بیمه به دنبال کروکی الکترونیکی

رئیس کل بیمه مرکزی درباره خدمت کروکی الکترونیکی تصادفات گفت: این پروژه حداکثر یک ماه آینده به طور رسمی کار خود را شروع می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین، مجید بهزادپور در همایش روز ملی آمار در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت کروکی الکترونیک تصادفات افزود: این پروژه یک پروژه مشترک با پلیس راهنمایی و رانندگی است و کار طولانی بود و باید تجهیزات از خارج تهیه می‌شد.

او ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز برای این پروژه از گمرک ترخیص شده و امیدواریم هرچه زودتر با آموزش به نیروهای پلیس آغاز به کار رسمی آن را اعلام کنیم و طی یک ماه آینده به طور رسمی کار خود را شروع می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره آخرین وضعیت الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی، گفت: موظف هستیم که این خدمات را به شکل مناسب به مردم ارائه کنیم و از ابتدای سال تلاش‌هایی در این زمینه انجام دادیم.

او افزود: همکاری لازم با وزارت بهداشت انجام شد و نکته مهم دیگر این بود که در صنعت بیمه هاب درمان ایجاد می‌کنیم که پل ارتباطی با بخش‌های دیگر بهداشت و درمان باشد و ارائه اطلاعات را روان‌تر می‌کند واجرای قانون با شکل مناسبی انجام می‌شود.

بهزادپور گفت: امیدوارم تا پایان سال بتوانیم در مرحله نسخه‌پیچی بیمه تکمیلی خدمات قابل قبولی را به مردم ارائه کنیم.

او بیان کرد: تراز شرکت‌های بیمه از محل اخذ بیمه تکمیلی درمان منفی است و یکی از رشته‌هایی است که بیمه بازرگانی در آن ضرر می‌کند؛ اما چون اصلی‌ترین بخش تماس مردم با بیمه بازرگانی است بنابراین مردم باید از آن راضی باشند و این هدف‌گذاری پیگیری می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: در بخش درمان در کل ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول این بیمه هستند و نسبت به کل جمعیت سهم کمی است، اما باید تلاش کنیم خدمات درست و به موقع ارائه کنیم.

او درباره رشد ضریب نفوذ بیمه گفت: در بحث ضریب نفوذ دو مساله وجود دارد اول اینکه نفوذ صنعت بیمه بازرگانی در بین جمعیت به چه میزان است و این شاخص گویا نیست.

بهزادپور گفت: صنعت بیمه سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۲.۵ میلیون تعداد خسارت پرداخت شد و بخش عظیمی از مردم با بیمه بازرگانی در تماس هستند، اما میزان فروش نسبت به تولید ناخالص داخلی و رشد ضریب نفوذ ارتباط زیادی به فعالیت اقتصادی دارد و چنانچه رشد اقتصادی بالایی داشته باشیم بر ضریب نفوذ بیمه نیز تاثیر خواهد داشت.

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه در نظر داریم عدد فنی‌تری را به عنوان هدف تعریف کنیم.

او درباره صدور درخواست مجوز شرکت‌های بیمه‌ای گفت: اینکه گفته می‌شود بیمه مرکزی مجوز تاسیس شرکت نمی‌دهد را قبول ندارم؛ بلکه برای صدور مجوزها ساختاری تعریف کردیم و هر جا که نیاز بود بیمه گسترش یابد مثل بازار اتکایی، زندگی و تخصصی که کمبود داشتیم تلاش کردیم جهت‌دهی کنیم تا به افرادی که تمایل دارند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند کمک کنیم و این در واقع هدایت بازار است نه بستن درخواست‌ها./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.