تحریم‌ها با اقتصاد روسیه چه می‌کند؟/ مردم انگلیس مریض‌تر و فقیرتر می‌شوند

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 5 دسامبر 2022

دوشنبه، 5 دسامبر 2022، نیویورک‌تایمز از تاثیر تحریم‌های جنگ بر اقتصاد روسیه گفت؛ گاردین از شکاف عمیق سلامت و ثروت در مناطق انگلیس و تایمز از اعتصاب بخش‌های دولتی و چکاپ دیجیتال میانسالان.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، نیویورک‌تایمز و تایمز به شرح زیر است:

گاردین

تصاویر فوتبالیست‌های انگلیس که پیروزی 3 بر صفر مقابل سنگال در جام جهانی را جشن گرفتند، صفحات اول روزنامه‌های دوشنبه بریتانیا را تسخیر کرد.

تصویر اصلی گاردین جشن بوکایو ساکا، فیل فودن و هری کین، بازیکنان تیم ملی فوتبال انگلیس، بعد از غلبه بر سنگال در جام جهانی قطر را نشان می‌دهد و در بالای این تصویر گزارش اصلی روزنامه از مریض‌تر و فقیرتر شدن مردم در بریتانیا و شکاف در تقسیم سلامت و ثروت گفته است. گاردین در این گزارش آورده: «مردم مریض‌تر و فقیرتر می‌شوند و شکاف تقسیم سلامت و ثروت بین مناطق عمیق‌تر می‌شود. 2.5 میلیون بزرگسال در سن کار به دلیل وضعیت نامناسب سلامتی خود، مشغول به کار نیستند که این نگرانی را ایجاد می‌کند که دستور کار دولت مبنی بر «بهبود بخشیدن وضعیت» به شدت تضعیف شده است.»

نیویورک‌تایمز

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش اصلی و تصویر صفحه نخست خود را به جنگ اوکراین و روسیه اختصاص داده است. «تحریم‌های جنگ به آرامی بنیان اقتصاد روسیه را تضعیف می‌کند»، «پیشرفت در خطر است» و «محدودیت‌ها، تلاش‌های مسکو برای مدرن‌سازی را متوقف کرده است» عناوین گزارش نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «…بیش از 9 ماه پس از تهاجم، نه تلاش‌های جنگی فروکش کرده و نه اقتصاد سقوط. رنج اقتصادی هنوز برای بسیاری از روس‌ها محدود است. آقای پوتین از هرگونه فشار داخلی اساسی که رهبری او را تهدید کند، اجتناب کرده است. اما تأثیر آنچه برخی به عنوان هماهنگ‌ترین و عمیق‌ترین تحریم‌های اقتصادی در تاریخ معاصر توصیف می‌کنند، در جوامع سراسر روسیه مشهود است و بدترین آن ممکن است هنوز در راه باشد.»

«صلحی که در پی مبارزه است» عنوان تصویر اصلی نیویورک‌تایمز است با این توضیح: «برف یکشنبه محله‌ای در ایرپین اوکراین، حومه کی‌یف را پوشاند. این شهر در اوایل جنگ به شدت آسیب دید، زمانی که نبردها در آستانه پایتخت درگرفت.»

تایمز

به دنبال اخبار مربوط به راه‌اندازی بخش‌های مجازی برای کاهش فشار بر NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) تایمز می‌گوید که چکاپ میانسالان نیز اکنون دیجیتالی می‌شود، به‌طوری که از بیماران خواسته می‌شود به‌ جای مراجعه به پزشک عمومی، در خانه به سوالات درباره سلامت و بهداشت پاسخ دهند و نمونه خون بگیرند. این روزنامه گزارش می‌دهد که معاینه‌های پزشکی حضوری میانسالان تحت برنامه‌هایی برای کاهش بار مسئولیت NHS لغو و قرار ملاقات‌های حضوری با پزشک عمومی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.

همچنین به گزارش تایمز، پس از پرستاران، اداره هواشناسی جدیدترین سازمانی است که قرار است به عنوان بخشی از اعتصابات گسترده بخش عمومی دست از کار بکشد. پس از اینکه دولت استدلال کرد 28 میلیارد پوند افزایش دستمزد مطابق با تورم در بخش دولتی خارج از توان مالی است، هواشناسان قرار است اعلام اعتصاب کنند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.