دوباره شگفتی می‌بینیم؟

فرانسه و انگلیس نمی‌خواهند زود به خانه برگردند

در ادامه مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی روز یکشنبه نیز دو مسابقه حساس و جذاب را تماشا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، با شروع دور حذفی جام جهانی قطر، مسابقات در سطح بالاتری دنبال می‌شود. شگفتی‌سازی‌های صورت گرفته در مرحله گروهی باعث شد تا تیم‌هایی کم‌افتخارتر به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند و به همین دلیل این تصور به وجود آمده که شاید شگفتی‌سازی‌ها در مراحل آینده نیز ادامه داشته باشد.

با این حال از مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی، یکشنبه دو مسابقه دیگر برگزار می‌شود؛ جایی که فرانسه و انگلیس به عنوان دو تیم نامدار فوتبال ملی جهان مقابل رقبای خود صف‌آرایی می‌کنند.

فرانسه- لهستان؛ قهرمان به دنبال جبران

در اولین بازی از روز دوم یک‌هشتم نهایی فرانسه به عنوان صدرنشین گروه چهارم با لهستان تیم دوم گروه سوم روبه‌رو می‌شود. خروس‌ها به عنوان مدافع قهرمانی جام جهانی بعد از شروع فوق‌العاده و کسب 6 امتیاز از دو بازی با استرالیا و دانمارک در بازی آخر مقابل تونس تن به شکست دادند تا یک اتفاق عجیب را شاهد باشیم. با این حال شاگردان دیدیه دشان به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی رسیدند و حالا امیدوارند مقابل یکی از تیم‌های خوب قاره اروپا جشن پیروزی بگیرند و ضمن جبران شکست بازی گذشته، جواز حضور در جمع 8 تیم برتر تورنمنت را کسب کنند.

فرانسوی‌ها در این مرحله با رقیب سرسختی به نام لهستان روبه‌رو می‌شوند. یاران روبرت لواندوفسکی با وجود شکست در بازی آخر مقابل آرژانتین، با یک تساوی در برابر مکزیک و شکست عربستان 4 امتیازی شدند و به دور دوم رسیدند. این تیم که به واسطه حضور تک‌ستاره‌ها یکی از تیم‌های خوب جام به شمار می‌رود، حالا در برابر قهرمان دوره گذشته مسابقات قرار می‌گیرد و امیدوار است یک شگفتی دیگر را در یک‌هشتم نهایی رقم بزند.

فرانسه و لهستان بارها در جریان تورنمنت‌های مختلف با هم روبه‌رو شده‌اند که سهم خروس‌ها از پیروزی بسیار بیشتر بوده است. حالا هم روی کاغذ، کارشناسان شانس فرانسه را برای برد بیشتر می‌دانند، مگر اینکه اتفاق ویژه‌ای رخ بدهد.

 دیدار فرانسه و لهستان از ساعت 18:30 یکشنبه در ورزشگاه الثمامه دوحه برگزار می‌شود.

انگلیس- سنگال؛ رقیب ایران مقابل نماینده آفریقا

تیمی که در شروع مسابقات با برتری 6 بر 2 مقابل ایران خود را در اندازه یک مدعی جدی قهرمانی معرفی کرد و در نهایت بدون شکست به عنوان صدرنشین وارد دور حذفی شد، حالا برای ادامه روند خوب خود مقابل نماینده آفریقا قرار خواهد گرفت. انگلیس که با داشتن ستاره‌های پرتعداد و ثبات روی نیمکت مربیگری یکی از تیم‌های خوب جام بیست‌ودوم محسوب می‌شود، بدون تردید برای رسیدن به مراحل پایانی برنامه‌ریزی کرده و برای رسیدن به این هدف چاره‌ای جز شکست سنگال نخواهد داشت.

البته حریف روز یکشنبه سه‌شیرها تیمی خوب با قدرت بدنی بالاست که هرچند ستاره‌ای مثل سادیو مانه را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، اما بازیکنانش نشان دادند حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. سنگال اگرچه مقابل هلند در بازی اول بازنده شد، اما در ادامه 6 امتیاز از دو مسابقه با قطر و اکوادور گرفت تا به عنوان تیم دوم گروه اول راهی دور یک‌هشتم نهایی شود. سنگالی‌ها تاکنون از مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی عبور نکرده‌اند و برای طلسم‌شکنی مقابل انگلیس به میدان می‌روند. با همه اینها پیش‌بینی می‌شود یکی از بازی‌های جذاب تورنمنت را شاهد باشیم.

دیدار انگلیس و سنگال از ساعت 22:30 یکشنبه در ورزشگاه ال‌بیت دوحه برگزار خواهد شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.