بلغارها علیه یورو

هزاران معترض در اعتراض به معرفی یورو در بلغارستان، به سمت ساختمان کمیسیون اروپا در شهر صوفیا تخم مرغ پرتاب کردند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ هزاران معترض روز شنبه در اعتراض به معرفی یورو در بلغارستان، به سمت ساختمان کمیسیون اروپا در شهر صوفیا تخم مرغ پرتاب کردند.

این اعتراض را حزب “احیاء” در پایتخت بلغارستان سازماندهی کرده بود و طی آن معترضان به سمت ساختمان کمیسیون اروپا رفتند و به سمت آن تخم مرغ پرت کردند. در این تجمع اعتراضی معترضان پرچم و پارچه نوشته‌هایی با شعار “نه به یورو” و “آنها بلغارستان را دفن کردند” درج شده بود.

یکی از معترضان گفت: “در حال حاضر وضعیت اقتصادی در بلغارستان بسیار بد است. ما با بحران بزرگی روبه‌رو هستیم؛ و من فکر می‌کنم این اقدام (یورو) به بدتر شدن زندگی مردم منتهی خواهد شد و مردم فقیرتر می‌شوند. به نظر من، ۹۰ درصد جمعیت بلغارستان به شدت فقیر خواهند شد. ”

کاستادین کاستادینوف رهبر حزب احیاء گفت: “این حرف مرتب به ما گفته می‌شود، اینکه شما بلغارستانی‌ها حق انتخاب ندارید. وقتی کسی حق انتخاب ندارد، برده است. اما ما برده نیستیم. ”

بلغارستان فقیرترین عضو اتحادیه اروپا سرگرم برنامه ریزی است برای اینکه در ۲۰۲۴ یورو را بپذیرد، اما این موضوع در داخل این کشور به شدت جنجال برانگیز شده است.

بسیاری بیم آن دارند این تغییر به تورم که از قبل شدید بوده است، دامن بزند. برخی دیگر می‌گویند این اقدام موجب جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشتر می‌شود و بدهی ملی را کاهش می‌دهد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.