پرستاران انگلیسی آماده اعتصاب/خطر کووید در چین

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 3 دسامبر 2022

شنبه، 3 دسامبر 2022، نیویورک‌تایمز از کرونا در چین گفت؛ تایمز از اعتصاب پرستاران انگلیسی و گاردین از نیم‌میلیون خانوار بریتانیایی که کمک دولت برای پرداخت قبوض انرژی را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، گاردین و تایمز به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«با کاهش قوانین کووید در چین، خطر افزایش می‌یابد» و «محققان از موج مرگ‌ومیر ناشی از همه‌گیری کووید می‌ترسند» عناوین گزارش صفحه نخست نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «… چین تعهد خود را به «کووید صفر» افزایش داد و قرنطینه‌های فوری و ردیابی تماس را اعمال کرد. دانشمندان در مصاحبه‌های خود گفتند که اکنون، هزینه‌های این رویکرد در حال انباشته‌شدن است و چین را در تنگنایی قرار می‌دهد که به نظر می‌رسد به آسانی نمی‌توان از آن فرار کرد. در حالی که موارد جدید کووید به بالاترین حد خود رسیده، شهروندان در اعتراض به قرنطینه‌هایی که زندگی روزمره را در بسیاری از شهرها متوقف کرده، به خیابان‌ها آمده‌اند. مقامات کاهش محدودیت‌های کرونا را آغاز کرده‌اند. محققان نگرانند که چین ممکن است برای بازگشایی کشور و کاهش فشار بر اقتصاد خود بدون توجه به خطر موج مرگ‌ومیر تلاش کند. چنین موج فاجعه‌باری می‌تواند تهدید بزرگی برای رهبری سیاسی باشد.»

تصویر اصلی با این توضیح آمده: «امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و همسرش روز جمعه، 2 دسامبر، در نیواورلئان مورد استقبال قرار گرفتند. از سال 1976 هیچ رهبر فرانسوی از این شهر دیدن نکرده بود.»

گاردین

شنبه، سوم دسامبر 2022، عنوان گزارش اصلی گاردین این بود: «نیم‌میلیون خانواده کمک برای قبوض انرژی را از دست داده‌اند». این روزنامه در گزارش اختصاصی خود گفته است که نزدیک به نیم‌میلیون از آسیب‌پذیرترین خانوارهای بریتانیایی کمک‌های دولتی برای پرداخت قبوض انرژی خود را از دست داده‌اند. به گزارش گاردین، این تعداد از فقیرترین خانواده‌ها در انگلیس از ماه اکتبر برای پرداخت قبوض انرژی خود بدون کمک رها شده‌اند.

تایمز

تایمز در شماره سوم دسامبر، توجه خود را به اعتصاب پرستاران معطوف کرده است، کسانی که اولین اعتصاب ملی خود را در 15 و 20 دسامبر 2022  برگزار می‌کنند. تحلیل این روزنامه حاکی از آن است که 140 هزار بیمار ممکن است عمل جراحی و مشاوره خود را لغو کنند، چرا که خدمات درمانی در طول روزهای این اعتصاب به حداقل سطح خود کاهش می‌یابد. به گزارش تایمز، پرستاران در حال آماده شدن برای ترک بخش‌های A&E  (فوریت‌های پزشکی) و سرطان طی دو روز اعتصاب NHS  (خدمات بهداشت ملی انگلیس) قبل از کریسمس هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.