تهران سردتر می‌شود

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان با گذر سامانه بارشی ابری تا نیمه ابری،همراه با بارش پراکنده باران و برف همچنین کاهش محسوس دما و یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، بر اساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران از امروز تا اواخر وقت روز دوشنبه (۱۲ تا ۱۴ آذر) با گذر سامانه بارشی آسمان نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد و در ارتفاعات مه و بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به نفوذ پرفشار و حرکت هوای سرد از نوار شمالی استان، روند کاهش محسوس دما و یخبندان دور از انتظار نخواهد بود همچنین به لحاظ دمایی تا اواسط هفته استقرار و ماندگاری هوای سرد در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه و آبعلی با کمینه دمای ۱- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان شهر تهران فردا (۱۳ آذر) نیمه‌ابری تا ابری و دربعضی ساعت‌ها بارش پراکنده، گاهی وزش باد و کاهش محسوس دما با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۴ آذر) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران، با صدور هشدار زردرنگ از تداوم فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، رخداد پدیده مه، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، بارش برف در شهرهای شمالی استان و بارش پراکنده برف در شمال شهر تهران از اوایل وقت یکشنبه تا اوایل وقت سه‌شنبه ( ۱۳ تا ۱۵ آذر) در استان تهران و ارتفاعات شمال شرق استان خبر داد.

بر اثر این مخاطره لغزندگی جاده‌ها، کاهش شعاع دید، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی محدود معابر، احتمال تاخیر در پرواز پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از آسیب‌ها و خسارات ناشی از این پدیده جوی احتیاط در سفرهای برون‌شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، آمادگی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و جاده‌های کوهستانی، لایروبی کانال‌ها و آمادگی ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط توصیه می‌شود.

این سازمان در ادامه نسبت به کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما و ماندگاری هوای سرد از یکشنبه تا صبح چهارشنبه ( ۱۳ تا ۱۶ آذر) در استان تهران خبر داد.

در اثر این مخاطره رخداد یخبندان در مناطق شمالی استان، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آب در مناطق شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران، برای جلوگیری از آسیب‌ها و خسارات باید مدیریت توزیع حامل‌های انرژی به‌ویژه در مناطق شمالی استان، مصرف بهینه انرژی و پیشگیری از اتلاف آن در ساختمان‌های مسکونی و اداری،  پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آب در مناطق شمالی استان و استفاده از ضدیخ در خودروها در دستور کار قرار گیرد.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.