استالیون» با پنج نامزدی و بعد از او هم «تیلور سویفت»، «لیدی گاگا»، «جاستین بیبر»، «بد بانی» و «دوژا کت» با چهار نامزدی در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.

 

تاریخ جوایز

«جوایز موسیقی آمریکا» که معمولا در پاییز برگزار می‌شود، در ‌سال 1973 بعد از اینکه قرارداد تلویزیونABC  برای پخش جوایز گرمی منقضی شد، متولد شد. تا قبل از ‌سال 2005، برندگان و نامزدهای این جوایز توسط فعالان صنعت موسیقی و براساس عملکرد تجاری چهره‌ها و گروه‌ها در آن‌ سال انتخاب می‌شدند. اما از‌ سال 2006 به این سو برندگان از طریق نظرسنجی از مردم و رأی‌گیری اینترنتی مشخص شده‌اند.

در جوایز موسیقی آمریکا که در بیش از 200 کشور دنیا روی آنتن می‌رود، نامزدها توسط رأی‌دهندگان اینترنتی و البته با رعایت معیارهای هواداری و تجاری از قبیل تعداد پخش تلویزیونی قطعات یا آلبوم، شمار خریداران آلبوم، پخش رادیویی و مواردی از این قبیل انتخاب می‌شوند.

 

رکوردهای امسال

به گزارش سایت اصلی جوایز موسیقی آمریکا، مراسم روز بیست‌ودوم نوامبر امسال در سالن مایکروسافت لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

«ویک‌اند» که تاکنون دو بار برنده جوایز موسیقی آمریکا شده؛ به همراه «رودی ریش» هر کدام در هشت رشته جوایز امسال نامزد شده‌اند و از این نظر رکوددار تعداد نامزدی‌های این مراسم در‌ سال 2020 هستند. هر دو این هنرمندان نامزد دریافت جایزه «هنرمند سال» هم هستند که مهم‌ترین جایزه شب اهدای جوایز به شمار می‌آید.

«مگان تی استالیون» که امسال برای نخستین بار نامزد جوایز موسیقی آمریکا شده، در پنج رشته شانس دریافت جایزه دارد. او که در بخش‌هایی مانند «هنرمند جدید سال» و «همکاری سال» کاندیدای دریافت جایزه است، رکوددار بیشترین تعداد نامزدی امسال در میان هنرمندان زن است.

بعد از او هم «تیلور سویفت»، «لیدی گاگا»، «جاستین بیبر»، «بد بانی» و «دوژا کت» با چهار نامزدی در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.

 

هنرمند سال

کاندیداهای دریافت مهم‌ترین جایزه یعنی جایزه «هنرمند سال» نام‌های آشنایی هستند. برای دریافت جایزه این رشته «جاستین بیبر»، «پست مالون» (که همین هفته گذشته جوایز بیلبورد را درو کرد)، «رودی ریش»، «تیلور سویفت» و «ویک‌اند» با هم رقابت دارند. تیلور سویفت که با پنج بار دریافت عنوان «هنرمند سال» رکورددار این جایزه است، امسال می‌تواند با برنده‌شدن در بخش‌هایی که نامزدشده، رکورد شخصی خود را بهبود بخشد. سویفت پیش از این 29 بار برنده جایزه موسیقی آمریکا شده است.

ناشناس‌ترین نام در میان نامزدها «ویک‌اند» است. این خواننده و ترانه‌سرای کانادایی از زمان انتشار اولین آلبومش در ‌سال 2012 به این سو نامش مدام در میان کاندیداهای جوایز مهم مطرح بوده، اما هیچ‌گاه به‌عنوان یک چهره مهم مطرح نشده. گفته‌می‌شود که امسال به احتمال زیاد شانس به این خواننده نیز رو خواهد کرد.

 

هنرمند تازه‌کار

در رشته بهترین «هنرمند تازه‌کار» هم «لوئیس کاپالدی»، «دوژا کت»، «دا بیبی»، «لیل بیبی»، «مگان تی استالیون» و «رودی ریش» کاندیدا شده‌اند. گفته می‌شود «مگان تی استالیون» و «رودی ریش» شانس بیشتری برای دریافت جایزه دارند. «رودی ریش» رپر بیست‌ودو ساله آمریکایی است که از عمر حضورش در این عرصه بیش از دو‌سال نمی‌گذرد. «مگان تی استالیون»  هم رپر موفقی است که در سال‌های اخیر جوایز مهمی چون بیلبورد و گرمی را به دست آورده است.

 

بهترین گروه

در بخش «بهترین گروه پاپ- راک» رقابت دشوار و جذابی بین سه گروه پرطرفدار برقرار خواهد بود. در این بخش گروه کره‌ای پسرانه «بی‌تی‌اس» با گروه‌های باسابقه و موفقی چون «برادران جوناس»   و «مارون 5» برای دریافت جایزه رقابت می‌کنند.

در بخش «بهترین هنرمند اجتماعی» هم «بیلی آیلیش»، «آریانا گرانده» و گروه «بی‌تی‌اس» با هم رقابت خواهند داشت.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.