شایسته‌های آسیا مقابل کرواسی و برزیل

ادامه مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی با دو بازی جذاب

مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی امروز (دوشنبه) نیز با برگزاری دو مسابقه دیگر ادامه می‌یابد؛ مسابقاتی که یک سر آنها نماینده‌های آسیا هستند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، رقابت‌های جام جهانی با سرعت زیاد پله به پله جلو می‌رود و به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. حالا زمان زیادی تا پایان مرحله یک‌هشتم نهایی نیز باقی نمانده تا چهره 8 تیم برتر تورنمنت مشخص شود.

این بازی‌ها روز دوشنبه با دو مسابقه جذاب دیگر ادامه پیدا می‌کند. جایی که ژاپن و کره جنوبی به عنوان دو تیم شگفتی‌ساز از قاره آسیا مقابل کرواسی و برزیل قرار خواهند گرفت.

ژاپن- کرواسی؛ سامورایی‌ها سومین غول را کنار می‌زنند؟

ژاپن بدون تردید شگفتی‌ساز مسابقات جام جهانی 2022 است؛ تیمی که در مسابقه اول خود در عین ناباوری آلمان را شکست داد، اگرچه مقابل کاستاریکا بازنده شد، اما در بازی آخر دست به یک غول‌کشی دیگر زد و اسپانیا را از پیش رو برداشت. سامورایی‌ها با برد مقابل آلمان و اسپانیا به عنوان تیم اول گروه و صدرنشین به دور دوم رسیدند و از طرفی عامل اصلی حذف زودهنگام ژرمن‌ها از جام جهانی لقب گرفتند.

آبی‌های شرق آسیا حالا در دور دوم مسابقات به دنبال رقم زدن یک شگفتی دیگر هستند. آنها امروز کرواسی، نایب قهرمان دوره گذشته جام جهانی را در پیش رو دارند و بدشان نمی‌آید یک اتفاق ویژه دیگر را طراحی کنند.

این در حالی است که کروات‌ها نیز دوست ندارند در این مرحله از جام کنار بروند. شاگردان زلاتکو دالیچ در مرحله گروهی مقابل مراکش و بلژیک به تساوی رسیدند، اما برد پرگل مقابل کانادا کافی بود تا بدون شکست و با 5 امتیاز راهی دور بعدی شوند. آنها که دوره قبل با شگفتی‌سازی تا فینال پیش رفتند، حالا برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر باید ژاپن را به عنوان بهترین تیم حال حاضر آسیا از پیش رو بردارند. این‌طور که از اتفاقات برمی‌آید بازی جذابی را عصر دوشنبه شاهد خواهیم بود.

دیدار ژاپن و کرواسی از ساعت 18:30 در ورزشگاه الجنوب دوحه شروع می‌شود.

برزیل- کره‌ جنوبی؛ سلسائو، قدرت آسیا را حذف می‌کند؟

در دیگر بازی از مرحله یک‌هشتم نهایی که امشب برگزار می‌شود،‌ برزیل مقابل کره جنوبی قرار می‌گیرد. شاگردان تیته بعد از کسب دو پیروزی متوالی در مرحله گروهی و تثبیت صعود در مسابقه آخر، در عین ناباوری مغلوب کامرون شدند تا شوک بزرگی به آنها وارد شود. حالا اما برزیلی‌ها که با ستاره‌های پرتعدادی راهی قطر شده‌اند به اندازه کافی از آن شکست درس گرفتند و دوست ندارند در مرحله حذفی نیز اسیر اتفاقات شوند. البته که مصدومیت گابریل ژسوس و پایان جام برای او می‌تواند در ترکیب برزیل تاثیرگذار باشد.

حریف امروز سلسائو تیم قدرتمند قاره آسیاست که با برد مقابل پرتغال، نه تنها حذف اروگوئه را رقم زد که به دور دوم هم رسید. کره‌ای‌ها با سرمربی پرتغالی خود، پائولو بنتو، رویاهای زیادی را در سر می‌پرورانند. آنها امیدوارند که مقابل برزیل به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی نیز نمایش چشم‌نوازی داشته باشند و بتوانند نگاه‌ها را به سمت خود برگردانند.

نبرد برزیل و کره جنوبی از ساعت 22:30 در ورزشگاه راس ابوعبود دوحه برگزار می‌شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.