انسداد 6 جاده ودرگیری 12 محور با برف وباران

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از انسداد ۶ جاده و بارش برف و باران در محور‌های ۱۲ استان کشور خبرداد.

به گزارش شهروند آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور اظهارکرد: برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور درحال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی هستیم. همچنین در برخی از محور‌های استان مرکزی نیز بارش باران گزارش شده است.

او با اشاره به شرایط بارندگی در جاده‌ها گفت: لازم است رانندگان امکانات و تجهیزات لازم برای رانندگی در زمستان را به همراه داشته باشند و از سالم بودن برف‌پاک‌کن، سیستم گرمایشی و … در خودروی خود اطمینان حاصل کنند. همچنین در شرایط بارندگی لازم است که رانندگان با سرعت مطمئنه کرده و حتما فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا است. همچنین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل استاندارد تا پل فردیس، آزادراه کرج – تهران محدوده گرمدره و محور شهریار – تهران حدفاصل میدان معادن تا شهرقدس نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه در محور تهران – پاکدشت محدوده خاورشهر نیز ترافیک نیمه سنگین است، گفت: در دیگر محور‌های مواصلاتی مشکل و گره خاصی گزارش نشده است و تردد به آرامی درحال انجام است.

او درباره محور‌های دارای محدودیت تردد نیز اظهارکرد: محور قدیم خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد – پل زال و محور خرم آباد – کوهدشت انجام می‌شود، همچنین محور ریگان – ایرانشهر، لاسم – ارجمند، وازک – بلده، سروآباد – پاوه و محور جدید هشتگرد – طالقان تا اطلاع بعدی مسدود است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره میزان تردد در جاده‌های کشور نیز گفت: براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و سامانه‌های ترددشمار در شبانه‌روز گذشته تردد‌های جاده‌های نسبت به روز قبل ۸.۶ درصد کاهش داشته است. ساعات اوج تردد بین ۱۵ تا ۱۶ بوده و کمترین تردد نیز در ساعات سه تا چهار بوده است. همچنین در این مدت آزادراه کرج – تهران دارای بیشترین تردد بوده و پس از آن آزادراه کرج – قزوین، آزادراه قزوین – کرج، آزادراه تهران – کرج و آزادراه قم – تهران قرار دارد.

سرهنگ شیرانی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محور‌های دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفر‌های خود انتخاب کنند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.