برگزاری نشست‌های سه نوبته برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲

سخنگوی دولت گفت: جلسات بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در محل هیات دولت، به‌صورت سه نوبت صبح، ظهر و شب، برگزار شده است و استمرار خواهد داشت.

به گزارش شهروند آنلاین،علی بهادری جهرمی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر، اظهار داشت: دیروز پس از جلسه مشترکی که دولت با مجلس شورای اسلامی در محل مجلس داشت، بلافاصله جلسات بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در محل هیات دولت و به‌صورت سه نوبت صبح، ظهر و شب، بدون وقفه برگزار شد و الحمدالله تا پایان تبصره ۶ در روز گذشته، مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه برای اولین بار کمیسیون خاصی برای بررسی لایحه بودجه و همچنین برنامه، آماده و تشکیل شده، بحث‌های کارشناسی مفصل‌تر در جلسات کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و باعث می‌شود جلسات تخصصی دولت با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

بهادری جهرمی گفت: امروز هم از ساعت ۸ صبح، جلسه برگزار شد تا پایان تبصره ۷ مورد بررسی قرار گرفت. این جلسات به‌صورت سه نوبته، صبح، ظهر و شب، استمرار خواهد داشت تا ان‌شاءالله لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بتواند نهایی و در موعد قانونی، تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

سخنگوی دولت اظهار داشت: یکی از اصلاحات اساسی صورت گرفته در بودجه سال ۱۴۰۲ برای اصلاحات ساختاری که مد نظر مقام معظم رهبری و نگاه مشترک دولت، مجلس و عموم سیاستگذاران کشور بود، این است که در بودجه سال آتی، احکامی که خاصیت و ماهیت دائمی دارند و معمولا در بودجه‌های هر سال تکرار می‌شوند، به‌صورت تفکیک شده و احکام دائمی تقدیم مجلس شورای اسلامی شوند که به‌عنوان اصلاح قوانین دائمی به تصویب برسند و در بودجه، احکام و مسائلی مطرح شوند که هر سال، خاصیت دارند و ضروری هستند تا فقط در سند بودجه به آنها پرداخته شود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.