تولید ایبوپروفن در سها 4 برابر شد

در طول یک ماه گذشته اتفاقات خیلی خوبی در شرکت داروسازی سهای جمعیت هلال احمر ایران افتاده است. که افزایش 4 برابری تولید ایبوپروفن اخرین خبر خوبی است که منتشر شده است. 

به گزارش شهروندآنلاین؛ موفقیت های شرکت سها به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه جمعیت هلال احمر که با بهره گیری از نیورهای جوان و متخصص موفق شده گام های مهم و اسای در تولید داروهای خاص بردارد امروز تمرکز جدی خود را بر تولید داروهای مسکنی دارد که قبلا در امریکا تولید می شد و هر بار با تحریم های دارویی بیماران را با چالش های اساسی روبرو می کرد برای مثل سال گذشته این شرکت برای اولین بار موفق به تولید قرص مسکنی شد که ده برابر مسکن های معمولی اثر گذار بود .

تمرکز سها بر تولید داروهای مسکن باعث دلگرمی بیماران شده است هرچند مدیران شرکت معتقدند اگر حمایت دولت باشد این شرکت بهتر می تواند در مسیر تولید داروها قدم بردارد.

در آبان ماه جاری 2 میلیون و هفتاد هزار بطری سوسپانسیون (شربت) ایبوپروفن در شرکت دارو سازی سها تولید و در میان شرکت های پخش دارویی توزیع شده است. این خبری است که حسین عطار مدیرعامل ای شرکت اعلام کرده و گفته است:«تولید شربت ایبوروفن در یک اه گذشته در مجموعه داروسازی سها هلال احمر 4 برابر شده است.»

به گفته او در  در این مدت 65 درصد از این تولیدات به میزان یک میلیون و چهارصد هزار عدد به داروخانه‌ها ارائه و در اختیار هموطنان قرار گرفته است:« برنامه ریزی‌ها برای تولید داروهای دیگر که مورد نیاز جامعه است آغاز شده، علاوه بر این مطالعات و طراحی فرمولاسیون روی چند محصول جدید نیز در این مجموعه  انجام شده است.»

عطار خبر خوب دیگری هم دارد و آن تولید  توئین کامپاندو و گاباپنتین است  داروهایی که تولیدشان با توجه به نیاز کشور به زودی شروع می‌شود.

اینطور که مدیرعامل شرکت داروسازی سها می گوید این شرکت  با در اختیار داشتن تجهیزات داروسازی مدرن سالانه توانایی تولید 200میلیون قرص، 10میلیون کپسول و 10میلیون شربت خوراکی را دارد. این در حالی است که اگر با توجه به تجهیزات و تأسیسات فنی و تخصصی موجود در شرکت زمینه تولیدات قراردادی فراهم شود، بیش از پیش می‌توان از ظرفیت عالی داروسازی کشور در شرکت سها به منظور رفع نیاز دارویی کشور بهره برد:« شرکت داروسازی سها برای حضور موفق و قدرتمند در عرصه رقابتی بازار می‌کوشد تا با نفوذ در بازار و افزایش محصولات تولیدی از رقبای خود پیشی بگیرد. همین مسأله باعث شده تا علی‌رغم ثابت ماندن قیمت دارو در سال‌جاری شاهد افزایش 46درصدی فروش باشد: «محصولات شرکت داروسازی سها نقش مهمی در تأمین سلامت جامعه دارد، چراکه اغلب داروهای تولیدی مورد مصرف بیماران قلبی و عروقی، اعصاب و روان، بیماری‌های هورمونی و گوارشی است»

، امروز صنعت داروسازی ایران یکی از صنایع قدرتمند در خاورمیانه است، به طوری که تولیدکنندگان این بخش توانایی تولید 70درصد داروهای مورد نیاز کشور را دارند و 30درصد باقیمانده هم تولیدشان از لحاظ اقتصادی به‌صرفه نیست مدیرعامل سها در این باره می گوید:«‌ داروهای گوارشی، مسکن‌های ضددرد، داروهای ضدتب، بخشی از داروهای مربوط به بیماران دیابتی، برخی اقلام آنتی‌بیوتیک، داروهای بیماران قلبی عروقی، داروهای مربوط به تکرر ادرار، بیماری‌های مربوط به پروستات و … از جمله داروهایی است که این روزها خط تولید آن در شرکت‌های دارویی سها با بیشترین ظرفیت ممکن خود مشغول به تولید است.

عطار با اشاره به مشکلات پیش‌روی صنعت دارو در دوران تحریم می‌گوید: «علی‌رغم همه‌فرافکنی‌های کشورهای غربی مبنی بر اینکه دارو در لیست تحریم‌های ایران نیست، شرکت‌های داروسازی به‌شدت در این بخش در تنگنا قرار دارند. ارز مورد نیاز برای واردات دارو یا مواد اولیه به سختی تأمین می‌شود. حتی تهیه رنگ دارو که یک ماده مشخص است و هیچ استفاده‌ای در صنایع نظامی ندارد، به سختی برای ما تأمین می‌شود. »

مدیرعامل شرکت سها تأکید می‌کند: «متخصصان حوزه داروسازی ایران دانش فنی تولید اغلب محصولات دارویی را دارند و اگر در بخش تأمین بودجه از سوی دولت مورد حمایت قرار بگیریم، می‌توانیم قول دهیم که مشکلات مردم در حوزه دارو حل‌و‌فصل خواهد شد.»

او همچنین بر افزایش قمیت دارو و جبران این افزایش هزینه برای مردم توسط بیمه‌ها تأکید کرد: «ما معتقدیم دارو برای اقشار نیازمند کشور باید به صورت رایگان تأمین و در اختیارشان قرار بگیرد، اما افزایش نیافتن قیمت دارو به بهانه پیشگیری از تحمیل فشار اقتصادی به مردم کار درستی نیست و باید از ظرفیت بیمه‌های کشور در این بخش بهره جست، در غیر این صورت صنعت داروی کشور زمین خواهد خورد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.