اپل نگران اعتصاب کارگران در چین

اعتصاب کارگران در چین ممکن است باعث کاهش تولید حدود 6 میلیون دستگاه آیفون 14 پرو شود

بنابر اعلام یکی از منابع آگاه بازار، اعتراض کارگران یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید آیفون در چین ممکن است باعث کاهش تولید حدود 6 میلیون دستگاه آیفون پرو در سال جاری میلادی شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ به نظر می‌رسد اپل در بحبوحه ناآرامی‌ها و اعتراضات کارگران کارخانه فاکسکان چین، در امان نمانده و این موضوع باعث کاهش تولید آیفون پرو در سال ۲۰۲۲ خواهد شد.

کارخانه فاکسکان در ژنگژو چین، اکثر گوشی‌های پریمیوم و محبوب اپل را تولید می‌کند. کارگران این کارخانه به مدت چند هفته است که به‌دلیل قوانین سخت‌گیرانه کرونایی، دست به اعتراض زده‌اند. این اعتراضات باعث شده است که کارخانه نتواند به روال سابق محصولات مورد‌نظر را تولید کند.

به گفته منبع آگاهی که از وضعیت خطوط مونتاژ کارخانه فاکسکان اطلاع دارد، تشدید ناآرامی‌های آخر هفته و اعتراض سراسری در چین، باعث شده است که وضعیت خط تولید روال سابق را نداشته باشد.

گفتنی است اپل اخیراً هدف‌گذاری تولید آیفون را حدود ۱.۹۶ درصد کاهش داده بود. با وجودی که قرار بود ۹۰ میلیون دستگاه آیفون به بازار عرضه شود، اما ظاهراً این رقم تا ۸۷ میلیون دستگاه کاهش پیدا می‌کند. هرچند کارخانه فاکسکان معتقد است که می‌تواند هرگونه کسری تولید را در سال ۲۰۲۳ جبران کند.

وضعیت ناامیدکننده قرنطینه کرونا در چین از یک طرف و تنش‌های بین واشنگتن و پکن از سوی دیگر باعث شده تا اپل به‌دنبال کارخانه‌های دیگری برای تولید محصولات خود باشد و اخیراً ساخت آیفون ۱۴ را در چنای هند آغاز کرده است.

به گفته تحلیلگران جی پی مورگان، اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵ درصد از کل محصولات خود را در خارج از چین تولید کند. در حالی که در حال حاضر تنها ۵ درصد محصولات این شرکت در خارج چین تولید می‌شوند.

ارزش سهام اپل در سال جاری حدود ۱۷ درصد کاهش یافته و باید دید در ادامه این روند به چه سمتی حرکت خواهد کرد./دیجیاتو

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.