کولیوند:2 میلیون داوطلب در توسعه عدالت اجتماعی مشارکت دارند

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به همکاری ۲ میلیون داوطلب با این جمعیت در ارائه خدمات بشردوستانه گفت: در حوزه توانمندسازی جامعه فعال شده‌ایم تا با مشارکت داوطلبان، گامی موثر در عرصه عدالت اجتماعی برداریم.

به گزارش شهروند آنلاین؛ پیرحسین کولیوند، در آیین گرامیداشت روز جهانی داوطلب گفت: واژه داوطلبی ارزشمند و والا و هم‌ردیف احسان و نیکوکاری است که بارها از آنها در قرآن یاد شده است و هم‌ردیف اقدامات حسنه و مهم در دین مبین اسلام است.

او افزود: قرآن تاکید زیادی بر انجام کار خیر به صورت آشکار و پنهان دارد و آیات و روایات در این خصوص بسیار زیاد است. بزرگان همواره به انجام کارهای نیک و حسنه نیز تاکید داشته‌اند. انجام اقدامات داوطلبانه بر همین اساس ریشه در سیره اسلام دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: زمانی که گفته می‌شود بشتابید به سوی بهترین اعمال، می‌تواند یکی از مصادیق آن، کارهای داوطلبانه و خیر باشد. شان و جایگاه داوطلب و نیکوکار بسیار والاست و این گونه نیست که اقدام داوطلبانه حتی اگر ناچیز باشد، بی‌تاثیر شمرده شود.

کولیوند ادامه داد: داوطلبان همچون شعار جمعیت هلال احمر بی منت به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و هر چه دارند مخلصانه تقدیم جامعه می‌کنند. هلال احمر علاوه بر عرصه‌های داوطلبانه در حوزه‌های مختلف دیگر نیز نقش‌آفرینی می‌کند به همین دلیل عالی‌ترین جایزه جهانی جمعیت‌های ملی را گرفت و سه کرسی جهانی‌ را به خود اختصاص داد.

او افزود: همگان شاهد بودند که هلال احمر در ایام اربعین نیز خوش درخشید و چند برابر سال‌های گذشته به زائران خدمت‌رسانی کرد. خوشبختانه این خدمات بی‌بدیل سبب شده تا میزان رضایت از فعالیت‌ها و اقدامات هلال احمر بالا باشد. داوطلبان نیز در کنار هلال احمر در مراسم اربعین حاضر بودند و در مراکز بهداشتی و درمانی زائران را پذیرش کردند. این اقدامات در حج نیز انجام شد و هلال احمر نقشی اساسی در برگزاری حج تمتع امسال ایفا کرد.

حضور هلال‌احمر در صدها محله کم‌برخوردار

کولیوند تصریح کرد: هلال احمر در حوزه توانمندسازی جامعه نیز فعال شده و در صدها محله کم‌برخوردار کشور با بکارگیری ظرفیت‌های موجود به کمک مردم کم‌بضاعت شتافته است تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه دهد و گامی موثر در عرصه عدالت اجتماعی بردارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ویژگی‌های اقدامات داوطلبانه گفت: امروز هلال احمر ۲ میلیون عضو داوطلب دارد که ۶۰۰ هزار نفر از آنان جوانان هستند. این عزیزان در طرح‌های مختلف از جمله کمک به نیازمندان بسیار فعال بوده‌اند و بدون چشمداشت در خط مقدم یاری‌رسانی به مردم بودند. امروز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه ماست و بر همین اساس تلاش خواهیم کرد تا جوانان و داوطلبان را آموزش داده و سازماندهی کنیم. خدمات داوطلبی هلال احمر مرز ندارد و هلال احمر در تمامی‌شهرهای ایران و در نقاط مختلف جهان خدمت‌رسانی خواهد کرد و دست نیازمندان را خواهد گرفت. بر همین اساس در زلزله افغانستان و سیل پاکستان، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کمک کننده وارد عرصه شد. این در حالی است که کشور خودمان نیز متاثر از حوادث مختلف است و در داخل کشور نیز بی‌وقفه به مردم یاری‌رسانی می‌کنیم.

روحیه جمعی هلال‌احمری‌ها برای خدمت

کولیوند ادامه داد: هلال احمر یک جمعیت است و کارها باید به صورت جمعی و تیمی انجام شود. روحیه اقدام جمعی در هلال احمر وجود دارد و هر خدمت‌رسانی که انجام می‌شود همه در آن سهیم هستند. امروز هلال احمر با اتکا به همین جمع و نیروی انسانی در عرصه جهانی درخشیده است و نقشی اساسی در جمعیت‌های ملی پیدا کرده است. هلال احمر  بر اساس شعار سال نیز توانسته تولیدات بسیار مطلوبی داشته باشد و شاهد هستیم که فدراسیون جهانی برای کمک‌رسانی به سایر کشورها از محصولات تولید شده هلال احمر خریداری می‌کند و برای آسیب‌دیدگان می فرستد. امری که موجب اشتغالزایی و خلق ثروت در کشور می‌شود.

او افزود: در روزهای سرد سال قرار گرفته ایم و امدادگران در سخت‌ترین شرایط در حال خدمت رسانی به مردم هستند، ما نیز پشتیبان آنها هستیم و هر چه داریم در اختیار آنها قرار می دهیم تا با تجهیزات کامل به شهروندان کمک کنند.

ما در حوزه کمک به معیشت امدادگران نیز فعال شده‌ایم و تلاش می‌شود تا نگرانی‌ها و دغدغه‌های امدادگران و نجاتگران را نیز برطرف کنیم.

دکتر کولیوند تاکید کرد: اقدامات هلال احمر محدود به امدادرسانی و امور بهداشتی و درمانی‌نیست و در هر جایی کاری بر زمین مانده باشد، هلال احمر آماده است تا گره گشایی کند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.