معزی:رفتار خیرخواهانه بهترین مروج کار داوطلبانه است

مراسم روز گرامیداشت روز جهانی با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری و نماینده صلیب‌سرخ جهانی در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ حجت الاسلام والمسلمین معزی، در این مراسم روحیه کار داوطلبانه در ایران اسلامی را برخواسته از فرهنگ غنی ملی و اسلامی در کشور دانست و بر ضرورت ترویج ارزش‌‌های انسانی در عصر کنونی تاکید کرد.

نماینده رهبرمعظم انقلاب در آغاز سخنان خود با تبریک این روز به خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در عرصه داوطلبی درکشور تقدیر کرد.

او موضوع داوطلبی را یک مساله پراهمیت دانست که علاوه بر زمینه‌سازی توسعه پایدار در جامعه در حل چالش‌های اجتماعی و اقتصادی نیز بسیار حائز اهمیت است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این‌باره تصریح کرد: هلال احمر بزرگترین تشکل مردمی خدمت در کشور محسوب می‌شود که داوطلب محور است و اساس شکل‌گیری آن بر پایه فعالیت های داوطلبی است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه با بیان اینکه اعضای جمعیت هلال احمر بر اساس فطرت پاک و سرشت الهی خدمتگزاری می‌کنند، اضافه کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر بدون چشمداشت و با حفظ کرامت انسانی در سوانح طبیعی و غیرطبیعی به ارئه خدمت می‌‌پردازند و این خدمات داوطلبانه در جمعیت در پیشرفت و  توسعه جامعه بسیار نقش اساسی دارد.

او در ادامه به بخشی از حکم صادره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در انتصاب نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اشاره کرد که در آن بر انطباق اهداف هلال احمر با معارف دین مبین اسلام تاکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی روحیه کار داوطلبانه در ایران اسلامی را برخاسته از فرهنگ غنی ملی و اسلامی در کشور دانست و بر ضرورت ترویج ارزش‌‌های انسانی در عصر کنونی تاکید کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به آیات و روایات متعدد در خصوص اهمیت فعالیت‌های خیرخواهانه و داوطلبانه در دین مبین اسلام اذعان کرد: توصیه امام علی علیه السلام به محمد حنفیه فرزند خود این است که آنچه را برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به موضوع که این اخلاق در سراسر وجود نیروی‌های هلال احمر متبلور است، افزود: رفتار خیرخواهانه بهترین مروج برای ترویج کار داوطلبانه است.

نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه حرکت‌های داوطلبانه زندگی را معنا می بخشد، افزود: فرهنگ احسان و مهربانی باید زنده شود، چرا که این فرهنگ خود بهترین مروج و ترویج برای ایجاد همبستگی با کار داوطلبانه است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه به برخی از مصادیق کار داوطلبانه در جمعیت هلال احمر همچون حضور در زلزله‌ها و سیل‌های گذشته، مشارکت در طرح نذرآب و کمک به محرومان در عرصه‌های پزشکی و رفاهی اشاره کرد و افزود: تنها با گفتن و نوشتن این موضوع‌ها محقق نمی‌شود بلکه باید با عمل داوطلبانه به چنین نتایجی رسید. اهمیت موضوع انفاق، ضرورت سازماندهی داوطلبان و اهمیت گسترش فرهنگ داوطلبی از موضوعات دیگری بود که در آیت مراسم حجت الاسلام والمسلمین به آن اشاره کرد.

او در پایان بار دیگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امدادگر هشت سال جنگ تحمیلی از همه همکاران در این نهاد مردمی اعم از داوطلبان، امدادگران و جوانان که صادقانه، خالصانه، ایثارگرانه و جان بر کف در حوادث مختلف به مردم خدمت کرده‌اند، تقدیر کرد و این خدمت را که در مسیر رضای خداوند است بسیار ارزشمند دانست.

گفتنی است در این مراسم از برترین داوطلبان جمعیت هلال احمر در عرصه‌های مختلف تقدیر شد که سه طلبه داوطلب و عضو کانون طلاب جمعیت هلال احمر کشور نیز در این بین حضور داشتند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.