برآورد زاکانی از میزان خسارات اغتشاشات

شهردار تهران گفت: اغتشاشات اخیر ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات شهری به دنبال داشت اما مساله مهم‌تر از این خسارات، آسیبی است که به پاکبانان، رانندگان و آتش‌نشانان وارد شده است.

به گزارش شهروند آنلاین،علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی تهران افزود: آنچه برای ما آزاردهنده است تعرض به انتظامات مترو، آتش‌نشانان و پاکبانان در جریان اغتشاشات اخیر است.

او با بیان اینکه از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون جهش بسیار خوبی در حوزه ساخت بوستان داشتیم گفت: قبل از انقلاب در همه شهر تهران ۷۲ بوستان وجود داشت اما اکنون تعداد بوستان‌ها به بیش از سه هزار عدد رسیده است.

زاکانی با اشاره به افتتاح بوستان جدید در منطقه ۱۰، اظهارداشت: این بوستان وسعتی بالغ بر ۶ هزار متر مربع دارد و بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان قدرالسهم خرید این بوستان بود.

شهردار تهران با بیان اینکه منطقه ۱۰ کمترین سرانه فضای سبز را دارد، افزود: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضا در این منطقه در دوره جدید مدیریت شهری تملک و بوستان در آن اجرا شد که مرحله نخست بوستان منطقه ۱۷ نیز در ۱۷ هزار متر مربع افتتاح شد و مرحله دوم در ۹ هزار متر مربع به بهره برداری خواهد رسید.

زاکانی یادآور شد: میزان مناسب‌سازی بوستان‌ها تا قبل از مدیریت شهری ششم ۱۲۷ عدد بود اما تا امروز ۵۳ پارک به اتمام رسیده و تا پایان سال تعداد این بوستان‌ها به ۱۱۷ عدد خواهد رسید.

او ادامه داد: امروز از قدرالسهم پیش‌بینی شده خود بیشتر مناسب‌سازی انجام داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم مناسب‌سازی بیشتری را هم انجام دهیم البته هر منطقه مکلف شد ۲۰۰ کیلومتر مناسب‌سازی را جبران کند.

زاکانی با بیان اینکه در کمیسیون ماده ۱۰۰ تخلفاتی که مرتبط با آسایش معلولان است به جرایم ختم نمی‌شود، افزود: این تخلفات منجر به بازسازی خواهد شد و به جریمه منتهی نمی‌شود؛ دستورالعمل مناسب سازی ساختمان‌ها وجود دارد و افراد ملزم به اجرای آن هستند که البته در مواردی که انجام نمی‌شود جریمه لحاظ نخواهد شد بلکه مناسب‌سازی می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه تعیین تکلیف حریم راه آهن در منطقه ۱۷ موضوعی فراتر از شهرداری است، گفت: باید رفع این مشکل در دولت تصویب شود و این مساله را از طریق وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.