اجرای قانون اساسی؛ درمان دردهای کشور

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی، تشکیل هیات عالی و رونمایی از سامانه اجرای این قانون است.

به گزارش شهروند آنلاین،محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر اظهار داشت: در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی که متشکل از استادان محترم حقوق و مجموعه کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی و برخی از مسئولان حقوقی کشور برگزار شد، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و رئیس‌جمهوری محترم، سخنرانی داشتند و اصل کار در کنار این سخنرانی‌ها و گفت‌وگو‌هایی که صورت می‌گیرد، رونمایی از سامانه اجرای قانون اساسی است.

دهقان، تصریح کرد: این سامانه، بستر دسترسی آحاد ملت ایران به معاونت حقوقی ریاست جمهوری را فراهم می‌کند که هر جا اصلی از قانون اساسی یا متنی از قانون، روی زمین مانده یا نقض شده است، مردم در سراسر کشور بتوانند با ما در ارتباط باشند و موارد نقض و اجرا نشدن قانون اساسی را به ما اعلام کنند. ما هم موظفیم بر اساس دستورالعملی که رئیس‌جمهوری محترم ابلاغ کردند و نخستین‌بار است به این روش اجرایی می‌شود، موارد نقض را که مردم به ما اطلاع می‌دهند، پیگیری کنیم و به دستگاه‌های مربوطه، تذکر قانون اساسی دهیم. این یکی از کار‌هایی است که امروز انجام می‌شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: یکی از کار‌های دیگر و از مهم‌ترین موضوعات، تشکیل هیات عالی اجرای قانون اساسی است که رئیس‌جمهوری، رئیس این هیات است. در دستورالعملی که تدوین و ابلاغ شده، پیش‌بینی شده است که موارد نقض قانون اساسی در این هیات، بررسی و با امضای رئیس‌جمهوری یا نایب رئیس این هیات که معاون حقوقی رئیس‌جمهوری است، به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

دهقان، اظهار داشت: از کار‌های دیگر، تشکیل خانه قانون اساسی است که بستر گفت‌وگو‌ها بین استادان کشور، کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های حقوقی درباره اجرای این قانون است که امروز به طور رسمی اعلام می‌شود. همچنین، تمبر اجرای قانون اساسی نیز به‌دست یکی از معلولان کشور که از استادان هستند، مُهر زده شد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، تصریح کرد: هدف از مجموعه کار‌های امروز، این است که به دنبال اجرای واقعی قانون اساسی در همه ابعاد باشیم، زیرا درمان درد‌های امروز کشور، اجرای این قانون است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.